Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Almeran nykiminen ja sammuminen

Aloittaja Neddu, heinäkuu 25, 2021, 22:14:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Neddu

Hellou. Kirjoitin aiemminkin tänne samasta jutusta. Nyt tarttis Nissan tietäjien apuja, oon jo ihan kädetön tän autoni kanssa..

Elikkäs, autoni on alkanut nyt tyhjäkäynnillä välillä sammumaan. Lähtee kyllä uudestaan käyntiin, mutta pitää sellasta outoa ääntä ja nykii sen jälkeen jonkun aikaa. Pajalla käytin autoo, vaihtoivat vaan tulpat ja väittivät, että toimii hyvin, reilu 80 e maksoin siitä käynnistä (jos joku haluaa kertoo, onko mua mahollisesti kusetettu nii nyt saa sanoa). Vastauksena tuli pajalta, et tulpat on huonot, että nykyään bensassa on niin paljon lisäaineita, että tulpat ei kestä.

Noh,vika ei toki aina tuu esiin, että voi olla, ettei vaan nyt nykinyt pajalla. Kuitenkin kun pajalta ajoin auton pois, niin muutaman kilsan päästä alkoi sammua valoihin ja nykiä. Alkaa jo toivo mennä tuon auton kanssa, että mikä sitä vaivaa vaan onko vaan omassa ajotavassa vika, että onko vaan karstainen. Mene ja tiiä..

Tarkennuksena, auto siis vm 2003 almera, 1,8 koneella. Akku on uusittu autoon ja laturi sekä imuputki vasta. Öljyt myös vaihettu vasta,jos näillä nyt jotain merkitystä on.

mertsi1

#1
- paljonko ajettu?
- polttaako moottorin häiriövaloa?
- onko jakoketju vaihdettu?
- takavalon maadoitus? (<--- tuo aiheuttaa toinen toistaan ihmeellisempiä ongelmia)

millainen tuo "outo ääni" on? kilkatus, rallatus, rahina, jokin muu?

tuon ikäluokan 1.8 moottorit ei ole niitä kaikista vähäongelmaisimpia...

se mitä tulee tuohon kusetukseen, niin itse en olisi ehkä ihan ensimmäisenä alkanut tulppia vaihtamaan. asentajia ja asiantuntijoita on niin monenlaisia.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - heinäkuu 26, 2021, 00:17:04
- takavalon maadoitus? (<--- tuo aiheuttaa toinen toistaan ihmeellisempiä ongelmia)
Nyt kuulen ensimmäistä kertaa tästä ongelmasta N16 koppaisessa Almerassa. P12 Primeroiden vaivahan tuo taitaa olla.
Almeroista kyllä maadoituksen osalta monesti löytyy sanomista sitten konehuoneen puolelta. :)

Neddu

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - heinäkuu 26, 2021, 00:17:04
- paljonko ajettu?
- polttaako moottorin häiriövaloa?
- onko jakoketju vaihdettu?
- takavalon maadoitus? (<--- tuo aiheuttaa toinen toistaan ihmeellisempiä ongelmia)

millainen tuo "outo ääni" on? kilkatus, rallatus, rahina, jokin muu?

tuon ikäluokan 1.8 moottorit ei ole niitä kaikista vähäongelmaisimpia...

se mitä tulee tuohon kusetukseen, niin itse en olisi ehkä ihan ensimmäisenä alkanut tulppia vaihtamaan. asentajia ja asiantuntijoita on niin monenlaisia.


Ei polta häiriövaloa, ketjua ei oo vaihdettu. Ääni on sellaista "pörinää" mielestäni ja voimistuu välillä. Kilsoja taisi olla luokkaa 212 tkm.

mies51

Ääni on pörinää. Olisko pakoputkistossa jotain vuotoa, joka sotkee pakokaasua ja ykkös ja kakkoslamda eivät pysy järkevässä suhteessa. Tai etuKAT tukossa, jolloin lamdat eivät ole tahdissa.

mertsi1

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - heinäkuu 26, 2021, 18:48:09
Nyt kuulen ensimmäistä kertaa tästä ongelmasta N16 koppaisessa Almerassa. P12 Primeroiden vaivahan tuo taitaa olla.
Almeroista kyllä maadoituksen osalta monesti löytyy sanomista sitten konehuoneen puolelta. :)

niin onkin primeran ongelma tuo... tyhmä minä. :D

Neddu

Nyt sitten näköjään meni pimeeksi jokin sähköosa autosta. Miehen oli tarkoitus auto viedä tutulleen korjattavaksi, mutta auto ei lähtenyt enää käyntiin. Kuului vaan outoa ääntä virranjakajan suunnilta, jota epäilen viaksi. Sähköpuolen vika tuo kuitenkin kaiketi on (?). Varmaan yleinen vika näissä autoissa..

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Neddu - elokuu 04, 2021, 19:33:27
Nyt sitten näköjään meni pimeeksi jokin sähköosa autosta. Miehen oli tarkoitus auto viedä tutulleen korjattavaksi, mutta auto ei lähtenyt enää käyntiin. Kuului vaan outoa ääntä virranjakajan suunnilta, jota epäilen viaksi. Sähköpuolen vika tuo kuitenkin kaiketi on (?). Varmaan yleinen vika näissä autoissa..
Ei tuossa virranjakajaa ole. Laturiako tarkoitit?

mies51

Neddu, Eihän Almera 2003 eli moottorissa QG18DE ole virranjakajaa vai naapurin virranjakajan suunnaltako se ääni kuuluu?

mertsi1

Tarttis päästä pelipaikalle kuuntelemaan ja ihmettelemään. Siellä voi olla ihan mitä tahansa.

shamrock

#10
Tuolla alussa luki, että imuputki uusittu. Koska, ja miksi? Ennen vai jälkeen näiden oireiden? Myös imuvuoto voi kuulua "pörinänä", ja sotkee koneen käyntiä kyllä.

Tuolla sun aiemmassa ketjussa oli mainittu myös tuo pa-pumppu. Mulla Primerassa tukkeutui pumpun imusihti. Tankistahan löytyi sitten todella hienojakoista hiekkaa. Autolla pystyi aina jonkin aikaa ajamaan, kunnes alkoi käyttäytyä niinkuin bensa loppuisi. Tuo hiekka kun aina kulkeutui siihen sihtiin, ja pumpun imu piti sen siinä kiinni. Kun auto oli ollut sammuksissa hetken, se pääsi taas irtoamaan, takaisin sinne tankin pohjalle ja taas auto toimi hetken. Vajaalla tankilla, alle kolmanneksen tuo oli kaikken pahinta. Voisi selittää miksi korjaamolla vikaa ei löydetä, voi olla että paikallaan autoa voi testailla loputtomiin ja skeidat pysyy siellä pohjalla. Vasta kun lähdetään kunnon testilenkille, alkaa tavara tankissa liikkua ja ongelma tulee esiin.