Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

X-trail t30 lämmityslaite

Aloittaja XVKI, lokakuu 26, 2020, 17:35:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

XVKI

Lämmityslaitteen moottori pitää ääntä ja vaihtaa pitäisi. Täältä löytynee tietoa pitääkö tuo koko kotelo saada irti ennen kuin vaihto onnistuu vai pitäisikö tuon kotelon pohjan (jossa moottori sijaitsee) lähteä erikseen irti?  :o

ari-j

Koko kotelo irrotettava, kannattaa katsoa you tube video aiheesta. Se todella auttaa.
jos on aikaa kannattaa tilata moottori auto-dokilta  kaveri maksoi omastaan noin 30€ itse fixsus liikkeessä 100€

XVKI

Pitääpä metsästää tuo video jos sellainen on kerran tehty. Kertaalleen kävin jo etsimässä ja kirosin kun sellaista ei ollut. Autodoc:ilta olen juurikin osat tilannut, hyvin on kohdallani toiminut myös reklamaation osalta.

XVKI

Hattu päästä ja ISO kiitos ari-j, jostain syystä ei omaan hakuun tuo video löytynyt.

ari-j

Kannattaa seurata videota, siellä takana on nippu-side mitä ei oikein näe jos en olisi nähnyt videota olisi varmasti repinyt jotain rikki.

XVKI

👍
Edullinen osatarjous merkkiliikkeestä 484 € :-X.
Autodoc:ilta ei näytä löytyvän, mutta muualta näkyy tuota 20-40 € hintaan löytyvän. Mielellään odottaa viikon tai kaksi.

ari-j

kun olet puhaltimen vaihtanut niin tarkista pyörimissuunta, itsellä tarvikemoottori pyöri väärinpäin. Johdot poikki js liittäminen toisinpäin. Jos autossa on webasto  ( miinukseen tulee kaksi johtoa) kannattaa katsoa mistä kohdasta johdot katkaisee,ettei mene +ja - yhteen. Poltaa etuvastuksen. ai mistä tiedän..... :-[

XVKI

Osa tilauksessa, toivottavasti olisi jo loppuviikosta perillä. Yritän ottaa opiksi sinun virheestä🤣

shamrock

Lainaus käyttäjältä: ari-j - marraskuu 02, 2020, 08:31:16
kun olet puhaltimen vaihtanut niin tarkista pyörimissuunta, itsellä tarvikemoottori pyöri väärinpäin. Johdot poikki js liittäminen toisinpäin. Jos autossa on webasto  ( miinukseen tulee kaksi johtoa) kannattaa katsoa mistä kohdasta johdot katkaisee,ettei mene +ja - yhteen. Poltaa etuvastuksen. ai mistä tiedän..... :-[

Jos moottori pyörii väärinpäin, kannattaa tarkistaa myös hiilten asento. Kaikkien moottoreiden suuntaa ei voi muuttaa. Tai voi, mutta eivät ole pitkäikäisiä. Itsellä Saabissa just tuo tilanne, paikallaan on tällä hetkellä VW Golfin moottori joka on fyysisesti täysin sama. Mutta pyörii toiseen suuntaan. Hiilet ei näissä ole kohtisuoraan kollektoria kohti, vaan hivenen tangentin suuntaan. Tällaisen moottorin pyörimissuuntaa ei saisi vaihtaa.

XVKI

Loppu hyvin kaikki hyvin. Merkkiliikkeen varaosanumero Googleen ja eBayn kautta löytyi moottori.
Tuotteen tilauksesta 18 päivää ja paketti oli noudettavissa postin automaatista. Samana iltana reilu parituntia puuhastelua ja välillä videon katsomista. Moottori tuli vaihdettua ja pyörii oikein päin. Pariviikkoa ollut auto nyt ajossa eikä ongelmia. Kiitos kommenteista ja avusta.

repem

Minulla on X-trail T30 2.5 bensa 4X4 vm.2008.
Nyt on tullut vähän ristiriitaista tietoa siitä, missä lämmityslaitteen puhallinmoottori sijaitsee, eli kuskin puolella vai pelkääjän puolella?
Ja mistään vidoeistakaan en ole löytänyt tämän täysin saman mallin autoa. Joissakin asioissa minun auto on näköjään lähempänä T31 mallia?
Usein kun katson jotain saman vuosimallin T30 autoa, niin on eri näköinen sisältä ja ulkoa.
Onko jollain tietoa?

Desperate child

No niin itelläki meni x-trailista puhaltimen moottori. Tuntuu muiltakin menneen kun motonetistä olin katsovinani että on hyllyssä mutta kun piti mennä hakee, niin ei ollutkaa, soittelin paikallisee varaosaliikkeesee ja hämeen autosähköön toisessa oli ainoa hyllyssä ollut moottori jo varattu ja toiseen olisin saanut illaksi, mutta hinta 158e pisti sylettää kun just katsoin että ebayssa 15e+15e toimituskulut. No autoa kun tarvii ja perin peijjoonimaista on ajaa ihan sokkona lasit huurussa niin päädyin sitten hakemaan seuraavaks lähimmästä motonetistä, 129e sillekin tuli hintaa ja sille reissulle toi vanha puhallin ryyty jo totaalisesti, sinänsä siis kreivin aikaan.

Mutta nyt kun ähräsin ton vaihdon kanssa tuossa niin totta helvetissä se uusi pyörii väärään suuntaan. Pyörittelin ja ihmettelin kyllä molempia vierekkäin mutta en jaksanu nähdä vaivaa että irrallaan olisin koittanut että onko navat samoin päin kun käytännössä vaikuttivat identtisiltä. Ja kai sitä jotenkin ajattelee että kun maksaa ittensä kuitenkin kipeäksi tommosesta pikkumoottorista että sitä oikeasti sais oikean osan. No navat kääntämällähän tuo toimii, mutta ei tullut katsottua uudesta että miten päin ne hiilet siellä on, vanhassa on selvästi hiilet "myötäkarvaan" pyörimissuuntaan nähden, mutta liekö uudessa sitten vaan navat toisinpäin, mutta rakenne muuten sama vai onko navat toisin päin ja myös hiilet toiseen suuntaan myötäkarvaan.

Kauankohan tuo kestää jos pyörii väärään suuntaan mitä suunniteltu?  Ei huvittais purkaa toista kertaa ja alkaa arpomaan mistä sais oikeaan suuntaan pyörivän moottorin  ::)

Vai saiskohan tuon moottorin pään jotenkin muljautettua että hiilet olis oikein (jos ne nyt edes on väärin, enhän mä tuommoiseen osannu kiinnittää huomioo kun niitä vierekkäin vertailin, joka tapauksessa kun liittimen törkkäs kii, pyöri eri suuntaan kuin vanha)

Sama moottorihan käy heti ainakin moneen nissaniin, mutta onko niissä sitten keskenään eripäin pyöriviä vai onko noi tuurilla että miten nyt sattuu mikäkin pyörimään  ;D
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

ari-j

Itsellä uusi moottori pyöri väärinpäin ja johdot vaihdettiin ristiin nyt pyörinyt 3 kk ja vielä toimii

XVKI

E-baysta tilattu moottori ja itse-asennus pelannut moitteetta jo 9 kk ja noin 45 000 km. Minulla tuo moottori pyöri heti oikeinpäin.