Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Osaako Nissan tehdä autoja?

Aloittaja mynok, toukokuu 27, 2023, 23:09:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricfan

Nythän Nissanilla on sekä pienehkö, lyhyen rangen Leaf, että pitkän rangen suosikkikokoluokan Ariya, joka on oikeesti toimiva autonakin, eikä vaadi insinöörimäistä "tykkään kaikesta uudesta ja oudosta"-mentaliteettia.
Tesla on ollut sähkötekniikassa hyvä, sitä ei käy kiistäminen. Mutta laadullisesti perisurkea, kun kokemusta autojen valmistamisesta ei ole. Käyttöliittymästäkin voi olla montaa mieltä, mutta jotain kertonee se, että VW palaa asiakaspalautteen vuoksi askeleen taaksepäin "nappulattomuudestaan", vaikka nappulat maksaakin. Tesla puolestaan suhtautuu asiakkaisiin todella huonosti, ja se tulee kostautumaan. Etenkin, kun oikeat autotehtaat alkavat saada sähkötekniikkansa hiottua. Uusi Volvon EX30 on melkoisen halpa ollakseen Volvo. Lisäksi nyt myös Suomen markkinoille tulee kiinalaiset. Kannattaa kurkata etenkin MG'n hinnat, ovat ihan taviksen ostettavissa sen korollan sijaan. BYD oli pettymys, lähtevät liikkeelle liian kovilla hinnoilla. Hämmästyksekseni Lynk oli ihmeen suosittu Saksassa, mutta Geely-merkkinä tulee varmaan saamaan myös BEV-mallit koko Eurooppaan, Volvoa halvemmalla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HiTec

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - kesäkuu 10, 2023, 12:28:26
Lisäksi nyt myös Suomen markkinoille tulee kiinalaiset.

Tai siis halpis-kinkit on tulossa, esim. Polestar 2 on myös kiinalainen, ihan piirustuspöydältä lähtien vaikka omaakin vahvat ruåtsalaiset juuret.
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

cedricfan

No tuo Geely on siitä mielenkiintoinen firma, että "pelasti" Volvon Fordilta, ja sai samalla ruotsalaisen tietotaidon. Mersuakin yrittivät ostaa, mutta saivat vain vajaan 10 % osuuden. Nyt on sitten helppo jalostaa samaa trekniikkaa eri brändeihin ja samalla eri hintapisteisiin. Ilman että edes ostajat tietävät, että kiinalainen merkkihän se oikeesti onkin, vaikka ostavat ns premiumia. Kannattaa lukea ensin https://en.wikipedia.org/wiki/Geely niin tietää millaisesta jätistä on kyse.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Volvomania

Auton valmistaminen lienee senverran monimutkainen prosessi, että lienee parempi ostaa koko automerkki itselle, kuin alkaa keksimään pyörää uudelleen. Näin ainakin Kiinalaiset kait ovat tuumineet.

Kiinalaisesta laadusta sen verran, että mulla on kaksi kiinalaista moposkootteria, merkiltään " Keeway". Ensimmäisen ostin vuonna 2006 ja sille lienee ajettu jo 17.000km. Siis noin 18v ikäinen mopeedi. Ostin toisen samanmoisen vuonna 2014. Sekin siis jo kohta 10v mutta vasta 4500km ajettu. Kumpikin mopo on toiminut aivan moitteetta. Just hain hevosenlantaa tällä uudemmalla ja hyvin pelitti. ( Hevosenlanta sopii mun raparpereille).

Jenkeissä saa kuulemma ostaa uuden Teslan halvimmillaan 21th Eurolla. Sitä odotellessa.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.