Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

X-Trail 2,5L bensa koneen vaihto ja jakoketjun tzekkaus

Aloittaja taky, helmikuu 10, 2021, 19:40:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

taky

Kyseessä 150tkm ajettu kone joka menossa laakerivikaisen tilalle auton nokalle, niin olisi helppo tzekata jakoketjun kunto kun moottori on tallin lattialla.

Onko ohjetta tms. millä tzekata onko X-Trailin 2,5L bensan jakoketju vaihtoiässä vai?

Mitä muuta koneen swappiin liittyvää pitäisi huomoida kuin..

1. auto nosturille ja ylös
2. alta kaikki irti mikä on tiellä - apurunko pitäneen irroittaa?
3. päältä piuhat jne laturit irto
4. moottori lattiaan tuelle
5. moottori irti
6. auto ylös - moottori laatikkoineen jää lattialle

ja takaisin päin vastoin.

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: taky - helmikuu 10, 2021, 19:40:42
Onko ohjetta tms. millä tzekata onko X-Trailin 2,5L bensan jakoketju vaihtoiässä vai?

Näkisikö kiristäjästä?

taky

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - helmikuu 11, 2021, 22:14:46
Lainaus käyttäjältä: taky - helmikuu 10, 2021, 19:40:42
Onko ohjetta tms. millä tzekata onko X-Trailin 2,5L bensan jakoketju vaihtoiässä vai?

Näkisikö kiristäjästä?

Siis kuluneisuusko...?

mies51

Jakoketjun venymismäärän näkee siitä, kuinka paljon kiristäjän mäntä on ulkona. Jos se on 25mm ulkona, voi jo epäillä venymän/kuluman olevan liikaa.

taky

Lainaus käyttäjältä: mies51 - helmikuu 12, 2021, 12:27:02
Jos se on 25mm ulkona, voi jo epäillä venymän/kuluman olevan liikaa.

Ok, kiitos tuota tietoa kaipasin - ei kun tzekkamaan.

taky

#5
Lainaus käyttäjältä: mies51 - helmikuu 12, 2021, 12:27:02
Jos se on 25mm ulkona, voi jo epäillä venymän/kuluman olevan liikaa.

Kiristäjän rungon ja kirstäjän männän päähän mittaa vajaat 15mm = mäntä kokonaisuudessaan 15mm verran ulkona.



Lienee edelleen siis OK?