Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

a32 Maxima vetonivel

Aloittaja ks, syyskuu 09, 2016, 22:31:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ks

Tervehdys!
Ei sattuis kellään olemaan mitään temppua , jolla -98 3.0 autom Maximan ulomman vetonivelen saisi irti akselista.  Nivel liikkuu millin pari booreilla, mutta siihen jää. Biltema ulosvedin antoi periksi eikä kovempikaan naputtelu ei auta. Apparin puolesta kyse, jossa tukilaakeri sisemmän nivelen jälkeen. Miten helpoiten sais, akseli kokonaan pois ja nivel rälläkällä halki???

chery

Eihän siellä ole mitään lukitus sokkaa tms? Yleensä kyllä pitäisi lähteä naputtelemalla.

Tuossa vielä kuva:

http://nissan4u.com/parts/maxima/el_a32/1998_8/type_7/power_train/front_drive_shaft_ff_and_front_drive_shaft_repair_kit_ff/illustration_1/
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

shamrock

Nissaneissa tuntuu nuo sokat olevan pirun tiukassa, mutta aina ne voimalla Primerasta ainakin olen irti saanut. Primerassa tuntuu kuskin puolen sisänivelen irroittaminen laatikosta olevan työn ja tuskan takana, vaatii todella paljon voimaa että se sokka antaa periksi. Ulomman nivelen tapauksessa kumi pois nivelen päältä, ja esim kunnon taltalla lyöntiä sinne nivelen sisäosaan akselin suunnassa.

spetee

kyllähän ne monesti tahtoo lujassa olla, mutta aina on irti lähteny nissaneista koputtamalla. muutamat toyotat mihi on tullu vaihettua ni palasiksi on joutunu laittaa..vedät niveltä toisella kädellä samalla ku koputat. älä hakkaa heti ku viimestä päivää vaa pikkuhiljaa alat naputtelee että sokka pääsee litistyy. jos ei näillä opeilla oo lähteny mulla niin nivel vaa palasiksi vasaralla ja rälläkällä  sisäosa halki boorilta. ulosvetäjällä ei oo tullu ku tuhoa sokkauraan ku väkisin lähteny vetää.. eikä oo tarvinu akselia irrottaa kunha osaa varovasti rälläköidä  ;) näin minulla, muilla voi olla muita kokemuksia.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

eloz

Samanlaisesta Maximasta irroittelin itsekin joku aika sitten ja tiukassa oli, voimaa vaan lisää.