Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny n13 takatukivarsi!

Aloittaja Nissemoi, syyskuu 26, 2015, 18:11:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissemoi

Päivää.
Auto on sunny 88' hatchback.
Olen yrittänyt lämmittää ja lyödä lekalla sitä takatukivarren pulttia missä on epäkesko prikkaa ja kiinni korin korvassa mutta tuloksetta!

Onko kellään joku hyvä kikka vai joutuuko leikaamaan koko tukivarren palasiksi että sen saa irti korista?

Desperate child

Se on ihan hanurista ottaa irti, se pultti on käytännössä syöpynyt yhdeksi sen puslan holkin kanssa.  Hirmu hankala saada lämmittämällä, koska sieltä sulaa se kumi pois, ja kuitenkaan ei saa sitä holkkia pidettyä paikallaan että sais irtoamaan pultista. Ei oo itellä ollu niin tehokkaita lämmityslaitteita että olisin saanu punahehkuun ja lyötyä pultin ulos, en tiedä onnistuuko sillai.
Ite oon ottanu irti sahaamalla pultin paineilmasahalla poikki (ja varaosa autosta rälläköin koko korvakkeen mukaan, ku ei ollu silloin paineilmasahaa..) osa noista on lähtenyt melkein suosiolla, ja osa on lähtenyt rikkomalla. Meinaa olla tiukka myös pyörän puoleisesta päästä.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Flame

Itse en ole saanut ikinä sitä irti muulla kuin katkaisulaikalla. Uusia pultteja sai ainakin vielä ennen 2010 suoraan nissanilta, mutta hinta ei kyllä ollut mikään erityisen halpa. Uusien pulttien asennus paikalleen vaseliinikerroksen kera.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Nissemoi

Niin se valitettavasti meni että joutui katkaisemaan laikalla  >:(

Shamsa

Kai siihen voi käydä ostamassa vaikka 12.9 pultin ja lyhennellä sen sopivan mittaiseksi.. Ei sen orkkis tarvitse välttämättä olla, varsinkaan jos niitä ei saa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

Mulla on N14:ssa toisen puolen tukivarret korjaamolla vaihdettu. Yritin irroittaa toisen puolen tukivarsia. Tuo epäkeskopultti kyllä pyöri, mutta en tiedä, pyörikö tukivarren holkki mukana. Pyöränpuoleista pulttia en saanut hievahtamaankaan, nimittäin on M14x200 pultti ja mutteri. Mutteri aukes, mutta pultti menee kahden tukivarren sekä valurautaisen pyörännavan (vai mikä sen nimi on) läpi. Pultti on siis täysin ruostunut yhteen navan kanssa.Lämmityksiä en ole vielä käyttänyt.