Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Oletteko tehnyt auto0kauppoja Huutokaupat.com - palvelussa?

Aloittaja villek, toukokuu 14, 2025, 15:59:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villek

Tänään vasta eka kerran katsoin sivut. Varmaan voisi tehdä hyviäkin löytöjä, jos jaksaisi kytätä tarjontaa.

Luulen että ainakin hieman paremmissa autoissa hinta asettunee sinnem mikä on markkinahintakin.

https://huutokaupat.com/

mikan

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

AkiH

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Ja sitten on paljon negaakin: auto on paljon huonompi kuin kuvaus, kauppaa ei tehdäkään, kun hinta jäi liian alas, jne. Aivan liian usein auto päätyy tuonne sen jälkeen, kun se ei käy kaupaksi esim Nettiautossa, ja kuvitellaan, että tuolta saa vähintään saman kuin pyydettiin Nettiautossa. Yllättäen kun huudot jää alle hintavauksen, ei kauppaa synny. Mukana voi olla myös bulvaaneja kirittämassä hintaa.
Ei siis kannata elätellä turhan suuria toiveita kauppojen toteutumisesta, ja että saa, mitä luuli saavansa. Myös ongelmien ratkaisussa on omat koukkunsa, kun tuo on pelkkä alusta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mikan

Nuo 5 autoa mitkä olen ostanut, niin kaikki on ollut "myydään eniten tarjoavalle". Joten ei ole ollut epäselvää tuleeko kauppoja, jos on korkein tarjous. Mikään ei ole ollut pettymys ja oman käyttötarpeen mentyä ohi olen myynyt autot pois. Yksi noista viidestä meni varaosiksi. Niin ja kaikki on ollut hintaluokassa "tonni". Tuoreella leimalla olevalla tonnin autolla ei putoa korkeelta.  :D
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

AkiH

Ja onhan tuolla Mezzofortelta ostaessa 14 päivän palautusoikeus, nettikauppaa kun tehdään yksityisen ja yrityksen välillä. Eli jos ihan täysi miina tulee, niin pääsee niistä eroonkin, varsinkin jos jossain ihmisten ilmoilla asuu.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

shamrock

Lainaus käyttäjältä: mikan - toukokuu 15, 2025, 08:00:46Nuo 5 autoa mitkä olen ostanut, niin kaikki on ollut "myydään eniten tarjoavalle". Joten ei ole ollut epäselvää tuleeko kauppoja, jos on korkein tarjous. Mikään ei ole ollut pettymys ja oman käyttötarpeen mentyä ohi olen myynyt autot pois. Yksi noista viidestä meni varaosiksi. Niin ja kaikki on ollut hintaluokassa "tonni". Tuoreella leimalla olevalla tonnin autolla ei putoa korkeelta.  :D

Juuri näin. Jos tarttee käyttöautoa, niin tonnilla saa aina parin vuoden auton. Just ostin 2005 Saab 9-3:n, leimaa marraskuulle, kolmet renkaat aluilla. ABS-vika päällä mutta paikannettu jo vasempaan takapyörään. Eli tyyppivika, ja johdot poikki. Vartin korjaus. Hinta 1250 euroa. Renkaitahan tuossa on mukana jo 600 euron edestä :D ABS kuntoon ja syksyllä vielä leima tuohon, niin taas saa ajella nautiskellen hetken ... on tuo vaan hieno peli ajaa :)

villek

Miksihän jotkut autoliikkeetkin myyvät hyväkuntoisilta näyttäviä autoja Huutokaupat.com -palvelussa? Miksi eivät myy liikkeissään, luulisi, että voisivat saada paremman hinnan? Näyttävät ainakin osa menevän tosi halvalla. Joku syy tähän täytyy olla.

Esim. Ford Fiesta, 2016, 105 tkm, myytiin 3530 eurolla
https://huutokaupat.com/kohde/5432451/ford-fiesta-2016

Nissan Pulsar, 2016, 136 tkm, myytiin 4650 eurolla
https://huutokaupat.com/kohde/5439139/nissan-pulsar-2016

cedricfan

Pulsar: 1,2 ja CVT, kaarissa vikaa, jarruissa vikaa... Liikkeelle hankala kun riskialtis tekniikka ja korjaukseenkin menisi tukku rahaa, kun teeteään korjaamolla.
Fiesta: jakohihnaremppa tulossa kohta, vajaa 2 000 euroa...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

villek

Noissa voi olla myös kolaroituja autoja, mistä eivät esittelytekstissä ilmoita. Esim Nettiauto.com -palvelussa eivät näytä mainitsevan, mikäli on kolaroitu.

tikola

Ei kai se alusta vapauta myyjää (ainakin jos tekee sitä ammattimaisesti yrityksenä) tuotteen tietojen kertomisvastuusta. Eli pitää se kolarointi kertoa niin Nettiautossa, kuin Huutokaupat.comissakin ja jos ei kerro siitä voi joutua johonkin vastuuseen.

Eiköhän se perimmäinen syy ole siinä, että ne ovat autokaupalle liki arvottomia tuotteita. Tuota kautta pääsevät niistä pienimmällä riesalla eroon ja saavat siitä ehkä jonkin summan rahaa.

psiitone

Kaksi autoa olen ostanut huutokaupat.com kautta ja kummassakin kuvaus ei ole pitänyt paikkaansa. Pitää varautua että autot on yleensä sellaisia että niissä on jotain minkä takia ei voi riviin laittaa, tai muuten niin halpoja että helpompi pistää maailmalle tätä kautta.

Viimeisin almera minkä ostin niin ilmoituksessa oli että keulassa kolahtaa jossain tilanteissa, eli voisi ymmärtää että alustassa jossain väljää. totuus oli että kummallakin puolella etupyörän laakeri paskana ja yli 50 km/h ei voinut ajaa kun meteli oli sellainen että kuulo lähtee. Soitin myyjälle joka sanoi että joo kävin motarilla ajaan tosi hyvä ajaa ei mitään ongelmaa. Kaveri ei ollut kuurokaan kun kuuli minua puhelimessa  ;D No hintakaan ei ollut paha ja huutokaupat.com tuli vastaan vielä hinnassa kun reklamoin.

Mutta kannattaa varautua että niissä on aina jotain minkä takia ei ole rivissä myynnissä.