Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P12 Primera ja satunnaiset sammumiset kylmänä

Aloittaja jalpertti, syyskuu 04, 2022, 20:34:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jalpertti

Moikka,

mulla on 1.8l primera bensakoneella ja sillä on ajettu 290 000
Ongelmana on se että auto sammuu mikäli kone on vielä kylmä, vikakoodia antaa P0340 tämän tästä. Lisäksi välillä tulee ESP vikakoodi kun antaa kierroksia vähän enemmän kun kone on vielä kylmänä. ESP ongelma poistuu kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Lisäksi mikäli bensaa on alle varttitankki niin sitten saattaa kierrokset vaellella sinne sun tänne käynnistäessä mutta se rauhoittuu kun kone käy hetken aikaa. Olisiko Bensapumppu tiensä päässä?
Autoon on vaihdettu kampianturi sekä nokka-anturi, putsailtu MAF-sensoria. Tehty lisämaadoitukset myös takavaloihin kun alkuperäiset ihan hapettuneet.
Avatiin tänään sylinterikoppa että nähdään jakoketjun tilanne, sylinteri on noin 20mm ulkona -johtuisko ongelmat mahdollisesti tästä? Paljonko tällä moottorilla on normit tuossa sylinterissä? Olen kovasti koittanut löytää tietoa näistä oireista ja toivoisin että täältä saisi apua tämän muurahaiskarhun kanssa.

tino45

"Kyllä tuo ketju näyttää olevan jo reilusti vaihtokunnossa. Muistaakseni 12-14mm kiristäjän mäntä saa maksimissaan olla ulkona, sen jälkeen alkaa ongelmat"
tällainen vastaus haulla löytyi.
itellä on 11mm ulkona, eikä ongelmia ole

jarihki

Jos tarvitset jakoketjusarjan, minulla olisi tehdasuusi SKF:n sarja, joka sisältää myös hammaspyörän. Tuote siis Nissan Primeraan P12 (QG18DE-moottori). Sarja on myyntipaketissaan. Sijainti Hki.

Yv, jos kiinnostaa. Ostin setin turhaan. Minunkin autossa (Primera P12, 2005, 1,8) oli oireita, jotka viittasivat ketjun venymiseen mutta ei sitten ollutkaan.

jalpertti

Lainaus käyttäjältä: tino45 - syyskuu 04, 2022, 20:51:22
"Kyllä tuo ketju näyttää olevan jo reilusti vaihtokunnossa. Muistaakseni 12-14mm kiristäjän mäntä saa maksimissaan olla ulkona, sen jälkeen alkaa ongelmat"
tällainen vastaus haulla löytyi.
itellä on 11mm ulkona, eikä ongelmia ole
Itseä arveluttaa vielä tuo ESP virhekoodi mikä tulee satunnaisesti, mistähän tämä voisi johtua kun tulee niin oudosti silloin tällöin?

Onko tietoa tästä koneesta missä on automaattisesti säätyvä ajoitus että paljonko kiristäjän mäntä saa maksimissaan olla ulkona vai onko tuossa samasta moottorista kyse?

jalpertti

Lainaus käyttäjältä: jarihki - syyskuu 04, 2022, 21:41:51
Jos tarvitset jakoketjusarjan, minulla olisi tehdasuusi SKF:n sarja, joka sisältää myös hammaspyörän. Tuote siis Nissan Primeraan P12 (QG18DE-moottori). Sarja on myyntipaketissaan. Sijainti Hki.

Yv, jos kiinnostaa. Ostin setin turhaan. Minunkin autossa (Primera P12, 2005, 1,8) oli oireita, jotka viittasivat ketjun venymiseen mutta ei sitten ollutkaan.

Minkälaisia oireita oli, mitä toimenpiteitä teit että sait auton fiksattua? Pistän tuon ketjusarjan harkintaan vielä :)

jarihki

Lainaus käyttäjältä: jalpertti - syyskuu 05, 2022, 07:57:38
Lainaus käyttäjältä: jarihki - syyskuu 04, 2022, 21:41:51

Minkälaisia oireita oli, mitä toimenpiteitä teit että sait auton fiksattua? Pistän tuon ketjusarjan harkintaan vielä :)

Ei käynnistynyt ollenkaan. Syyksi paljastui nokka-akselin asentotunnistimen anturi, jonka vaihtamalla taas alkoi pelittämään.

jalpertti

Lisään vaan tähän ketjuun vielä että ongelmat poistuivat kun jakoketju vaihdettiin.