Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

nissan almera 2000 ei käynnisty

Aloittaja tuomotu, toukokuu 14, 2024, 11:17:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuomotu

mikä tyypillisin vika ettei käynnisty kyseinen auto?

bensapumppu hörisee ja bensa haisee mut ei kyinnisty.

onko ajenesto päällä mahdilliseti tai sytytykessä jokin vika?

shamrock

Nokan ja kampuran anturit, tai venynyt ketju joka sotkee noiden signaalit. Mikä kone?

chery

Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Aramis

Itsellä Almera N16 teki aikoinaan muutaman kerran samaa ettei startannut vaikka kuinka sahasi. Nämä tapaukset sattuivat aina sen jälkeen kun kone oli edellisen käynnistyksen jälkeen ollut vain pikaisen hetken käynnissä. Tuota ei enää sen jälkeen tapahtunut kun ymmärsin aina käyttää konetta pidemmän aikaa ennen kun sammutin siis luokkaa reilu minuutti tai näin ainakin silloin asian päättelin kun muuta yhdistävää tekijää ei ollut.
Nissan Almera N16 2004 1.5L Sedan

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Aramis - toukokuu 15, 2024, 05:44:25Itsellä Almera N16 teki aikoinaan muutaman kerran samaa ettei startannut vaikka kuinka sahasi. Nämä tapaukset sattuivat aina sen jälkeen kun kone oli edellisen käynnistyksen jälkeen ollut vain pikaisen hetken käynnissä. Tuota ei enää sen jälkeen tapahtunut kun ymmärsin aina käyttää konetta pidemmän aikaa ennen kun sammutin siis luokkaa reilu minuutti tai näin ainakin silloin asian päättelin kun muuta yhdistävää tekijää ei ollut.

Totta muuten tämäkin, se kuuluisa liimaventtiili. Sen tosin tunnistaa siitä, että kone pyörii kuin tyhjää vaan, kun puristuksia ei ole. Silloin lähtee kyllä todella pitkällä sahaamisella, pytty kerrallaan käyntiin.

tikola

Noilla oireilla olet täsmälleen minun kohtalotoverini. Tuota murhetta ei ole itsellä ollut enää vajaaseen vuoteen:

https://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=20382.msg246671#msg246671

Tiivistäen miten itse lähtisin noilla oireilla

• Bensa haisee - todennäköisesti bensapumppu toimii. Voi todeta pienestä surahduksesta tankin seudulla kun kääntää virrat päälle. Jos vika on tässä se on todennäköisesti se bensapumpun rele
  • Ajoneston pitäisi poltella kojetaulussa jotain sen tyyppisiä valoja
  • Asentotunnistimet voi todeta siitä näyttääkö kierroslukumittari yhtään mitään startin aikana
  • Tulpat ja puolat on sitten vain kokeiltava - kipinän voi sinällään todeta ihan mopotyyliin, mutta tarvitset siihen kaverin, eli toine starttaa ja toinen katsoo antaako laite kipinää

Nyt kun omassa 2000 Almerassa ei tuota vikaa ole lähden sillä vain ajamaan. Eli ymmärrän hyvin kohtalotoverin tuskan. Itse taistelin tuon murheen kanssa vuoden verran vaihtelevalla menestyksellä, mutta voin kokemuksen syvällä rintaäänellä todeta, että tuosta on mahdollista selvitä. Minulla vika oli asentotunnistimissa, mutta voi se ehdottomasti olla toisaallakin.

tuomotu

Lainaus käyttäjältä: chery - toukokuu 14, 2024, 21:26:07Ja kumpi Almera? N15 vai N16?

luulen että tuo n16 kun ei oo perinteistä virranjakajaa siinä enään..

tikola

Voiko vm. 2000 olla N15 tai N16? Minulla ihan selvä N16 tuolla samalla vuosimallilla.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: tikola - toukokuu 19, 2024, 10:03:59Voiko vm. 2000 olla N15 tai N16? Minulla ihan selvä N16 tuolla samalla vuosimallilla.
2000 oli viimeinen vuosimalli N15 koppaiselle. Ja taas ensimmäinen N16 koppaiselle. Vaihtunut "kesken vuotta".

Ffr

Ei Almera mutta Maximassa oli startin vaihdon jälkeen todella pitkä vieteri, välillä ei lähtenyt vaikka kuinka sahasi. Vaihtelin kaikki anturit ja bensapumpun+paineensäätimen, tulpat oli vaihdettu joku aika ennen ongelmaa.

Lopulta ongelma ratkesi lisäämällä maadoitusjohto akulta vaihdelaatikon kylkeen.  :o

mies51

Autossahan täytyy olla akun miinuksesta vähintään 2 miinusjohtoa. Toinen auton runkoon, paluuvirtapiiri esim. lampuilta akun miinukseen. Toinen moottorin tai vaihteiston kylkeen, paluuvirtapiiri moottorin laitteilta ja startilta.

cedricfan

Paitsi, että ne kaikki johdot ei enää tule akulle saakka, vaan maapisteeseen korissa, josta lähtee sitten yksi johto akulle (plus mahdollinen BMS). Ja se maapistehän on sitten usein kohta, jossa alkaa oireilla, kun auto vanhenee ja ruoste & hapettuma hiipii mukaan.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

Joissakin tulee yksi, joissakin kaksi johtoa akun miinuskenkään. Joissakin taas siinä yhdessä johdossa moottorin tai vaihteiston kyljessä akun miinuskenkään on välillä liitos auton runkoon. Jos autossa on sähköongelmia, kannattaa tarkastaa sekä plus- että miinusjohtimet akusta lähtien. Ettei liitokset ole hapettuneita tai johdot hapettuneita poikki tai lähes poikki. Kerran kaveri valitti Almeran ongelmista. Sitten jäi matkalle kadulle. Ei startannut. Kutsui minut. Etsin käsikopelolla vikaa hämärässä. Miinushohto vaihteiston kyljessä katkesi käsiin. Uusi liitin johdon päähän.

mies51

Joko tutkit akusta lähtevät kaapelit? Kaverin Almera oli just tuo sama malli. Johto akun miinuskengästä vaihteiston kylkeen katkesi vaihteiston luona. Oli hapettunut johto poikki ihan päätyliittimen luota. Biltemasta ostin uuden liittimen, puhdistin kaapelin pään ja puristin liittimen kiinni sekä vielä juotin tinalla. Kaikki sähköongelmat poistui.