Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera p12 päivävalot

Aloittaja diipadaapa, lokakuu 27, 2016, 17:26:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

diipadaapa

Juuh eli päivävalo asennossa ei pala vänkärin puoleinen ajovalo.Lueskelin tosta päivävalo boxista jonka käytin irti mutta ei mitään silminnähtävää
vikaa ollut.Ajattelin mennä helpolla tapaa eli kuskinpoleisesta valosta vetäisin vänkärin johtoon virran.Onko mitään miksi idea ei toimisi?

Mies

Purkkapatenteillakin voi tottakai autoaan korjata mutta järkevämpi ois ollu kolvaukset sieltä päivävaloboksista lämmitellä.

Tästäkin aiheesta on ollut juttua ennenkin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Whee

#2
-

StanLaurel

Kääntää valot päälle valokytkimestä  ;)
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

diipadaapa

Ei sitä tiijä mitä kaikkee sitä keksii  ;D Noo pitää vielä vilkasta sitä poksie..Eikös katsuri mainitse jos noi ei pelaa?

Desperate child

Pari vuotta meni ilman katsurin huomautuksia, sitten kun kolmannella kerralla laitto korjauskehotuksen toimimattomista päiväajovaloista, oli korjattava. Ei tosiaan kannata viritellä, niissä päiväajovalo boksin sisällä olevissa releissä on rajallinen virran sieto, mulla oli puoliksi sulanut yksi rele siellä ilman mitään virityksiäkin. Kuviakin oon tänne joskus laittanut, kai se topicci vielä löytyy.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mies51

Ei kannata kytkeä vasenta ja oikeaa yhteen. On ikävää ajaa pelkillä parkeilla kotiin, kun on kärähtänyt boxi tai sulake (ja laitonta). Kyllä se vika on päivävaloyksikössä tai lampunkannan liittimessä, jos on pimeänä.
Ei näkynyt Sunnyssäkään mitään vikaa yksikössä, mutta korjaantu sulattamalla kaikki juotokset uudelleen. Ei oo iso homma eikä vaadi vianhakua.

Jori

Lampunkannan liittimen vaihtanut jo 2 kertaa. Sulaa ja kärähtää.
"Musta sokeripala".
Halpoja motonetissä.
Sukkia liitokseen, sytkärillä lämmität vedenpitäväksi.
Älä pyöritä torx-ruuvia irti, jolla kiinnittyy jossain vaiheeessa joku ajovalon hehkun virittelyssä.
Et saa takasin tätä torx-ruuvia.

diipadaapa

Purin ton poksin vielä ja olihan siellä juotos irti.Tinasin ja johan palaa  :)

OH2KV

#9
Lainaus käyttäjältä: diipadaapa - lokakuu 27, 2016, 17:26:12

Ajattelin mennä helpolla tapaa eli kuskinpoleisesta valosta vetäisin vänkärin johtoon virran.Onko mitään miksi idea ei toimisi?
No on ideaa, ja nimenomaan toimimattomuuteen viitaten. Ajovalojen originaalijohtimet ovat mitoitettu kestämään alkuperäinen kuorma, 0,75 tai max 1,0mm2 sulla siellä on. Semmoinen 6A kuljettaa virtaa ilman merkittäviä jännitehäviöitä. 4,5A-5A ottaa ajovalo latausjännitteestä riippuen.
Kun laitat 2 ajovaloa samoille orkkisjohtimille kuormaksi, menee virtaa 9-10A. Valoteho menee johtonipun lämmitykseen, sulake ei vielä välttämättä pala. Mutta ei valoilla mitään näe.

Lonkalta 15% tehosta jää johtonippuun, josta johtuneen jännitteen alenemisen myötä saat enää 50% alkuperäisestä valotehosta.
Edit: Tuli vuodataessani kuntoon, hyvä niin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.