Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

sunny n13 säädettävä alustasarja

Aloittaja shaggy, kesäkuu 10, 2015, 20:56:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shaggy

eli onko kukaan soveltanu minkään muun auton säädettävää alustaa sunnyyn ?
ei kehtais 350e autoon ostaa 800e palikoita :D

Alppuu

Osta kalliimpi auto.. laikkamadallus ei maksa mitään. :D

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shaggy

no joo :D tilasin golffin säädettävät tolpat eteen katotaan onko sinnepäinkää :D

Makkemies

Morjesta minultakin löytyy N13 sunny ja olen ajatellut myös ostavani alustasarjan. Kerro ihmeessä onnistuitko laittamaan golffin tolpat. Itse ajattelin ostaa suoraan ton Bc Racing alustan.

shaggy

tännään kävin postista hakemassa.  onko kellää sunnyn etuiskareitten mittoja tiiossa ? pituus ja alapään kiinnitys ? huomennahan tuo kyllä seleviää.

shaggy

sinneppä ne meni ilman ihmeempiä. alakiinnityksestä parimilliä pois hiomalaikalla  ja yläpään reikää isontaa.

eli tuommoset käy ainakiin eteen
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/64487

onkohan takana samanlaiset kiinnitykset ? onko iskari pitempi vai lyhyempi ku eessä?

Makkemies

Moro. Onko sulla sedani sunny? Viittitkö laittaa kuvia.  Minkälainen tuli ajaa noiden tolppien kanssa?

Shamsa

N14 sunnyn alustasarjat käy suoraan ilman modaamista ;)
Saattaa tulla kulmien kanssa ongelmia jos alkaa ite leikkelemään summanmutikassa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Makkemies

Eikös noi N14 tolpat ole lyhyemmät kuin N13 malissa. N14 alustasarjassa taitaa olla 35/35 madallus, niin coili olisi parempi kun voi säätää korkeutta. N14 coilit taas maksaa maltaita esim bc racing hinta on siinä 800€ paikkeilla...

shaggy

viistoperä sunny mulla. samanlaiset kai ne on sedanissakiin iskarit.  kuvia on facebookin ncf sivulla. vähän on kyllä jäykät mutta eiköhän nuihin totu.

Mies

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - kesäkuu 20, 2015, 15:17:21
N14 sunnyn alustasarjat käy suoraan ilman modaamista ;)
Saattaa tulla kulmien kanssa ongelmia jos alkaa ite leikkelemään summanmutikassa.

Pitää ne kulmat säätää jokatapauksessa kun alustasarjan laittaa, noilla leikkelyillä mitä tuossa edellä mainittiin niin ei kulmiin sen ihmeemmin vaikutusta  :)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaus käyttäjältä: shaggy - kesäkuu 20, 2015, 19:00:26
viistoperä sunny mulla. samanlaiset kai ne on sedanissakiin iskarit.  kuvia on facebookin ncf sivulla. vähän on kyllä jäykät mutta eiköhän nuihin totu.

Halppis coileissa nuo ajo-ominaisuudet monasti vähän mitä sattuu eli ultimate tönköt tms jännää, kalliimmat pelaa sitten paremmin mutta hintaakin eri lailla  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Makkemies

shaggy

pittäähän ne jossain vaiheessa hommata.

finski

Joskus vuonna 2000 ostin silloseen N13 1600 nissukkaan saksalaisen alusta sarjan(madallus jouset).
Maksoi markka aikaan jotain pyöreät 600 markkaa, jos oikein muistan.
Työt tein tienkin itse, eka kerta vielä kun iskari irroitin ja jouset iskareita, meinas siinäkin sattua juhaa leukaan kuin jousipakka lenti ilmaan kun iskarista ekat kierrejousen irrotin edestä  ::)
Noh, ohjeet kun oli vain saksaksi, niin vttu tietenkin laitoin vorne ja hinte jouset väärin perin eka kerralla, eli takapään jouset eteen ja etuset taakse, ei ollut aikaa innolta ja taivas alla työskentelyltä liikaa aikaa muka hukattavaksi..
Eli tein sitten tyän kahteen kertaan kun jouset oli purettava ja vaihdettava ne kierre jouset päittäin.
Paska keikka, mutta tulipahan tehtyä  ;D

Alppuu

Onko N13 samanlaiset jouset edessä ja takana että sekoittuvat helposti?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Flame

Samankokoset ne on halkaisijaltaan mutta pituudessa oli mun mielestä aika reilusti eroa siten, että takajouset on pidemmät. Viime kerrasta kun oon vakioromuja pyöritelly nenän edessä on 5v, että en nyt ihan mee varmaks sanomaan tätä faktaa muuta kuin halkaisijan osalta. Itsellä on N14 Sunnyn D2-coilit alla ja ne meni suoraan sillon aikanaan senku laitto vaan. Niissä on tosin edessä cambersäätö eli rei'issä liikkumavaraa reilusti kun alunperin säätö tapahtuu epäkeskopultilla. Eli N14-sarjan tolppien camberit saa säätää ihan manuaalisesti.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Shamsa

Ja kuskinpuolen etujousi on parisen milliä pidempi kuin vänkärin puolella..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

140ypower

multa löytyy nyt sitten tälläiset uudet etutolpat ylimääräisenä 130e hintaan jos joku muukin haluaa askarrella. oli ostaessa golf 1 / cabrio merkinnällä etten tiä onko ero mikä noihin vai onko mitään? ainakin samoilta näyttävät...  :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht