X-trail T30 2.5 bensa 4x4 2008 Lämmityslaitteen puhallinmoottorin sijainti?

Aloittaja repem, joulukuu 21, 2020, 23:21:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

repem

Minulla on X-trail T30 2.5 bensa 4X4 vm.2008.
Nyt on tullut vähän ristiriitaista tietoa siitä, missä lämmityslaitteen puhallinmoottori sijaitsee, eli kuskin puolella vai pelkääjän puolella?
Ja mistään vidoeistakaan en ole löytänyt tämän täysin saman mallin autoa. Joissakin asioissa minun auto on näköjään lähempänä T31 mallia?
Usein kun katson jotain saman vuosimallin T30 autoa, niin on eri näköinen sisältä ja ulkoa.
Onkohan tämä minun auto jokin facelift malli, jossa on jotain vanhemmasta ja jotain uudemmasta mallista?
Onko jollain tietoa?

Desperate child

Mun käsittääkseni T30 viimeinen malli on valmistettu 2006, tai 2007.. Valmistenumerostahan tuon mallikoodin näkee. T30 puhallinmoottori on pelkääjän puolella.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

cedricfan

No einsinnäkin Suomen papereissa ei koskaan näy valmistusvuotta eikä mallivuotta. Se aika mikä Suomessa merkitään on ENSIMMÄINEN KÄYTTÖÖNOTTO. Joka voi olla montakin vuotta valmistuksen jälkeen. Caseja on esim 100A ja Maxima-QX.
Onko autosi T30 vai T31 näet valmistenumerosta, se on leivottu valmistenumeron alkuosaan ihan selväkielisesti.
Eikä T30 ole kuin yksi facelift syksyllä 2003.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

repem

Joo selvisi, että autoni on tosiaan T31 ja käyttöönottovuosi 2009.
Aiemmin ihmetytti tosin se, että kun rekisterinumeron perusteella netissä etsin siihen joitain osia, niin useamman kerran minun autoni vuosimalliksi tulikin korjaamojen tuloksissa 2008?
Onkohan siis puhallinmoottori tässä mallissa oikealla vai vasemmalla? Kun se alkoi oikuttelemaan eikä aina lähtenyt pyörimään, niin kopauttamalla hansikaslokeroa, se pärähti käyntiin...Sen takia oletin että se olisi siinä oikealla pelkääjän puolella. Mutta netistä löytyy tuloksia, joiden mukaan olisi vasemmalla....

mertsi1

Riippuu vähän onko kuvat postiautosta vai tavallisesta. Ei kai se kovin helposti sinne ratin taakse mahdu joten kyllä se siellä apukuskin puolella on.

Jylppy

T31 tehtaan service manuaalin mukaan on samassa paikassa LHD- ja RHD-malleissa. Irtoaa nähtävästi vasemmalta puolelta.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Jylppy

Vertailuna vielä RHD-malli.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

repem

Kiitos kuvista.
Tuon kuvan mukaan olisi vasemmalla, eli tulisi sitten ilmeisesti eteen polkimien irroitus, ja sitä kautta sinne...
Olen jo eilen purkanut oikealta puolelta hansikaslokeron ja pari muuta muoviosaa, mutta sieltä ei puhallinta nähnyt.

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: repem - joulukuu 22, 2020, 20:56:12
Joo selvisi, että autoni on tosiaan T31 ja käyttöönottovuosi 2009.
Aiemmin ihmetytti tosin se, että kun rekisterinumeron perusteella netissä etsin siihen joitain osia, niin useamman kerran minun autoni vuosimalliksi tulikin korjaamojen tuloksissa 2008?

Eihän tuossa ole mitään ristiriitaa, käyttöönottovuosi ja vuosimalli on kaksi ihan eri asiaa, kuten jo kirjoitin.

repem

No onhan siinä ristiriitaa edelleenkin, vaikka auton tyyppi kyllä selvisikin.
Eli on siis T31 2009, ja vaikka niinkuin aiemmassa viestissä mainitsin, varaosahakujen tuloksissa usein ilmoitetaan vuodeksi 2008.
Toisista paikoista tulee infoa että vasemmalla, toisista että oikealla.
Tuon tässä ketjussa saamani kuvan perusteella näyttäisi olevan oikealla.
Onkohan kellään kokemusta, mitä kautta siihen moottoriin pääsee helpoiten käsiksi?

cedricfan

Jos auto valmistuu linjalta 30.12.2019, niin valmistusvuosihan on 2019.
Kun tuo ensirekisteröidään, niin se ei enää tapahdu 2019, vaan 2020-jotain saadaan rekisteriotteeseen ensirekisteröintipäiväksi.
Vuosimalli on vielä kolmas asia. Yleensähän vuosimallien välillä ei enää oleellisia eroja ole, joten asia on trviaali. Mutta uusi mallipolvi, ja sen keskellä tapahtuva Facelift muuttaa paljon. Nuo osuvat tavallisesti syksyyn, syynä hyvin yksinkeraisesti se, että tuotantolinjat muutetaan kesäloman aikana. Niinpä uuden, seuraavan vuoden vuosimallin tuotanto alkaa jo edellisenä syksynä.
Valmistenumerosta selviää yleensä se valmistumisaikakin, eli varaosahaku pystyy kaivamaan sen esiin niin halutessaan ja jos autotehdas on sallinut. Ja valmistusajalla on merkitystä enemmän kuin sillä, koska autoon on Suomessa ruuvattu kiinni kilvet.

T31 on esitelty 2007 keväällä. Myynti Euroopassa alkoi 2007 syksyllä, vuosimallilla 2008. Facelift tuli syksyllä 2010 vuosimallin 2011 myötä. Ja T32 tuli sitten syksyllä 2013.