Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p12 epätasainen käynti

Aloittaja Repe21, helmikuu 16, 2024, 12:36:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Repe21

Kolmosylinterin sähkökatkos ilmoittaa
Vaihdoin tulpat ja puolat ei auta.
Ilmanpuhdistimelta on iso letku on poikki teippasin sen mutta edelleen vika jatkuu.

Reniki

Alkoiko yllättäen ja kesken ajon vai mitenkä? Mikä moottori?

Repe21

Yllättäen matka ajossa 1.8 bensa vm.2005 ajettu 230tkm.
Ajoin vikakoodi päällä 130km kotiin kulkee hyvin ei nyi tms ainoastaa tyhjäkäynnillä teputtaa ja tuo vikavalo palaa luin kotona koodi  ja edelleen kolmois sylinterin sähkökatkos havaittu.

Volvomania

Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Peta

Ilmeisesti vaihdoit kaikki puolat kirjoituksen perusteella.

shamrock

Mittaa puristukset. Harvinaisempaa kolmosessa, yleensä nelonen antautuu mutta kannattaa tsekata.

Reniki

Repe21

Juu kaikki puolat on uusittu..nyt vikavalo vilkkuu auto kulkee hyvin , mutta tyhjäkäynnillä tsupsuttaa.
Ostin auton kaksiviikko sitten autoliikkeestä , olen ajanut sillä 800km  otin yhteyttä myyjään ja käski tuoda maanantaina auton tutkittavaksi likkkeen korjaamolle..saas nähdä mitä löytyy..ja miten korjauskulut jaetaan.

Peta

Jos se ilmansuodattimen ja kaasuläpän välinen letku on ollut halki, ja ilmamäärämittari on sitä ennen niin on voinut vetää koneen laihalle, ja pakoventtiilistä saattaa puuttua pala.

Reniki

Eiköhän oo edellinen auton liikkeeseen myynyt jo tiennyt tuosta viasta. Aloittaa sen tyhjäkäynnillä satunnaisesti röpöttämisen kauan ennen kuin vikavalot alkaa vilkkumaan. Hiljalleen suurentuu se reikä venttiilautasen reunassa ja lopulta käy kokoajan kolmella kun tarpeeksi iso palanen puuttuu.

Jos korjaamolla on endoskooppi niin se on 5 minuutin homma vilkaista se venttiilien kunto pytystä. Puristuksia saattaa olla vielä vähän, jos röpöttää vain tyhjäkäynnillä ja käynti ajaessa normaalin tuntuinen.

mies51

Ilmanpuhdistimelta polttoaineensekoitusyksikölle johtava ilmaputki, iso haitariletku katkeaa, jos moottori pääsee heilumaan liikaa. Moottori-vaihteisto-paketti on kiinni auton rungossa vähintään kolmella kumityynyllä eli yksi oikeanpuoleisessa päässä ja kaksi vasemmalla suunnilleen kytkimen kohdalla. Jos joku noista, yleensä vasemmaisista pettää, moottori pääsee heilumaan liikaa ja repii tuon ilmaletkun poikki. Almeraan en saanut uutta letkua, joten teippasin vulkanoituvalla teipillä. Kytkinkorjaaja uusi tuon kumityynyn.
Muista vioista saat tuomion korjaamolla maanantaina.

Repe21

Näin on saapas nähdä kuinka käy.
Mikä on autoliikkeen kanta alkavatko korjaamaan vai kaupan purku ehti olla minulla hiukan yli kaksiviikkoa..voivat sanoa , että voi voi...itse en taloudellisesti eläkeläisenä pysty korjaamaan joten tulee sitten myyntiin korjattavaksi tai varaosiksi , ja ilman autoa en pärjää joku halpa kottero täytyy etsiä sitten.

Kiitos kaikille .

Reniki

Lainaus käyttäjältä: Repe21 - helmikuu 18, 2024, 05:28:29Näin on saapas nähdä kuinka käy.
Mikä on autoliikkeen kanta alkavatko korjaamaan vai kaupan purku ehti olla minulla hiukan yli kaksiviikkoa..voivat sanoa , että voi voi...itse en taloudellisesti eläkeläisenä pysty korjaamaan joten tulee sitten myyntiin korjattavaksi tai varaosiksi , ja ilman autoa en pärjää joku halpa kottero täytyy etsiä sitten.

Kiitos kaikille .

Ei tuo minun veikkaama vika sinne sattumalta tule, tuo 1.8 moottori syö öljyä kuin leipää, koska mäntien öljyrenkaat jumissa ja karstoittaa näin palotilan, karstaa irtoaa ja palanen jää venttiilin ja seetin väliin, venttiili jää kantamaan alkaen polttamaan hiljalleen reikää lautasen reunaan. On taas vieritetty vika toisen harteille. Näin toimii autokauppa meillä.

Toivottavasti saat purettua kaupan jos tämä epäilemäni diagnoosi osuu oikein.

jarihki

Lainaus käyttäjältä: Repe21 - helmikuu 18, 2024, 05:28:29Näin on saapas nähdä kuinka käy.

Kiitos kaikille .

Tuliko kauppakirjaan mainintaa mahdollisesta takuusta tai auton vioista, jotka olleet jo ostohetkellä?

Repe21

Ei tullut mitään , ei edes kauppakirjaa teki vain rahoituksen jonka sähköisesti allekirjoitin sitten kotona.

jarihki

Lainaus käyttäjältä: Repe21 - helmikuu 18, 2024, 16:00:30Ei tullut mitään , ei edes kauppakirjaa teki vain rahoituksen jonka sähköisesti allekirjoitin sitten kotona.

Jos kärryn hinta on ollut tuhansia euroja, reklaamatiota vaan heti myyntiliikkeeseen, kuten mainitsitkin tekeväsikin. Sähköpostiviesti tai tekstiviesti, ei puhelua. Jos eivät auta ja näyttävät kesoa, yhteys kuluttajaneuvontaan. Harmi, ettei kaupasta ole kuittia/kauppakirjaa. Mutta jokin dokumentti varmasti löytyy.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/

Repe21

No niin  nyt on tutkittu primeran moottori ja siellähän ei ollut kolmos pytyssä puristuksia ollenkaan.
Kauppa purettiin.

Se siitä sitten.

Reniki

Hyvä kun sait purettua kaupat, ei sekään välttämättä aina niin yksinkertaisesti hoidu.  ::)