Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primeran (P12) takakontissa ämpäri veden valumista varten

Aloittaja jarihki, helmikuu 14, 2022, 18:56:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarihki

Potilaana Primera P12 1,8 2005. Kun tämä automalli on joskus lähtenyt tehtaalta, autossa on ollut valmiina lukuisia vikoja, joista saa kärsiä vielä vuonna 2022. Yksi ärsyttävimmistä vioista on veden valuminen takakonttiin. Olen tiennyt ongelman vuosia ja pitänytkin takakontin oikealla puolella ämpäriä, johon vesi valuu.

Nyt on mitta täynnä tätä ongelmaa. Voisiko vian korjata? Löysin juutubesta videon, jossa ongelma kuvaillaan ja korjataan. Ei näyttäisi olevan iso homma.

https://www.youtube.com/watch?v=_Jqq6Q-1c2c

Volvomania

Mun saman Vuotinen farkku on aikamoinen sumppu kostealla kelillä. Tarkistin äsken ja siinä on sauma eri paikassa kun henkilö mallissa. Pitänee kuitenkin tutkia, jospa munkin kotteroon valuu vettä sisälle. Takaahan se on kostea ja tuulilasikin välillä sisältä märkä.
Voisiko joku farkun omistava vahvistaa, miten auto pitää vettä ulkopuolella.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Volvomania

Kävin tutkimassa Primeraani takaluukusta. Vaikuttaa kuivalta. Mitään ilmanvaihtoa en auton takaosasta kylläkään löytänyt. Lieneekö siellä mitään, vai mitenkä kosteus on ajateltu auton peräosasta poistuvan?
Olen samaa mieltä, että Preimerassa on monenlaista suunnittelu keveyttä, jotka vaivaavat vielä tänäkin päivänä. Hyvää on kuitenkin se, että auto vielä 17 vuoden iässä yleensäkin liikkuu , vikoineen päivineen.
Mulla oli vuonna 2001 uutena ostettu Ford Mondeo. Siihen verrattuna Primera on todella hyvä auto, vielä vanhakin.
Sen verran ihminen oppii, että yhden Mondeon ostaneensa, toista Fordia ei taloon tule.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Volvomania - helmikuu 15, 2022, 16:04:44
Kävin tutkimassa Primeraani takaluukusta. Vaikuttaa kuivalta. Mitään ilmanvaihtoa en auton takaosasta kylläkään löytänyt. Lieneekö siellä mitään, vai mitenkä kosteus on ajateltu auton peräosasta poistuvan?

Samanlainen ratkaisu, kun monessa muussakin automerkissä/-mallissa - eli takakontin sivuilla on ilmanvaihtoräppänät, jotka jäävät piiloon puskurin taakse. Kuvassa nro. 2.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

mies51

Jos takaluukun tiivisteet ovat kunnossa, niin vesi vuotaa varmaan jostakin pellien raosta. Jos jossain peltien saumassa on ruostetta, niin se on selvä merkki. Tai jos ei ole mitään merkkiä vuotokohdasta, niin vastaava peltisauma voi olla raollaan esim. pienen kolarin jäljiltä. Meillä Almera N16 sedan törmäsi peruutettaessa tolppaan. Takalampusta irtosi pieni pala, mutta ulospäin ei  muuta vikaa. Alkoi vuotaa takakonttiin. Lampun takaa peltien sauma oli taipunut äärettömän vähän,  mutta päästi vettä ihan lorona. Puhdistin, kuivasin ja laitoin erittäin hyvää liimaa ja ilmastointiteippiä.  Alkoi pitää.