Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

N10 vaihdelaatikon vaihto N12:sta

Aloittaja toukopouko, maaliskuu 10, 2021, 08:43:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Moro!

Aavistelenko oikein, että E15-koneiseen N10-Cherryyn menis nelilovisen lootan tilalle 5-vaihteinen N12-cherrystä oikeinkin kivuttomasti? Vaatiiko vaihteensiirtäjä mitään huomiota, vai onko bolt-on? Onhan sisänivelen boorit samat?

Kytkinlevy vähä jumittaa eikä seisonnän jälkeen irroita, joten samalla ku laittaa uuden kytkimen olisi helppo nakata uudemman cherryn loota.

Mulla ois yks laatikko 190tkm ajetusta N12:sta irrallaan, mutta siinä oli ajettaessa suht kankea vaihdekepin liike. Joka vaihteelle. Liekö siellä lootan sisällä siiirtäjämekanismi tuhoutumassa? Vai onko elvytettävissä? Yhessä toisessa kirsikassa on 5-vaihde jääny "sisään" pysyvästi, joten siksi tälläinen ominaisuus vähän mietityttää.

Kannattaako muuten laittaa E13 vauhtipyörä, kun kytkin sama, jos ois vaikka kevyempi?

Jossain lähteissä N10+E15 tehoksi annetaan 70hp vs N12+E15=75hp, selittyykö ero eri kaasuttimella?

Kiitos vastauksesta!

Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

Tero-75

5-vaihteinen laatikko pitäisi mennä suoraan, tosin omakohtaista kokemusta ei ole. Onhan N10:ä saanut uutenakin 5-vaihteisena, lienevät verotussyistä vain harvinaisia.

Tahmea laatikko saattaa vetristyä jo uusilla öljyillä, mutta jos arveluttaa niin ehjiä laatikoita saa nykyisellään 50-100€/kpl.

N10 Cherryssä on 70hp, N12:ssa 75hp.
Erona nokka-akseli, kansi ja hieman paremmin virtaava pakosarja.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

toukopouko

Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

toukopouko

Kirjotetaanpa tänne vastaus kysymykseen, jos joku moista swappia meinaa tehdä.

N12 laatikko sopii N10 Bolt-on, mutta vaihteensiirtäjän haarukka kannattaa vaihtaa N10:n laatikosta. Samoin kytkinvaijerin pidikelirpake on pikkaisen erilainen. Toisin kuin N12/N13/B11/B12 jne, laatikko ei mahdu alakautta veks vaan pitää nostaa yläkautta. Virranjakaja ja vetarin sisänivelet kannattaa irrottaa tieltä pois, niin se nousee sieltä.

N10:n koneen/vaiheiston takakannake sopii suoraan N12 laatikkoon.

N10:ssa ei ole kuskin puoleista laatikon kannaketta, eikä niille pultinreikiä laatikossa, joten N10 laatikkoa ei voi laittaa uudempiin. Onneksi kukaan ei taida olla niin rietas, että nelilovista laittaisi. Ehkä B11 vaniin, jos on onnistunut rikkomaan siitä laatikon.
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra