Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

-00 P11 Ga16de rallatus

Aloittaja Rabitti, toukokuu 15, 2026, 14:44:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rabitti

Tosiaan, Ga16de rallattaa tasaisesti, kuumana ja kylmänä, niin että äänen kuulee ajaessa vaimeasti sisälle asti. Autoon on huoltokirjan mukaan vaihdettu 160tkm kohdalla jakoketjusarja, joka vaikuttaa oudolta, näistä kun ei jakoketju taida yleensä ihan noin aikaisin porsia. Autolla on nyt ajettu karvan yli 260tkm. Ihan hiljainen tämä kone ei taida ikinä olla, mutta kuuluuko ketjun ääni kuulua noin selvästi?

Lisään tähän vielä: ääni ei ole erityisen terävä, metallinen tai naputtava, seuraa kierrosten mukana ja kuuluu hieman voimakkaammin kierroksilla kuin tyhjäkäynnillä.

Peta

Ainakin jos apulaite hihnat käyttää pois saa muutaman asian suljettua ainakin pois.

Rabitti

Päivitystä tähän.. olen aika varma että kone nakuttaa, klassinen oire (metallinen vaimea räminä rasituksessa). Mistä tätä lähtisi selvittämään? Tulpat, lisä/puhdistusaine tankkiin, ilmamassamittarin putsaus? Auto ollut minulla ajossa näin n. 1000km ja entisellä omistajalla ties kuinka kauan, toivottavasti ei ole ottanut hirveästi itseensä.  :(

Peta

Tuo pvc venttiili kannattaa tarkastaa taitaa olla venttiili kopan päällä jakopään puolella. Tuo piti tuossa p12 melkoista meteliä vaikka muovia onkin.

chery

Kannattaa kokeilla tehdä rvs käsittely. Omalla kohdalla vain positiivisia kokemuksia.

Toki myös kaikki perus huollot lisäksi.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Rabitti

Jees, pitääpä jatkossa tankata myös 98, vaikka tällä taitaa olla aina ajettu 95sella. Tulpat, ilmansuodatin, öljyt ovat kaikki tuoreita. Annoin hieman enemmän kenkää kauppareissulla ja käynti tuntui paranevan  :D

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: Rabitti - toukokuu 25, 2026, 19:24:38Päivitystä tähän.. olen aika varma että kone nakuttaa, klassinen oire (metallinen vaimea räminä rasituksessa). Mistä tätä lähtisi selvittämään? Tulpat, lisä/puhdistusaine tankkiin, ilmamassamittarin putsaus? Auto ollut minulla ajossa näin n. 1000km ja entisellä omistajalla ties kuinka kauan, toivottavasti ei ole ottanut hirveästi itseensä.  :(

Tässä tapauksessa pystyt säätämään ennakkoa manuaalisesti. Vakio muistaakseni 10 EYKK (GA14DE) ja 98:lla ehkä pari kolme napsua enemmän.
Ohjeet löytynevät helposti googlettamalla. Tarvitset tosin ajoituslampun.