Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

X-Trail 2.0 v.2006 huojuvat/korkeat kierrokset

Aloittaja Ex-Raili, lokakuu 05, 2019, 08:16:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ex-Raili

Vaihdoin aamusta kampiakselin asentotunnistimen anturin Nisukkaan, koska se herjasi aina silloin tällöin.

Samalla purin kaasuläppäkotelon tieltä pois ja putsailin sen, kun oli kovin likainen.

Nyt kun auto on takaisin nipussa, niin se käy todella korkeilla kierroksilla ja kierrokset huojuu koko ajan n.2000-3000rpm välillä tyhjäkäynnillä.

Voiko tuo kaasuläppäkotelon ronkkiminen aiheuttaa tuollaisen vian? Availin kyllä käsin läppää, että sain sen kunnolla putsattua...

Vai voiko tuo johtua jostain vuodosta? Pääsisikö hörimään ilmaa laipan välistä? Kaikki pitäisi kyllä olla kunnolla kiinni, eikä vuotoja pitäisi olla.

Ex-Raili

Niin ja tosiaan 2.0 bensamoottori on kyseessä....

Nugetti

Kyseisestä kaasuläppäkotelosta en tiedä, mutta nykyaikaisia sähkökäyttöisiä läppiä (lue: ei perinteinen vaijerikaasu) ei yleisesti ottaen saisi ronkkia kiinni/auki käsin.

Minkälainen tiiviste kaasuläppäkotelon ja imusarjan välissä oli? Säilyikö ehjänä/puhtaana?

Kokeile käyttää akunkengät irti, useimmiten moottorinohjaukseen tallentuu likaista kaasuläppää kompensoivat säädöt ja putsailujen jälkeen olisi hyvä tehdä sopeutus. Virtojen käyttämisellä irti pystyy (mahdollisesti) nollaamaan opitut arvot. Jos on koodillinen radio tms. niin koodit ylös ennen akun kanssa leikkimistä...

Desperate child

#3
Saankohan näkyy tuon kuvan. Eli jos kaasuläppäkotelon piuha irroitettu, tarvii opettaa uudelleen.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Ex-Raili

Kiitokset ohjeista! Valitettavasti en saanut pelaamaan noilla ohjeilla tuota uudelleenopetusta. Lieneekö miten tarkka noitten aikojen suhteen tuo
opetustoimenpide? Tarttee ottaa sekkari käteen, että osuu paremmin ajat kohdalleen.

Desperate child

Se on pirun tarkkaa, ite en tuota opetusta oo ikinä tehnyt, mutta primerasta vikakoodeja lukenu ja nollannu tuolla samalla kaasupolkimen pumppaus metodilla ja tuntui olevan ihan sama oliko sekkari kädessä vai ei, se joko onnistui tai ei, yleensä noin neljännella tai viidennellä kerralla onnistui  ;D toki jos usein joutu tekee niin sai sen rytmin selkärankaan että millä tahdilla laskee niin saatto onnistua kerrastakin. Mutta eihän näissä mitään vikaa niin usein ole  ;D ::)
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81