Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

N13 akku täynnä, mutta mikään ei syty

Aloittaja Ringaling, heinäkuu 14, 2020, 14:20:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ringaling

Sunny on viime kesänä ajettu talliin, mutta nyt ei inahda mihinkään suuntaan. Akkulaturi sanoi suoraan että täynnä. Testasin toisellakin laturilla. Akku 2018 uusittu.

Harjailin jarrukenkiä, mutta ei ne minun silmään olleet hapettuneet. En kyllä ole hapettumisen asiantuntija.

Vaikuttaa niinkuin jokin päävirtapiiri ei sulkeudu ollenkaan. Radiokaan ei saa virtaa. Miten tuota kannattaisi alkaa tutkimaan?
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Toyota Auris Touring 1.8 hybrid 2014

AkiH

Toimiiko siinä mikään sähkölaite? Sisävalot ym.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Ringaling

Ei mikään toimi. Ei sisävalo, radio, kello. Kaikki pimeänä.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Toyota Auris Touring 1.8 hybrid 2014

AkiH

Ja ne akunkengät ovat kunnolla kireällä? Akkukin kannattaa vielä mitata yleismittarilla, ettei irtolaturi näytä omiaan.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Jylppy

Eikös tässäkin ole se ns. pääsulake - eli fusible link, jonka kautta kaikki sähköt käytännössä kulkee? Voi olla rikki, tai huono kontakti?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - heinäkuu 14, 2020, 16:26:35
Eikös tässäkin ole se ns. pääsulake - eli fusible link, jonka kautta kaikki sähköt käytännössä kulkee? Voi olla rikki, tai huono kontakti?

Onkos se tämä:




Käytin tuota auki ja ensimmäistä irti. Näytti siistiltä, mutta pitää mitata vastus siitäkin.

Otan huomenna yleismittarin tallille niin voin vielä tarkistaa akun ja muuta.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Toyota Auris Touring 1.8 hybrid 2014

Ringaling

Kävin yleismittarilla mittaamassa akun. Näyttää siltä että akku näennäisesti lataa nopeasti jännitteen 13,8V tasolle, mutta alkaa heti laturin irrotuksen jälkeen hiipumaan ja näyttää pian lähes nollaa. Akku on niin uusi, että myyjä lupasi syynätä mikä on kunto. Toinenkin auto on pajalla, joten huomenna saan sitten ottaa akun pyörän tarakalle.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Toyota Auris Touring 1.8 hybrid 2014

mertsi1

Heti alkuun oli mielikuva, että vika on itse akussa - on se sitten kuinka uusi tahansa. Jos vuonna 2018 uusittu, niin välissä on kuitenkin ollut talvi tai pari... olettaen tietysti, että talli on ollut kylmä.

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Ringaling - heinäkuu 15, 2020, 21:45:22
Näyttää siltä että akku näennäisesti lataa nopeasti jännitteen 13,8V tasolle, mutta alkaa heti laturin irrotuksen jälkeen hiipumaan ja näyttää pian lähes nollaa.
Vaikuttaa kennovialta, joka ei yleensä ole käyttäjävirhe.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Mies

Akkuhan ei kyllä lataa mitään.

Jos hiipuu nollaan niin jotain on todella pahasti vialla, harvemmin akku nollaan menee.

Yleensä kennovikainen jää siihen ~9v huitteille, mitä noita Snajzerin akkuja tuossa on mittaillut.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)