Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p12 olka-akselin laakereiden vaihto

Aloittaja JTH77, huhtikuu 20, 2016, 16:51:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JTH77

Eli kuoppaisella tiellä kun ajelee ja osuu eturengas kuoppaan, niin kuuluu kolahdus keulasta. Mistä kannattaa alkaa etsiä välyksiä äänen hävittämiseksi. Ei viitsisi alkaa osia hommaamaan, ennenkuin suurinpiirtein tietää mitä on vialla.

Nissani93

Itsellä alkanut kuulua sama ääni, tai siis se kuluu autosta ;D kolahtaa kun ajaa esim. hidastetöyssystä. Oliskohan alapallonivel?

datsunpower

Paha on tällaisia parantaa netin välityksellä, mutta veikkaan olka-akselin laakereita.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

JTH77

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - huhtikuu 23, 2016, 17:45:25
Paha on tällaisia parantaa netin välityksellä, mutta veikkaan olka-akselin laakereita.
Tokihan näitä ei voi tutkimatta korjata, onko millainen homma vaihtaa uudet. Joutuuko tekemään isojakin purkutoimenpiteitä, osat ei tietääkseni ole kalliita.

Desperate child

Kun ei niitä meinaa löytää auton alla tutkimallakaan, renkaan vaihdon yhteydessä olen ravistellut pyörien välykset, huollon yhteydessä olen katsonut, katsastuksessa inssi tarkisti ja kyselin vielä että näkyykö mitään mikä selittäis kun välillä outoja kolahduksia.. ei inssikään löytänyt mitään väljää.. No sitten kun se pahenee tarpeeksi niin varmaan se löytyy  ;D
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - huhtikuu 23, 2016, 23:55:02
Kun ei niitä meinaa löytää auton alla tutkimallakaan, renkaan vaihdon yhteydessä olen ravistellut pyörien välykset, huollon yhteydessä olen katsonut, katsastuksessa inssi tarkisti ja kyselin vielä että näkyykö mitään mikä selittäis kun välillä outoja kolahduksia.. ei inssikään löytänyt mitään väljää.. No sitten kun se pahenee tarpeeksi niin varmaan se löytyy  ;D

Ei ne siellä konttorilla tosiaankaan löydä mitään silloin kun vian paikallistaminen olisi suotavaa  :P

Nuo olka-akselin laakerit ovat yleensä sellaiset, että aiheuttavat kyllä kolinaa/uraherkkyyttä vaikka laakerissa ei käytännössä käsin/raudalla repimällä mitään välyksiä tuntuisikaan.
Välykset tuntuva selvästi yleensä vasta siinä vaiheessa kun laakerista alkaa puuttua osia  :-\
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

JTH77

Olisko kenelläkään laittaa ohjeita millainen projekti on laakerit vaihtaa, säästäisi turhan tekemisen kun olisi vähän jotain vinkkejä. Renkaan vaihdon jälkeen piti melkoisesti ääniä, enkä usko että koiranluista johtuu nämä äänet. Eli jos jotain ohjeita olisi laittaa, niin olisin hyvin kiitollinen.

mies51

Almera 2003 on kolahdellut vuosia, eikä katsastuksessa ole löytynyt mitään, vaikka olen toivonutkin löytyvän. Siis parkkipaikalta lähdettäessä ja jyrkkään kaartaessa sekä kuoppiin ajettaessa. Nyt on alkanut epäilyttää myös pakoputken kumikiinnikkeet. Voisiko olla, että pakoputki kolahtaa johonkin.
Ärsyttävä vika!

Whee

-

JTH77

Kertokaas vinkjejä/ohjeita miten noiden laakereuden vaihto tapahtuu, osathan ei kalliita ole mutta kun ei ole hajuakaan minne ja miten ne vaihdetaan. Tarkoitus olisi vaihtaa uudet iskarit eteen, niin varmaan samalla vaihtuu hyvästi kun saa tietää missä nuo laakerit sijaitsee. Apua kaivataan....