Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

100A sytyt ongelmia

Aloittaja JFA-629, helmikuu 21, 2016, 09:33:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JFA-629

Hei. Seuraavan lainen ongelma sytytyksen kanssa. Sytytys seilaa ajoituslampulla katsottaessa n.15 astetta ees sun taas, kierroksella pröpöttää, putskaa ja paukkaa. Kärjet, puola, konkka, pyörijä ovat uudet. Kärkivälit säädetty.
Voisiko ongelman aiheuttaa kulunut virranjakajan akseli? kärjet kiinni ollessa kun akselia heiluttaa sivuittaan niin kärjet lähes avautuvat. Tyhjäkäynnillä käy nätisti.
Onko kukaan vaihtanut tilalle kärjetöntä sytytys systeemiä?

datsunpower

E-koneiden kärjetön sytytys käy pienellä askartetulla myös A-moottoriin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Datsuuna

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - helmikuu 21, 2016, 10:13:49
E-koneiden kärjetön sytytys käy pienellä askartetulla myös A-moottoriin.
Varmaan käykin muttei ole enää alkuperäinen sitten. Virranjakaja ilmeisesti pahoin kulunut varsinkin keskipakoissäätimen osalta ellei peräti säätimen jousi ole poikki. Muistaakseni A10 moottorin jakajassa on vaan yksi jousi, kun taas esim. A12 moottorin jakajassa on kaksi.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

JFA-629

Kiitos vastauksista
Siellä kyllä on vain yksi jousi mutta kaksi keskipakoissäätöpalaa ja molemmissa on paikat jouselle.(jousen kappaleita ei kopan sisällä kylläkään ollut )
Tuossa lähellä on kaveri jolla on purettuna runsaasti datsun/nissan osia. Kunhan löydän hänen yhteystiedot niin täytyypä kysäistä löytyiskö kyseistä osaa.

Tuo E-moottori ei oikein avautunut ... onko siinä vakiona kärjetön sytytys ja mistähän niitä voisi kysellä?

Tero-75

E-moottori on seuraavan sukupolven yläpuolisella nokka-akselilla varustettu moottori joka esiteltiin N10 Cherryssä -81, tosin alkuun kärjellisellä sytytyksellä. Kärjetön sytytys E-moottoriin tuli muistaakseni -84 jonka kanssa moottoria käytettiin meillä B11 ja N13 Sunnyissa sekä N12 Cherryissä.

Sovitus A-moottoriin on helppoa. A-moottorin jakajasta otetaan käyttöratas irti, ja kiinnitetään se E-moottorin akselin juureen, sokalle pitää porata reikä. Tämän jälkeen jakaja on valmis sovitettavaksi A-moottoriin.
Myös puola kannattaa vaihtaa kärjetömälle soveltuvaan, ja puolan etuvastus pitää ohittaa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Datsuuna

Kannatan aluperäisrakennetta auton pitämiseksi alkuperäisenä jakajan saa kyllä kuntoon tai vaihda tilalle toinen parempikuntoinen Hitachi D413-67 tyyppinen jakaja http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=11915.0
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tero-75

#6
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - helmikuu 21, 2016, 15:24:58
Kannatan aluperäisrakennetta auton pitämiseksi alkuperäisenä jakajan saa kyllä kuntoon tai vaihda tilalle toinen parempikuntoinen Hitachi D413-67 tyyppinen jakaja http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=11915.0
Eikös sulla itselläsikin ollut vaihdettu isomman moottorin kaasutin oman 100A:n koneeseen, joten se alkuperäisyyden kannattamisesta...
Tuo jakajan ja oheislaitteiden vaihto takaisin alkuperäiksi ei vie kuin 15 minuuttia jos sikseen tulee, joten ei muuta kuin huolettomampaa kärjetöntä sytytystä paikalleen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Datsuuna

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - helmikuu 21, 2016, 16:22:57
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - helmikuu 21, 2016, 15:24:58
Kannatan aluperäisrakennetta auton pitämiseksi alkuperäisenä jakajan saa kyllä kuntoon tai vaihda tilalle toinen parempikuntoinen Hitachi D413-67 tyyppinen jakaja http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=11915.0
Eikös sulla itselläsikin ollut vaihdettu isomman moottorin kaasutin oman 100A:n koneeseen, joten se alkuperäisyyden kannattamisesta...

Kyllä mut siihen oli selvät syyt eli A15 moottorin kaasutin poikkeaa vanhemmista malleista niin, ettei sen valuosat vääntyile kuten vanhemmissa tuppaa tapahtumaan. Lisäksi se on uudempaa tekniikkaa eli pienempi polttoaineen kulutus, toisiokurkku alipaineohjattu. Sopii kuitenkin ulkonäöksellisesti alkuperäiseen asuun.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

C 110 ratsuni

Kaikki A koneen jakajat ovat samanlaisia näöltään ja toiminnaltaan.Niihin saa malloryn,igniotin ja parin muun kärjetöntä systeemiä.
primera 2,0 sport -00

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - helmikuu 21, 2016, 17:04:30
Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - helmikuu 21, 2016, 16:22:57
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - helmikuu 21, 2016, 15:24:58
Kannatan aluperäisrakennetta auton pitämiseksi alkuperäisenä jakajan saa kyllä kuntoon tai vaihda tilalle toinen parempikuntoinen Hitachi D413-67 tyyppinen jakaja http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=11915.0
Eikös sulla itselläsikin ollut vaihdettu isomman moottorin kaasutin oman 100A:n koneeseen, joten se alkuperäisyyden kannattamisesta...
Kyllä mut siihen oli selvät syyt eli A15 moottorin kaasutin poikkeaa vanhemmista malleista niin, ettei sen valuosat vääntyile kuten vanhemmissa tuppaa tapahtumaan. Lisäksi se on uudempaa tekniikkaa eli pienempi polttoaineen kulutus, toisiokurkku alipaineohjattu. Sopii kuitenkin ulkonäöksellisesti alkuperäiseen asuun.
Wanhan väljän kärjellisen jakajan vaihtamisessa kärjettömään sytytykseen kun ei olekaan mitään selviä syitä....... mitä nyt sattuu olemaan uudempaa tekniikkaa, luotettavampi, lähes huolto vapaa, parempi kipinä ja sitä mukaa pienempi kulutus, pienemmät päästöt ja tuleepa siinä kaupantekijäisinä tehoakin lisää hyötysuhteen parantuessa. Ulkonäöllisestikään muutu juurikaan, mitä nyt jakaja on vähän korkeampi.


Hyvin sä vedät..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Datsuuna

Sama juttu vanteiden kanssa vaikka ei tähän asiaan liittykkään. Monet vaihtaa alumiinivanteita museoautoihin joissa sellaisia ei ole koskaan ollutkaan paitsi ehkä lisävarusteena ja silloin vain juuri tietyn tyyppiset vanteet. Nämä "liian uudet" vanteet mielestäni pilaavat muutoin hienon kokonaisuuden koska eivät ole kuuluneet autoon alunpitäenkään.
Eri asia on jos autosta tarkoituksella rakennetaan sekasikiö kuten esim. vanhoista amerikkalaisista hopista on monesti tehty.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

StanLaurel

Mutta onko toi aloittajan auto museoleimattu, ei ainakaan viestien perusteella.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Mies

Eiköhän se nyt kuitenkin ole niin että jokainen saa tehä omalleen mitä tahtoo  ;)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)