Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Miten tämä öljy vaihdetaan??

Aloittaja almeraukko, marraskuu 01, 2015, 15:07:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

almeraukko

Hei,pitäis omaan almeraan saada öljyt vaihdettua automaattilaatikkoon,eli mitenkäs käytännössä se tapahtuu?? En ole koskaan vielä vaihtanut automaattiin öljyjä,ja neuvoja sais tulla hieman öljynkin suhteen,että mitä laatikkoon kannattaa laitella.

Kiitos :)

Jylppy

N15 Service manual sanoo seuraavaa:

1. Warm up A/T fluid.
2. Stop engine.
3. Drain A/T fluid from drain plug and refill with new A/T fluid. Always refill with same volume as drained fluid.
4. Run engine at idle speed for five minutes.
5. Check fluid level and condition. If fluid is still dirty, repeat steps 2 through 5.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

cedricfan

Ja öljyksi synteettinen ATF Dexron-III niin kestää pidempään kuin mineraalinen D-II.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

StanLaurel

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - marraskuu 01, 2015, 17:53:42
Ja öljyksi synteettinen ATF Dexron-III niin kestää pidempään kuin mineraalinen D-II.

Voiko noita sekoittaa keskenään? tomaattilootia kun ei saa tyhjiksi entisistä öljyistä.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Shamsa

#4
Mineraalia ja synteettistä ei moottoriöljyjenkään kanssa suositella sekoitettavan, luulis että on sama näiden kanssa.

Edit: vanhat ölpät saa pois tekemällä huuhteluvaihdon. Eli vaikka sillä synteettisellä huuhtelee vanhat mineraali öljyt pois lootasta. Vaatii tosin että on joku kaverina lisäämässä öljyä kokoajan..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

cedricfan

No isoin ongelmahan sekoittamisen suhteen on se, että ne synteettisen hyvät ominaisuudet saadaan noin tehden tapettua tehokkaasti. Synteettisestä ei siis kannata itse tehdä osasynteettistä lisäämällä siihen mineraalista.
ATF on enemmän hydraulinestettä kuin voiteluöljyä. Se on pakkasellakin kohtuullisen hyvin juoksevaa myös mineraalipohjaisena. Mutta ATF lämpenee voimakkaasti, jonka takia paremmin lämpöä kestävä synteettinen on fiksu valinta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Shamsa

Eli jätetään se ATF vain ohjaustehostinta varten? :D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

cedricfan

ATF on siis "Automatic Transmission Fluid" eli "A/T fluid" ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Shamsa

Sori, tarkoitin mineraali pohjaista :D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08