Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P11 tyyppiviat (huumorilla)

Aloittaja shamrock, huhtikuu 19, 2016, 19:51:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shamrock

Tulin lokakuussa ostaneeksi itelleni P11 Primeran. Ihan nätti 2.0 SLX. Ostin sen naispuoliselta työkaverilta, josta (vasta sitten kun se sai rahat autosta) tuli mun naisystävä. Nyt se muuten kaikesta huolimatta haluaa tuon auton takas.

Olinhan mä lukenut että Primerassa on tyyppivikoja. Mutta olihan se hyvin pidetty, tosin kovaan ajoa saanut, sen mä mä kyllä tiedän tän naisen kohdalla :D Mutta oikeesti. Naisia pidetään vaikeina, mutta tän puolen vuoden suhteen aikana tää nainen on ollut helppo, Primera todallakaan ei.

No, yllättävän monesta näistä vioista olen lukenut tältä foorumilta, joten osasin aavistaa. Tihkuhan tuossa autossa ele toiminut alun alkaenkaan sen tiesin jo ostarssa. Onneks mulla on olelmassa varaosa-auto, vuotta uudempi GT. Ainoa vaan, että vaikka tuo kipattiin jo traktorilla katolleen, vieläkään ei ole tuosta GT:stä sitä tihkurelettä löydetty. Jarrut onneksi sain tuosta GT:stä (ne oli helppo ottaakin kun se oli katollaan) koska tuosta omasta oli jokaisesta nurkasta vähintään yksi liukutappi enemmän tai vähemmän jumissa. Yksi aivan totaalisesti. Se ei taida irrota satulasta ennen Ruukin sulattamoa. Takapään kolinoihin onneks löytyi apu tuosta varaosa-autosta, katsatuksessa inssi oli aika myötämielinen, kun toisella puolella takana oli vaimennus 20% ... auton alle päästyään totesi että se johtuu tuosta iskarin yläpään kumista vaan, iskarit on ihan uudet. Niinhän ne olikin, ja vika olikin todellakin siellä kumin suunnalla ... nimittän se toinen iskari oli yläpäästään kokonaan irti. Mutteri oli irrallaan siellä kupissa ...

No se leima siis tuli, sitä ennen olin tuosta varaosa-autosta vaihtanut koko etutolpat koska ainakin ylätukivarret oli hervottoman väljät, ties mitä muuta. Hetki menkin leppoisasti, kunnes eilen aamulla töihin lähtiessä tuntui kuin ois vaihde pompannu päältä. Mutta eihän se se ollut. Vetarihan siitä katkesi, Onpa nyt sekin koettu, mä olen omistanut noin 40 autoa ja tää oli eka kerta kun näin käy :D

No, antaahan sen hyvät kyydit, ja joka joka päivä on jännitystä täynnä. Mutta kun mä sain tässä samassa kaupassa auton, ja naisen, ja auto sais olla kuitenkin vähän tasaisempi tapaus :)

Tuleeko jollekin mieleen vielä joku muu Primeran tyyppivika, joka mulle vois tässä lähiviikkojen aikana tulla vastaan?

Datsuuna

Ainakin yks tulee mieleen nimittäin pakoputken kannatuslaakeri saattaa leikata kii mut naisten kanssa yleensä voitelu pelaa  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jylppy

Ekana tulee mieleen pyyhkijänvivustot - tai lähinnä ne muoviset "pivotit", minkä läpi akselit tulevat vivustolta itse pyyhkijänvarsiin. Ne siis kuluvat ja/tai jumittavat aikain saatossa. Kulumisen huomaa siten, että jompakumpa varsi alkaa ottaa kontaktia konepellin kanssa ja jumittamisen siitä, että kitisee ja vauhti hidastuu (kovalla pakkasella varsinkin).

Molemmat saa kyllä fiksattua joko holkittamalla uusiksi ja/tai putsaamalla ja rasvaamalla.

Kyseessä siis osat nro 6 ja 9:

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1998_4/type_54/body_electrical/windshield_wiper_and_windshield_washer/illustration_2/
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

JJM

Etulokarien kaaret, etenkin kuskinpuolella on todella herkkiä ruostumaan.

Takaluukun johtonippu sedanissa menee pahasti linttaan ja aikaamyöten johdot katkeaa, vaikka meneekin aivan oikeaa reittiä pitkin.

shamrock

No enhän mä nyt kaikkia pikkuvikoja muistanut, olenhan mä tuohon jo puolet pakoputkesta ja vesipumpunkin vaihtanut. Ja just kuskin puolelta lokarin kaari on mätä, se on työn alla ... ja pyyhkijöiden akselit on väljät, vielä ei ota pyyhkiessä konepeltiin kiinni mutta konepelti ottaa avatessa kiinni varsiin. Jotan nuokin viat löytyy jo kyllä :D

datsunpower

Tihkun relettä et tule GT:stä (etkä muistakaan) koskaan löytämäänkään.. se on nimittäin mielestäni pyyhkijänmoottorissa itsessään.

Yksi tyyppivika tulee kyllä mieleen.. yleensä n.300tkm kohdalla (+-20tkm) napsahtaa P11-120/P11-144 korisissa 2-litraisen jakoketju poikki.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

AkiH

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - huhtikuu 19, 2016, 22:17:21
Tihkun relettä et tule GT:stä (etkä muistakaan) koskaan löytämäänkään.. se on nimittäin mielestäni pyyhkijänmoottorissa itsessään.
Lieneekö kuitenkaan? Ei tuosta tihku hävinnyt, vaikka alkuperäisen pyyhkijänmoottorin tilalle survoi P10:n moottorin. Joku relen naksunta kuuluu pyyhkijöiden käydessä tihkuasennossa konehuoneessa apumiehen puolella olevasta laatikosta. http://static.nissan4u.com/epc_img/14251544427882.png
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

AkiH

Mikä muuten on vain 1997 vuotisissa GT-Primeroissa, kuskin puolen iskarinpään takana esim. alla olevassa kuvassa näkyvä harmaa laatikko? Myöhemmissä vuosimalleissa tuota ei näyttäisi olevan. Liittyisikö se jotenkin pyyhkijäjuttuihin?

Primera (P11) 2.0 GT '99

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: AkiH - huhtikuu 19, 2016, 23:03:10
Lieneekö kuitenkaan? Ei tuosta tihku hävinnyt, vaikka alkuperäisen pyyhkijänmoottorin tilalle survoi P10:n moottorin. Joku relen naksunta kuuluu pyyhkijöiden käydessä tihkuasennossa konehuoneessa apumiehen puolella olevasta laatikosta. http://static.nissan4u.com/epc_img/14251544427882.png

Piti ihan tarkistaa kirjoista. Monitoimiviiksessä on vahvistin ja rele tosiaan tuossa laatikossa.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: AkiH - huhtikuu 19, 2016, 23:30:17
Mikä muuten on vain 1997 vuotisissa GT-Primeroissa, kuskin puolen iskarinpään takana esim. alla olevassa kuvassa näkyvä harmaa laatikko? Myöhemmissä vuosimalleissa tuota ei näyttäisi olevan. Liittyisikö se jotenkin pyyhkijäjuttuihin?

P10:ssä on tuo sama laatikko.. ja olisikohan se ollut siinä sen pyyhkijänmoottorin vieressä.
Voipi olla, että on vahvistin/time controll unit.

AkiH

Samaa voisin äkkiseltään veikata, on sillä sen verran sukunäköä myös N13:n boksiin, jota vaihtamalla sai säädettävän tihkun toimimaan. Ehkä tuossa ratkaisu siihen ketjun aloittajan tihkuongelmaan?
Primera (P11) 2.0 GT '99

Datsuuna

Lainaus käyttäjältä: AkiH - huhtikuu 19, 2016, 23:30:17

Tässä vertailun vuoksi entisen autoni eli -97 mallisen GTI Almeran moottoritila. Jostain syystä tukitanko puuttui autosta ja sellainen sitten olikin jo seuraavassa -99 mallisessa joka on minulla vielä varaautona. Tuohon -97 vuosimalliin liittyy myös sellainen outous ettei siinä ole päivävaloja ollenkaan ei ollut edes boxi niille :D

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

shamrock

Lainaus käyttäjältä: AkiH - huhtikuu 19, 2016, 23:50:36
Samaa voisin äkkiseltään veikata, on sillä sen verran sukunäköä myös N13:n boksiin, jota vaihtamalla sai säädettävän tihkun toimimaan. Ehkä tuossa ratkaisu siihen ketjun aloittajan tihkuongelmaan?

Juuri näin, se on se tihkurele jota tässä on koitettu metsästää. Tuo mun on '97 ja se GT josta osia puretaan on '98, ehkä sitten juuri tässä välissä tuo toteutus on mennyt muuttumaan eikä sitä tuosta '98:sta löydykään.

shamrock

Yksi tyyppivika tulee kyllä mieleen.. yleensä n.300tkm kohdalla (+-20tkm) napsahtaa P11-120/P11-144 korisissa 2-litraisen jakoketju poikki.

Tällä on ajettu jo reilut 400 tkm, ei rallata eikä sytyttele vikavaloa, joten olettaisin että tuo homma on jo hoidettu alta pois :)

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - huhtikuu 19, 2016, 20:42:34
Ainakin yks tulee mieleen nimittäin pakoputken kannatuslaakeri saattaa leikata kii mut naisten kanssa yleensä voitelu pelaa  ;D

Tässä tapauksessa kyllä pakoputken kannattimet on tiukat ja huippukunnossa. Auton alta en oo kattonu, mikä on sen suhteen tilanne :P

Totenkopf

Varustaudu jakopääremonttiin. Sekä kasvavaan öljynkulutukseen.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

mies51

Sunny N14 1.4 ajettu 269600. Kyllä jakopäästä aika lailla rallatusta/raksutusta kuuluu, mutta on kuulunut jo 100000 km:stä asti. Jospa viklaisis sitä ens viikon huollossa. Kulkee kuin uusi. Ihmekkös tuo: "Sunny, eurooppalaisten uusi Nissan", sanottiin oston yhteydessä saadussa kasetissa vuodelta 1992.