Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

p12 vikakoodien luku

Aloittaja bemukka, elokuu 13, 2016, 19:54:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bemukka

Moro.
Tarve olisi lukea vikakoodit (absin valo palaa) p12 2.2cdi primerasta. Minulla on kaksikin elm327 v2.1 OBD bluetooth adapteria. olen kokeillut vaikka sun mitä ilmaista ja maksullista android softaa, mutta millään ei autoon käsiksi pääse. Softat kyllä tunnistaa adapterit, mutta aina jotain herjaa...

Pitääkö tuohon automalliin siis olla joku nissanin oma lukija? Eikö noilla Ebayn ihmeillä pääse tutkimaan?

datsunpower

Liian halvalla ei saa hyvää. Ei tarvi Nissanin omia lukijoita.

creader crp123 pääset kiinni moottorinohjauksen, ABS:n ja taisi päästä primerassa jopa turvatyynyihinkin.
Mutta ei ole tämäkään lukija täydellinen..
Minulla on P12 2.2dCi -03. Moottori sammuksissa toimii "kaikki" -> kun käynnistät moottorin -> yhteistyö auton ja lukijan välillä loppuu siihen paikkaan.
Toinen tapaus: P12 1.6 -05 ja siinä toimii kommunikaatio myös ajon aikana.

Luulin ensin, että vika on tuossa lukijassa, mutta eipä sitä yhteyttä saanut ylläpidettyä varmasti laadukkaalla ja toimivalla Boschin korjaamotesterilläkään  ;D  että ei se hinta kuitenkaan ihan kaikkea aina tuo tullessaan  ;)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jylppy

Kyllä mä ainakin sain ex-P12 primeraan (-04 2.2 dCi) yhteyden kiinasta tilatuilla ELM327 bt-adapterilla ja parillakin androidin ilmaissoftalla (Torque Lite & OBD Auto Doctor).
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Vadelli

Primerat ja almerat on siitä hienoja että niihin ei pääse välttämättä edes uudella consultillakaan aina, consult 2 sella pääsee aina kiinni mutta 3+ on vähän niin ja näin sillon tällön joten kärsivällisyyttä. Todella paljon auto ja päiväkohtasta millä pääsee minnekkin  :) jollei pääse millään sisään niin voit tarkastaa abs kehät että onko katkennut, muutenhan seon todennäköisesti jokin antureista.
Nissan Cube Z11 -05 / Nissan Silvia S15 -99 / Ex Nissan Cima Y33 -97 / Ex Nissan Skyline R33 -96 / Ex Nissan Almera N16

espi

Eihän ELM327:n kanssa pääse lukemaan/nollaamaan kuin moottorinohjauksen, joten abs/airbag tietoihin ei pääse käsiksi.

Jos olen väärässä, niin saa korjata ja mielellään kertoa samalla softan jonka kanssa pääsee kiinni muuhun kuin moottorin ohjaukseen.

bemukka

Uppista. Tilasin obd.fi kaupasta taas uuden adapterin. Esim consult2 softa löytää adapterin, mutta ei autoa. Millä minä san absin vikakoodin luettua? Tai mistä ettis vikaa? Ecu hajalla?

mikes

Ohmi mittarilla kaikki anturat läpi, niin tapaa rikkinäisen tunnistimen, tuskin sentään pumppuyksikkö sipannu :o