Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

-02 Almera 1.8 hurisee ajon aikana

Aloittaja 1.3 B11, elokuu 31, 2021, 11:49:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1.3 B11

Mikähän tuolla almeran keulilla vois pitää hajonneen pyöränlaakerin tapaista hurisevaa ääntä? Hurinan alkaa huomaamaan yli 60 km/h vauhdissa ja voimistuu nopeuden mukaan. Vasemmalle kääntäessä voimistuu ja oikealle kääntäessä hiljenee. Ei tunnu ratissa eikä muutenkaan ajotuntumassa.
Ensimmäisenä epäilin oikean etupyörän laakeria ja kävin sen vaihdattamassa kun en itse viittiny alkaa vääntämään. Laakeri vaihdettiin ja lasku tuli perässä, mutta hurina ei hävinnyt.
Oisko jotain muuta mikä vois pitää samankaltaista ääntä vai oisko huoltomies asentanu laakerin virheellisesti tai jättäny kokonaan vaihtamatta?   ;D

Jakopää

Voihan se olla takapäänkin laakeri? Mulla on mennyt vanhemmasta Almerasta molemmat takapään laakerit, mutta edessä on vieläkin alkuperäiset 400tkm ajetut.

Perso

Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Hönözeta ja Possuperä...

1.3 B11

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - elokuu 31, 2021, 11:58:05
Voihan se olla takapäänkin laakeri? Mulla on mennyt vanhemmasta Almerasta molemmat takapään laakerit, mutta edessä on vieläkin alkuperäiset 400tkm ajetut.

Jotenkin omaan korvaan kuulostaa siltä että tulis edestä. Kaverin autosta meni just takaa laakeri ja sen aika selkeesti kuuli että ääni tuli takaa. Täytyy kyllä takaa vielä tutkia, voihan se olla että oma korva vaan pettää

1.3 B11

Lainaus käyttäjältä: Perso - elokuu 31, 2021, 12:36:21
Vasen etulaakeri?

Eikös silloin pitäis äänen voimistua kun kääntää oikealle ja auton massa on silloin enemmän vasemman renkaan varassa? Nyt menee päinvaistoin eli vasemmalle käännyttäessä voimistuu

Perso

Eipähän se aina niin ole, riippuu onko ulompi vai sisempi laakeri entisempi.
Voihan sitä aina ennen remonttia kokeilla vaikka jousesta kumpi puoli on jurisevampi...
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Hönözeta ja Possuperä...