Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Käyntihäriö p12 1,8

Aloittaja primu_patu, kesäkuu 20, 2021, 09:06:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primu_patu

Terves

Onko kukaan selvittänyt miten ventiilien ajoitus oikein toimii eli VVT?

Minulla 1,8 moottorilla varustetussa tekee osakaasulla kiihdytettäessä esim. risteyksestä pieniä nykimisiä( eli vaihde on 2 tai 3)( eli kierrokset lähtevät jostakin 1500 eteenpäin). Sit kun kierrokset ovat nouseet noin 3500 niin lähtee menemään ihan kunnolla. Se on tätä tehnyt koko sen ajan kun se on mulla ollut eli 180000 - 300000 kilometrin välissä.

Normaalissa ajossa tasakaasulla ei huomaa mitään nykimistä tai ajossa ohitukseen lähtiessä kun painaa lisää kaasua niin ei tapahdu nykimistä( vaikka kierrokset lähtevätin alempaa kuin 3500.

Jostakin lontookielisestä ohjekirjasta olin lukevinani, että tuo VVT alkaa toimimaan jostakin 1750 kierroksista ja ajattelin, että se ei oikien toimisi kunnolla ja se aiheuttaisi tuon nykimisen.

Ja jossakin on viaksi sanottu tuota nokkaketjua mutta en nyt kallistuisi siihen kun onkelma on ollut jo noin pitkän ajan  eikä mielestäni ole sen ihmeemmin pahentunut.

Ja maadoitukset takavaloille on hoidettu jo aikaisemmin.

primu_patu
primu_patu

Volvomania

Kyllä se välillä vähän nykii ihan pintakaasulla. Varmaankin samasta asiasta kysymys. Vaihdoin kaksi puolaa pätkimisen vuoksi ja välillä tuon nykimisen yhdistää sytytyksen pätkimiseen. Kait se enempi kuitenkin ominaisuus
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

mate

Jos puolavika, niin pätkii mielestäni satunnaisesti kierroksista riippumatta.
Mulla vikakoodi näytti, että 1. sylinterissä häiriö. Vaihdoin 1. ja 2. sylintereiden puolat keskenään. Vika siirtyi 2. sylinteriin. Sillä varmistui, että puolavika.