Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

K10 micra MA12S Nestevuoto

Aloittaja Nipponen, heinäkuu 08, 2020, 17:31:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nipponen

Syylärin korkista kun täyttää niin alkaa samontein tuosta välistä vesipumpun takaa lorottamaan nesteet pihalle, onko minkälainen tiiviste?
Sen verran että tässä on lohkolämmitin joka on kytketty tuohon. Onko jokin spesiaali putki?
Kaiken järjen mukaan nyt varmaan on O-rengas/renkaat. Mutta onko minkäkokoiset?




Nipponen

#1
Paikallisesta kirjastosta löytyikin tämmöinen, josta ei ollut mitään apua. Osaako joku kertoa minkälainen rengas tuonne menee.


Jakopää

Lainaus käyttäjältä: Nipponen - heinäkuu 08, 2020, 17:31:22
Syylärin korkista kun täyttää niin alkaa samontein tuosta välistä vesipumpun takaa lorottamaan nesteet pihalle, onko minkälainen tiiviste?
Sen verran että tässä on lohkolämmitin joka on kytketty tuohon. Onko jokin spesiaali putki?
Kaiken järjen mukaan nyt varmaan on O-rengas/renkaat. Mutta onko minkäkokoiset?




Selvisikö ongelma?

Samaa ikäluokkaa olevassa Corollassa oli siellä putkessa kuminen O-rengas, joka oli päässyt heikkoon happeen.
Laitoin Sikalla tms. takaisin paikalleen, piti sen vuoden ainakin, kun autolla vielä ajoin.

Nipponen

#3
Lainaus käyttäjältä: Jakopää - heinäkuu 11, 2020, 12:14:22
Lainaus käyttäjältä: Nipponen - heinäkuu 08, 2020, 17:31:22
Syylärin korkista kun täyttää niin alkaa samontein tuosta välistä vesipumpun takaa lorottamaan nesteet pihalle, onko minkälainen tiiviste?
Sen verran että tässä on lohkolämmitin joka on kytketty tuohon. Onko jokin spesiaali putki?
Kaiken järjen mukaan nyt varmaan on O-rengas/renkaat. Mutta onko minkäkokoiset?




Selvisikö ongelma?

Samaa ikäluokkaa olevassa Corollassa oli siellä putkessa kuminen O-rengas, joka oli päässyt heikkoon happeen.
Laitoin Sikalla tms. takaisin paikalleen, piti sen vuoden ainakin, kun autolla vielä ajoin.
Sen verran että siellä o-rengas on.


En oo vielä ruvennut tutkimaan että miten se siitä irtoo. Kuitenkin tuossakin ylläolevassa kuvassa jossa moottori maalattu, se on jätetty paikoilleen. Ja tosiaan kun siinä on 2 vesiletkua + lohkolämmitin kiinni, eikä yhtään pulttia. Niin luulen että se on melko tiukassa siinä kiinni, kaikkien näiden vuosien jälkeen. Toisaalta sieltä tulee vesi ihan painovoiman avulla ulos että en sitten tiedä. Ärsyttävässä paikassa vaan. Tuonkin kuvan sain otettua puskurin ritilän läpi.

Nipponen

problem solved, Siellä oli kuitenkin pultit millä se oli kannateltu, olivat vaihdelaatikon kannattimen takana piilossa, että se tarvitsi vain irrottaa letkujen lisäksi. Laitoin varmistukseski 2 o-rengasta niin pysyy varmasti. Nyt pysyy nesteet koneessa. Seuraavaksi pitääkin puhdistusaineet laittaa läpi ja sitten uudet jäähdytysnesteet, nyt on vain vedet koneessa.