Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Jälkikiristättekö pyörän pultit?

Aloittaja villek, huhtikuu 23, 2025, 21:32:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villek

Ainakin alumiinivanteilla täytyisi tehdä.
Mistä erottaa onko alla alumiini - vai peltivanteet?

velihukka

Kyllä sen aina silmämääräisesti olen onnistunut erottamaan. Peltivanteet nimensä mukaisesti tehty pellistä, usein muoviset pölykapselit päällä. Pyörännavan kohta peltivanteissa yleensä aika  ohut ja litteä, ja reiät melko pieniä.  Alumiinivanteissa (tai muu kevytmetalli) on yleensä paksummat mutta muotoillummat osat ja pyöränmutterit ovat ns. kolossa.

Jos et ole varma, jälkikiristä. Se ei tee mitään pahaa vaikka olisikin peltivanteet.

Aakku

Minä jälkikiristän pultit aina momenttiavaimella. Ihan sama, onko pelti, tai alu.