Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan tiida 1.6 hatchback vasen takavilkku

Aloittaja Eman, elokuu 28, 2020, 20:10:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eman

Elikkäs vasen takavilkku pimeänä. Mittaristossa nakuttaa tuplanopeutta? Polttimo vaihdettu, ei vaikutusta. Vilkku ei syty edes hätävilkulla, eikä myöskään lukituksessa. Vika johdoissa?

Eman

Itse itselleni vastaten. Oli polttimon pesästä maadoituksen "kieli" poikki, ettei saanut kontaktia polttimon kantaan. Siittä johtui.

Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla

Micsu76

Anopilla oli vastaava vika Primerassa, kun hän laittoi vilkun vasenmallke ohittaakseen traktoria, niin ruiskutus pätki vilkun tahtiin ja ohi ei mennyt, kurkkasinvasenmman vilkun liitin pinnat ja ihan hapettuneet..

pientä hiontaa ja kontakti spraytä ja anoppi ohitti taas traktorit :)

mertsi1

Varo ettei anoppi ole kohta karvat pystyssä, kun vika uusiutuu. Korjaamolla noita samanlaisia (nimenomaan Nissanin) vilkkuja korjattiin ottamalla irti koko se paska missä polttimot on kiinni. Sitten sitä homehtuneen maajohdon pinniä seuraamalla mentiin lampun kantaa kohti, porattiin sopivan paksuun kohtaan pieni reikä, siihen apico-liitin josta lähti johto ja pieni ruuvi siitä poratusta reiästä läpi. Johdon toinen pää ryöstimellä kiinni pistokkeen toisella puolella olevaan maajohtoon eikä yksikään asiakas tullut ainakaan sen vian takia karvat pystyssä takaisin. :)

mate

Eman

Kiitos.
Ei tuo vilkun toimintahäiriö tiidassa ainakaan vaikuttanut millään tavoin auton kulkeniseen. (katsotaan sitten, kun oikean puoleinen vilkku alkaa reistaamaan.) [emoji16][emoji6]

Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla

mies51

Kyllä silloin on autossa muutakin vikaa, jos  moottorinohjaus toimii vilkun tahtiin. Se on selvä, että jos takavalon maadoitus on huono, sen umpion kaikki valot välähtelee vilkun tahtiin. Syy:  huono maadoitus ei jaksa johtaa kaikkien valojen virtaa yhtä aikaa maihin.
Mutta jos moottori pätkii vilkun tahtiin, silloin on jo joku muukin maadoitus pielessä. Hyvin monet laitteet ja anturit on maadoitettu joko auton runkoon tai moottorin runkoon. Rungosta sähkön pitäisi jatkaa paksuja johtoja pitkin akun miinukseen. Akun miinuskaapeli voi hapettua liittimistä tai poikki. Silloin auto sekoilee varmasti!

Tero-75

Lainaus käyttäjältä: mies51 - elokuu 31, 2020, 10:12:51
Kyllä silloin on autossa muutakin vikaa, jos  moottorinohjaus toimii vilkun tahtiin.
P12 Primerassa vika on suunnittelussa. Jostain syystä moottorinohjaus maadoittuu samaan pisteeseen kuin takavalo, ja kun tämän pisteen maadoitus heikkenee alkaa yleensä vilkun tahtiin tulemaan jos jonkinlaisia käynti- ym. häiriöitä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - elokuu 31, 2020, 16:43:00
Lainaus käyttäjältä: mies51 - elokuu 31, 2020, 10:12:51
Kyllä silloin on autossa muutakin vikaa, jos  moottorinohjaus toimii vilkun tahtiin.
P12 Primerassa vika on suunnittelussa. Jostain syystä moottorinohjaus maadoittuu samaan pisteeseen kuin takavalo, ja kun tämän pisteen maadoitus heikkenee alkaa yleensä vilkun tahtiin tulemaan jos jonkinlaisia käynti- ym. häiriöitä.

Itse olen ymmärtänyt sen niin, että ecu saa jarruvalopiiriltä tietoa jarrutuksesta. Tuskin se sentään ihan toisesta päästä autoa maadoittuu. Mutta kun on maavikaa. sähkö alkaa kiertää myös muiden lamppujen kautta, ja tämä riittää eculle kuvittelemaan että kuski painaa jarrua.

mies51

Oon samaa mieltä Tero75 kanssa. Ei hätää, lampunmaadoituksen vika on helppoa korjata ja onhan se korjattava joka tapauksessa katsuriin mennessä.