Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Rengaspaikat

Aloittaja Mk96, huhtikuu 17, 2023, 17:24:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mk96

bmw 5 series 0 60
 tietämätön kysyy mielipiteitä kun yhdessä kumissa vastaavia paikkoja 10, Uskaltaako lähteä ajelemaan pitkää matkaa onko miten luotettavat?

mies51

Onko niitä tuossa ihan vierekkäin vai eri puolella rengasta? Kuinka vanha rengas?

cedricfan

Ja minkäköhä laitteen rengas, pinta ei oikein vaikuta autolta?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Mk96

Ollut alla tossa terranossa mikä mulla ollut nyt noin 6kk

mertsi1

Sinne on lyöty kamelinpaskaa oikein urakalla. Mulla oli joskus moottoripyörässä viidestä kohtaa samalla tuotteella paikattu takarengas ja hyvin kesti lähes 300 nopeuksia  ;D

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Mk96 - huhtikuu 17, 2023, 19:51:39
Ollut alla tossa terranossa mikä mulla ollut nyt noin 6kk
Ei kai noilla voi muutenkaan ajaa kuin hiljaa maastossa, eikä siinä synny isoa vahinkoa, vaikka tyhjenisikin.
Mutta itse en lähtisi ajamaan 80 km/h tai enemmän. Moottoripyörässä en koskaan. Ei EU noita turhaan laittanut pannaan.

mikan

Onko EU kieltänyt renkaiden paikkauksen vai ainoastaan itse tehtynä?

https://www.euromaster.fi/osta-renkaat/kaikki-rengaspalvelut/renkaan-paikkaus
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: mikan - huhtikuu 18, 2023, 11:18:18
Onko EU kieltänyt renkaiden paikkauksen vai ainoastaan itse tehtynä?

https://www.euromaster.fi/osta-renkaat/kaikki-rengaspalvelut/renkaan-paikkaus

Ei ole kieltänyt paikkausta, vaan se pitäisi tehdä sisäpuolelta, lisäksi pitäisi aina tarkistaa mahdolliset renkaan sisäpuolen vauriot.

PAIKKAUS SISÄPUOLELTA
Sienipaikaksi kutsutulla paikalla korjaaminen on luotettavin, mutta myös kallein tapa korjata rengas ja se vaatii ammattilaisvälineitä. Rengas on otettava vanteilta ja sen jälkeen suoritettava useita toimenpiteitä: puhdistus, karhennus, poraus, sienen vulkanisointi ja ylimääräisen osan leikkaaminen.
Valmistajat suosittelevat tätä ratkaisua.

mikan

Ok. Viime kesänä laitettiin vielä "matopaikka" ulkopuolelta, kun oli ruuvi painunut renkaan läpi.
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Peta

Parempi varmasti tuommoinen sisäpuolelta paikkaus on. Mutta koti oloissa kun noita kamelin paskoja joutunut  toista kymmentä laittaan niin, koskaan eivät ole niistä paikoista alkaneet vuotamaan vaikka ollut 8mm pulttiakin renkaasta läpi.