Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cherry N12 1,5GL kytkimen ero 1,3 litraiseen?

Aloittaja en1toku, marraskuu 10, 2020, 08:10:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

en1toku

Vanhan sotaratsun kytkin hirtti kiinni edellisen talviunen aikana ja uusi kytkinpaketti hakusessa. Miten eroaa 1,5 litraisen ja 1,3 litraisen kytkimet toisistaan? Motonetissä näyttäisi olevan eri kytkimet eri kokoisille moottoreille...

AutoDocilla turhan paljon vaihtoehtoja, todennäköisyys väärään tuotteeseen aikasmoinen.

JaKrPa

Levyn halkasija on ainakin suurin ero, kumpaan olet kytkinpakettia etsimässä? minulta löytyy ylimääräisenä hyllystä 1.5 kytkinpaketti.

mies51

Jos se on nyt rikki niin miksi et ota auki ja ota vanha paketti kauppaan mukaan. Isompivääntöinen moottori tarvitsee isompihalkaisijaisen kytkimen. Ja joskus myös kytkinlevyn akselille tuleva reikä hammastuksineen eroaa eri moottoreissa ja vaihteistoissa. Siksi kannattaa ottaa vanha malliksi kauppaan. Tai joutuu palauttamaan, jos tulee väärä.

mikan

AutoDocin tiedot on usein ihan mitä sattuu. Ymmärrän, että ihmiset yrittää säästää ja tilata sieltä ehkä halvemmalla. Sitten lopputulos voikin olla väärä osa ja aikaa kuluu sekä tulee ylimääräistä vaivaa. Jos Motonetista tai muusta paikkakunnan osakaupasta saat väärän osan, niin samana päivänä voit vielä käydä korjaamassa tilanteen.
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

cedricfan

Kaikki suoraan TecDoc-pohjaiset verkkokaupat omaa saman heikkouden: ristiinvertaillessa oe-viittauksia tulee eroja sekä virheitä, ja mitä enemmän valmistajien datassa on virheitä, niin sitä enemmän ne kertautuu. Plus mitä enemmän valmistajia, sitä enemmän joukossa on virheitä. Ja lisäksi vanhemmat japanilaiset autot on olleet klassisesti vaikeita osavalmistajille, eikä niihin ole panostettu, koska autokanta Euroopassa on pieni. E10-jarrulevythän ovat klassinen esimerkki tästä samasta. Suoran TecDoc-datan käyttämisessä on myös se hankaluus, että erittäin laajalla valmistajavalikoimalla kuluttajan valinnasta tulee vaikeaa, koska eri valmistajat näyttävät tietonsa eri tavoilla, tietoja on vaikea verrata, ja löytää se oikea osa. Suomalaisten kivijalkakauppojen data on fiksumpaa, sitä on suodatettu ja muokattu, plus tuo mahdollisuus nähdä ja verrata.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

Juu, kerran ostettiin jarrulevyt kaverin sporttimalliin mittaamatta halkaisijaa. Tulikin vakio Mazda6 levyt eli liian pienet.

en1toku

Kyllä se Autodocin paketti oli sopiva! Motonet sijaitsee sen verran kaukana, että meillä maksaa vaivan tilata Autodocista kotiovelle.

Muinoin ostin Porvoon Motonetistä rouvan C-Corsaan "sopivan" takajousen, myyjän mulkero väitti sen olevan juuri sopiva... Yritin sitä rassata paikoilleen tuloksetta, viimein päätin viedä sen takaisin kauppaan (100km välimatka) ja otin mukaan alkuperäisen katkenneen jousen. Näytin myyjälle hänen minulle sopivana myymää jousta ja autosta irrottamaani jousta. No kas kummaa eihän se ihan sama ollutkaan, ei kuitenkaan suostunut ottamaan takaisin myymäänsä jousta koska olin yrittänyt sitä itse asentaa... Tuolla se komeilee edelleen tallin hyllyllä muistomerkkinä.

Mies

Useammin olen mätänetistä vääriä osia saanut tiskiltä, kun mitä itse ulkomailta tilaamalla.

Tottakai ulkomailta tilatessa pitää olla tarkkana että mitä tilaa, mutta itse köyhänä ja laatua arvostavana haen mätiksestä osia ainoastaan silloin kun se pitää saada heti.
Tai jos jostain syystä pitää olla 100% palauttamisen mahdollisuus.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)