Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

100 A meet 1:st time in Finland!

Aloittaja ひゃ く あ hyakuA sataA, helmikuu 08, 2008, 01:50:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

alfadatsun

Hyvin ainakin alkoi 100A meet tuolla ääsjoella, ajokkeja oli runsaasti, keli mitä mahtavin, fiilikset tuntuivat hyviltä vaikka minä ja juniori tultiinkin maaseudulle traktorilla.
Onnea Pekalle hyvästä miitistä  ;)

DATACLOWN.

Bongattu ylen iltauutisista mukava jono Datsuneita näkyipä sillä pekan ja kimmon naama ruudussa :D, pirskatti en kerennyt saada nauhalle,
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v668/ROKKIRUSINA/hermotmen.gif[/img]    (Almera 1.6 -96) -      ex - E10-75/N12- 84/K11-95

BA

#122
Ylen areena auttaa! 8-) Uutisethan on sieltä katsottavissa hetken päästä viikon ajan. Joku nörtimpi lataa vaan jollain ryöstöohjelmalla koneelle ja pysyvämmin näkyville?

Itsekään en pätkää nähnyt, ikinä ei ole farkku saanut minun käsittelyssä noin paljon kenkää kuin nyt matkalla peräseinäjoelta kotio. Käännyin kotihiekkatielle kun kaveri soitti että oot sitten uutisissa. Lopputekstit ehdin uutisista nähdä.


Miitti oli onnistunut, minun tavoitteeni 10 Cherry-sarjojen autoa täyttyi ja melkeinpä tuplaantui, pekan tavoitteesta taidettiin vähän jäädä. Positiivisinta oli kuitenkin että kerhon ulkopuolista väkeä oli noin puolet, ja Kalajärven leirintäalueella oli jopa muutama 100A yllätyksenä vastassa! 8-)

Kiitokset kaikille mukana olleille! Lieksan väelle matkaa pokaalikin johonkin tulevaisuuden tapahtumaan, ehditte poistua ennen palkintojenjakoa.


Ai niin. Radio Suomikin kertoi aamusella tapahtumasta, muutamaankin otteeseen. Heti vartin yli viis kun avasin radion, kuului datsunin ämyristä "Paavo Nurmen patsaalla kokoontuu skoottereita, ja Seinäjoella vieläkin sympaattisempia menopelejä, pikkuruiset Datsun 100A:t kerääntyvät joukolla yhteen." Samat menovinkit tuli vielä kuuden ja seitsemän jälkeenkin. :)



noniin!

http://areena.yle.fi/toista?id=1309947

Tuosta!

ILVES-Joe

Hyvin onnistui ensimmäinen tapaaminen, arvioni oli samaa luokkaa kuin Kimmolla ja se ylittyi hyvin.
Televisiossa oli asiallista materiaalia.

Hatun nosto puuhamiehille, Pekalle ja kumppaneille sekä kiitos paikalle saapuneille.

Pari kuvaa paikan päältä:
http://www.netikka.net/ilvesjoe/100ameet1.jpg
http://www.netikka.net/ilvesjoe/100ameet2.jpg

Paikalla vieraili myös vajaa 10 muutakin Datsun mallia, paljon paikalla kävi runsaasti myös muun merkkisiä harrasteautoja eli kiinnostusta oli merkin ja valmistusmaan ulkopuoleltakin.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

BA

Minun tämän päivän kuvasaldoni kokonaan, ei tullut paljon kuvattua...

http://peeaa.myjalbum.net/Datsun%20100A-meet/

japez

LainaaYlen areena auttaa!
http://areena.yle.fi/toista?id=1309947

Tuosta!

Öö, miksihän mulla näkyy käänteiset värit tuossa, ei saa mitään selvää tuosta. Varmaan jostain pitäis muuttaa jotain asetuksia, mutta mistä? :-?

mikko1200

Hyvältä näytti meininki tölsyssä. Hatun nosto puuhamiehille & osallistujille.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

ひゃ く あ hyakuA sataA

#127
Juu omasta puolestani kiitokset kaikille mukanaolleille. Hieno oli tunne, kun kotiin noin 21.20 pääsi Kalajärveltä. Tavoiteesta ehkä hieman jäätiin, toisaalta ylitettiin. Miten sen ottaa. 100 A:sta jäätiin omasta tavoitteestani, mutta lähes koko mallikirjo saatiin koolle. Ainoastaan 120 a coupe ja 4-ovinen puuttui. Coupea yritin 2 päivää saada paikalle, mutta oli lopulta toivoton tehtävä. 4-ovinen jäi loppujen lopuksi tulematta sen takia, kun  oli ollut käyntiongelmia lähtiessä. No vara-auto 20 vuotta ajosta poissa ollut vihreä tuleva museo 100 A täytti paikan täydellisesti. 100 A:ssa kiinnittäkäähän huomioita Kimmon ja Ilveksen kuviin (sorry itse en saanut kuvan kuvaa, muutama minuutti videokameralla on kuvattuna kyllä). Huomioikaa tuo värisuora 100 a:ssa, tosi kirjava otos ja 357:aa edusti ainoastaan oma. Olin varautunut, että 357 tulee olemaan hyvin edustettuna. Hyvä näin. Tuo kerhon ulkopuolisten osuus oli myös kiitettävä, toki kerholaisia olisi kaivattu enemmän. Affeja , n10 ja n12:a oli paikalla myös. Eli koko kaarti saatiin koolle. Hieno ylläri oli Kalajärvellä odottanut Turbo cherry, kyllähän oli hieno ja originaali.
Omana pettymyksenä pidin, kun ei edes af coupea ja cherry coupea saatu paikalle, vaikka pidin niitä melko varmana nakkina etukäteistyön jäljiltä(Seinäjoellakin olen molemmat bongannut ajossa viimeisen puolen vuoden sisällä) No tapahtuma oli hieno ja yllätti uutishuomiollaan kyllä täysin itseni, tuo uutisjuttu oli  ykköset lehden jälkeen viedä jalat alta ja Kalajärvelläkin odotti vielä paikallislehden haastattelu.(Laitan lehtijutun saataville, jos sen saan) Raskasta tämä tälläinen järjestely. :) Ilma oli loistava, vaikka taisi muutamalla kyllä palaa paikkoja. Itselläni on ainakin kädet ihan punaiset.
Loppupäivästä oma kunto rupesi hieman lopahtamaan, jalka ei ole vielä kunnossa, alkoi selvästi väsymään. Pakko myöntää, että tämä mun jalka vamma oli jopa välillä uhkana ainakin mun osalta koko tapahtumalle. Onneksi sen verran tervehdyin, että pääsiin ensimmäisen kerran 7:ään viikkoon kävelemään ilman sauvoja. No ei se mun kävely hääviä ole, paikalla olijat varmasti huomasivat. Kotiin päästyä oli pakko ottaa pieni lepo sohvalla aluksi. Jalat oli ihan puhki ja särky kova. No huomenna saa levätä. Hetkeksi aikaa on nyt tyhjä olo tuon rumban jäljiltä, mutta sen tämä meetti näytti, että tapahtuma kannatti järjestää ja tulevaisuudessa jatkoa kannattaa pitää yllä. Mallikohtaiselle tapahtumalle on tilaus. Ensi vuotta aletaan suunnitelemaan täysillä taas hetken päästä. Päätetään vaikka  esim. botnialla hieman mielipiteitä jatkosta. Pidetäänkö jatkossa erillisenä vai esim. botnian tai jaen yhteydessä.  ;D :)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

BA

Tummanvihreän satkun omistajalla on hallussaan neliovi-satkun lisäksi muuten myös PMC-Gloria, jossa on tehtaan muovitkin vielä penkkien päällä suojana ja mittarissa rapiat 20tkm... ::)
Kalajärvelle tullut punainen mustilla puskureilla on ollut viimeiset 20v samalla perheellä päivittäisessä ajossa, ja tuo sininen taasen on museopeli, ja taitaisi olla kaupan...

ひゃ く あ hyakuA sataA

Juu oli kyllä hienoja yksilöitä kaikki paikalla olleet autot. Uusia huhuja , tuttuja ja autojakin tuli tutuksi ja tietoon. Unohdin äsken kiittää vielä erikseen Kimmoa Ja Mikkoa. Suuret kiitokset. Viimepäivien apu oli loistavaa ja esimerkillistä. Ilman apuja, olisi ollut aika orpo olo välillä. Kiitos kuuluu myös meidän perheen 2:s kuskille (Taitaa jopa olla kykyään 1 kuski  :-/). Ilman vaimon apua ja kannustusta ja satkulla ajoa olisi meikä jäänyt paitsioon. Samalla tuli opetettua vaimo 100 a:kuskiksi pikakurssilla ja hyvin sujuu nykyään. taitaa tulevaisuudessa jopa halutakin itse ratin taakse. Saas nähdä. ;)
Kerhon miehet antakaahan niille kauniimman sukupuolen edustajille kerhossa kiitosta ja tilaisuutta näyttää piileviä kykyjään useammin. :)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

valpas

LainaaYlen areena auttaa! 8-)

Itsekään en pätkää nähnyt, ikinä ei ole farkku saanut minun käsittelyssä noin paljon kenkää kuin nyt matkalla peräseinäjoelta kotio. Käännyin kotihiekkatielle kun kaveri soitti että oot sitten uutisissa. Lopputekstit ehdin uutisista nähdä.

http://areena.yle.fi/toista?id=1309947
Niin, että Datsunilla ajo rentouttaa, ja rauhottaa.... 8-).
Niin se vaan kuitenkin tahtoo olla, että nuo näppärät pikkudatsunit saa menoon enempikin pirteyttä, ainakin kaupunkiliikenteessä  ;).
Hienot keli ainakin oli, ja hyvä, että ensimiitti onnistui.

BA

Lainaa
Niin, että Datsunilla ajo rentouttaa, ja rauhottaa.... 8-).
Niin se vaan kuitenkin tahtoo olla, että nuo näppärät pikkudatsunit saa menoon enempikin pirteyttä, ainakin kaupunkiliikenteessä  ;).
Hienot keli ainakin oli, ja hyvä, että ensimiitti onnistui.

Niinhän se on. ;D
Kun 120 piti mittarissa, navigaattori näytti 97, eli alinopeutta ajeltiin edelleen. Virroilla ja ruovedellä vähän täytyi hidastaa, muuten oli oikeastaan koko matka satasen alueella. Eipähän kerrankin ollut kenelläkään tarvetta ohittaa, paitsi yhdellä GT-primeralla, ja jäi sitten itse ajelemaan eteen vähän vielä hitaammin...

ひゃ く あ hyakuA sataA

Tarjottiin jo paikkaa autoille näytille ensi vuoden tapahtumaan. Oiskohan pienten pippuristen saama julkisuusmedia vaikuttanut asiaan. ;)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Kallepe

Hyvä miitti oli! Kotona oltiin vasta tänään joskus viiden maissa  ;D Ensivuonna uudestaan. Jos siihen mennessä sais laitettua ne alkup. soikeet datsun merkit paikalleen.

Jonsson

Koskas seuraava tampereella jossa 100A:t kiikaroidaan? :D
Datsun 100A -75 A12

BA

Eiköhän se keskiviikkona mustalahdessa ole... ::) Niinkun joka keskiviikko. Se että onko siellä 100A:ta, onkin sitten ihan eri juttu, välillä on, välillä ei. :D

Mies

LainaaJuu omasta puolestani kiitokset kaikille mukanaolleille. Hieno oli tunne, kun kotiin noin 21.20 pääsi Kalajärveltä. Tavoiteesta ehkä hieman jäätiin, toisaalta ylitettiin. Miten sen ottaa. 100 A:sta jäätiin omasta tavoitteestani, mutta lähes koko mallikirjo saatiin koolle. Ainoastaan 120 a coupe ja 4-ovinen puuttui. Coupea yritin 2 päivää saada paikalle, mutta oli lopulta toivoton tehtävä. 4-ovinen jäi loppujen lopuksi tulematta sen takia, kun  oli ollut käyntiongelmia lähtiessä. No vara-auto 20 vuotta ajosta poissa ollut vihreä tuleva museo 100 A täytti paikan täydellisesti. 100 A:ssa kiinnittäkäähän huomioita Kimmon ja Ilveksen kuviin (sorry itse en saanut kuvan kuvaa, muutama minuutti videokameralla on kuvattuna kyllä). Huomioikaa tuo värisuora 100 a:ssa, tosi kirjava otos ja 357:aa edusti ainoastaan oma. Olin varautunut, että 357 tulee olemaan hyvin edustettuna. Hyvä näin. Tuo kerhon ulkopuolisten osuus oli myös kiitettävä, toki kerholaisia olisi kaivattu enemmän. Affeja , n10 ja n12:a oli paikalla myös. Eli koko kaarti saatiin koolle. Hieno ylläri oli Kalajärvellä odottanut Turbo cherry, kyllähän oli hieno ja originaali.
Omana pettymyksenä pidin, kun ei edes af coupea ja cherry coupea saatu paikalle, vaikka pidin niitä melko varmana nakkina etukäteistyön jäljiltä(Seinäjoellakin olen molemmat bongannut ajossa viimeisen puolen vuoden sisällä) No tapahtuma oli hieno ja yllätti uutishuomiollaan kyllä täysin itseni, tuo uutisjuttu oli  ykköset lehden jälkeen viedä jalat alta ja Kalajärvelläkin odotti vielä paikallislehden haastattelu.(Laitan lehtijutun saataville, jos sen saan) Raskasta tämä tälläinen järjestely. :) Ilma oli loistava, vaikka taisi muutamalla kyllä palaa paikkoja. Itselläni on ainakin kädet ihan punaiset.
Loppupäivästä oma kunto rupesi hieman lopahtamaan, jalka ei ole vielä kunnossa, alkoi selvästi väsymään. Pakko myöntää, että tämä mun jalka vamma oli jopa välillä uhkana ainakin mun osalta koko tapahtumalle. Onneksi sen verran tervehdyin, että pääsiin ensimmäisen kerran 7:ään viikkoon kävelemään ilman sauvoja. No ei se mun kävely hääviä ole, paikalla olijat varmasti huomasivat. Kotiin päästyä oli pakko ottaa pieni lepo sohvalla aluksi. Jalat oli ihan puhki ja särky kova. No huomenna saa levätä. Hetkeksi aikaa on nyt tyhjä olo tuon rumban jäljiltä, mutta sen tämä meetti näytti, että tapahtuma kannatti järjestää ja tulevaisuudessa jatkoa kannattaa pitää yllä. Mallikohtaiselle tapahtumalle on tilaus. Ensi vuotta aletaan suunnitelemaan täysillä taas hetken päästä. Päätetään vaikka  esim. botnialla hieman mielipiteitä jatkosta. Pidetäänkö jatkossa erillisenä vai esim. botnian tai jaen yhteydessä.  ;D :)



Hyvät fiilikset jäi miitistä täälläkin,Niska ja käsi paloi ihan kunnolla ja muutenkin rusketusta tuli reilusti  ;D

Hieno rivistö autoja saatiin aikaan pariinkiin otteeseen,väsymys vaan vei voiton valvotun yön jälkeen ja kotimatka alkoi suht aikasin.
Ihmisiä kiinnosti kalusto kovasti,ja juttua sekä omia kultaisia muistoja kuului monenkin suusta :)

Ensi vuotta odotellessa,jos vaikka Farkkusatkulla pääsisi tulemaan  :P
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Datsuuna

#137
Joo aina on kiva tavata saman henkistä ja asioista tietävää
porukkaa. Muuten testasin mun 100A:t nopeusmittarien osalta
navigaattorilla ja niitten keskimääräinen näyttämä oli 10km/h
liikaa. :) Luulin, että heittäisi enemmänkin! ! Vanhemmassa
Datsuunassa on se hitaampi 4,286 välitys, mutta isommat
165x13 renkaat ja uudemmassa 4.067 välitys ja 155x12
kumit. Silti heitto kummallakin melko tarkkaan tuo 10km/h,
jos navigaattoriin (TomTom) on uskominen. Pienemmillä
nopeuksilla tosiaan heittää enempi.  ;)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

ひゃ く あ hyakuA sataA

#138
Mulla näyttää 100 a:n mittari 50:tä, niin todellinen vauhti on 80. Kun on 80 mittarin mukaan lasissa, niin alkaa olla oikeita lukemia. 80=90 km todellista nopeutta.  :D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Tonde79

#139
LainaaNo tapahtuma oli hieno ja yllätti uutishuomiollaan kyllä täysin itseni, tuo uutisjuttu oli  ykköset lehden jälkeen viedä jalat alta ja Kalajärvelläkin odotti vielä paikallislehden haastattelu.(Laitan lehtijutun saataville, jos sen saan)
tuo paikallislehden juttu on tämän päivän JP-kunnallissanomissa, mulla on kyseinen lehti ;)
voin ottaa kuvan lehti jutusta näin aluksi, haluaisiko pekka lehtileikkeen itelle??
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

ひゃ く あ hyakuA sataA

Mä sain sen. Skannasin  kirjastosta tänään, mutta eipä 1 ylimääräinen haitaksi ole.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Tonde79

Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

ひゃ く あ hyakuA sataA

Tuo apinadatsun tuntuu sitten täällä pohjanmaalla olevan luissa ja ytimissä. :-/ Kertaakaan en haastattelijalle tuolla kalajärvellä maininnut apinadatsunia. Aina oli 100 A, kun mainitsin.
No tänään BA vihjaisi uuden nimityksen ANTERO, tuota en ollut ikinä ennen tätä päivää kuullut. Mun omaa autoa kutsutaan tästä lähin nimellä Antero Hashis. :) ;) :D ;D ;D  8-) ::) :P
Taitaa vaan olla lopulta niin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Timppa

#143
"puukenkä" nimitystä käytettiin kaverin "sontaämpäristä" aikoinaan
eli 100a datsunista ;D

lempinimiä kyllä tuntuu olevan paljon "satkulle"  :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

alfadatsun

Lainaa"puukenkä" nimitystä käytettiin kaverin "sontaämpäristä" aikoinaan
eli 100a datsunista ;D

lempinimiä kyllä tuntuu olevan paljon "satkulle"  :)
OT tähän, huomattavasti vanhempi puukenkä on Austin A-30, sille se nimitys muuten mielestäni on huomattavasti osuvampi  ::)

ひゃ く あ hyakuA sataA

Pistin oman topiikin noille auton nimityksille. Käykäähän lisäämässä tietoja. :D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

ratsuncoupe

satakunnassa käytettiin 100a datsunista lempinimiä riisikuppi ja junasulake
datsun 120a coupe

StanLaurel

Jos jollain on ylimääräisiä lehtiä (tai jaksaa skannailla) joissa on juttua 100A Meetistä niin niitä otetaan kiitollisena vastaan kerhon arkistoon. Myös muut jutut joissa on jotain kerhoon liittyvää olisi mukava lisä arkistoon.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

ひゃ く あ hyakuA sataA

#148
Mä voin ottaa noita orkkiksia mukaan botnialle. On Ykköset lehtenä, tuo Kunnallissanomat,muutama mainos, jossa meetti mainitaan (Käyttöauton nissan mainos Pe 6.6 ja Ykköset lehden Kalajärven mainos Torstai 5.6) tuo Iltalehden 5.6 perjantain nro olisi kiva lisä (ottaisin sen itsekin), jos jollakin se on . Siinähän on mainittu tapahtumissa tuo meetti.
Löytyy myös tuore Seinäjoen mobilistien kerhojulkaisu, jossa on juttua mun autosta ja samassa yhteydessä mainos 100a kokoontumisesta (autojuttu on melko sama, kuin oli uusimmassa ncf:n kerholehdessä), mutta lehden kannessakin on tietty 100 A.. Voisi muuten onnistua lehden vaihtokin vuosittain Seinäjoen mobilistien kanssa, jos asiaan on kiinnostusta. Se julkaisu on puolet a4;sta ja siinä on noin 4-10 ivua kerralla. ilmestyy 4 kertaa vuodessa. Mikäli vaihto innokkuuta on, voin ottaa seuraavassa kokouksessa asian tapeetille. :)
Tuo tampereen mobilistien tämän vuoden kalenterihan sisältää myös tammikuun kuvassa 4-ovisen 100 A:n. Sitten on vielä se aamulehden 7.6 numerossa oleva ralli 100 A juttu.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

BA

Saiko joku sen TV-pätkän nauhalle tai "ryöstettyä" ylen sivuilta?
Yritin itse, sain pätkän jossa tulee parikymmentä minuuttia mustaa hiljaisuutta. ;D