Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Kaasuläpän karstoittuminen monen vian takana.

Aloittaja finski, joulukuu 29, 2014, 08:51:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

finski

Onko autossasi tyhjäkäyntiongelmia, eikö auto meinaa käynnistyä, varsinkaan kylmänä?
Omassa nissanissa oli ties mitä vikaa ja vaivaa, etsittiin kaikki anturit ja ilmamassa anturit, ei vikaa, no sitten huoltomies älysi katsoa kaasuläpän, se kuulemma karstottuu jos lyhyttä ajoa ajaa, niinkuin oma emäntä joka päivä tekkee..
No siellähän se vika oli, ihan mustassa paskassa se kaasuläpän runko ja läppä, se ei kokonaan päässyt kiinni menemään, nyt on putsattu ja johan toimii kuin uusi.
Monta vuotta meni alkuun että ei pahasti vaivannut, mutta viimeiset puolivuotta se vain paheni, alkoi jo ketuttamaan että eikö sitä vikaa jo ala löytymään, no nyt sen tietää mikä sen aiheutti...
Nuolen osoittama palikka on se missä kaasuläppä on.
Saa osittain putsattua rätilläkin, mutta paras ottaa osa irti ja putsata se kunnolla.
Pultit on sitten tiukassa, joten varoivaisuutta kun aukaisette, ettei katkea.

Alppu

Tarviiko kaasuläppää jotenkin sopeuttaa, kuten jostain volkkari forumilta olin joskus lukevinani?

Eli irti vaan ja puhdistus, takaisin paikalleen ja toimii?

Onko jotain tiivisteitä, jotka saattavat rikkoontua, vai onko massalla?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

eetu

finskille erittäin suuret kiitokset tuosta esimerkillisestä/selkeästä vinkistä, Näitä tarvitaan lisää...   Kouluarvosana 10 +   ;) 
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Datsuuna

LainaaTarviiko kaasuläppää jotenkin sopeuttaa, kuten jostain volkkari forumilta olin joskus lukevinani?

Alppu ei sun autossa ole samanlaista imusarjasydeemiä GA14DE koneessa ongelmaa tuottaa lähinnä likanen ilmamassamittari, joka näkyy kuvassa ilmanputsarin kotelon imusarjaan kiristävän klemmarin alla musta osa kiinni 3:lla ristipääruuvilla.

Klikkaamalla kuvaa se suurenee huomattavasti
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Lainaa
Alppu ei sun autossa ole samanlaista imusarjasydeemiä GA14DE koneessa ongelmaa tuottaa lähinnä likanen ilmamassamittari,
joka näkyy kuvassa ilmanputsarin kotelon imusarjaan kiristävän klemmarin alla musta osa kiinni 3:lla ristipääruuvilla.

Tiedän kyllä että tuossa on eri moottori kyseessä, kunhan olen utelias. :)

Mikä moottori tuossa on? Ilmamassamittarin olenkin joskus puhdistanut, vaikkei ongelmaa ollutkaan.

Mulla tekee toista talvea joskus vajaalämpöisenä sellasta, että tyhjäkäynti seilaa 1000-1500-2000 -välillä, liekö joku tyhjäkäyntimoottori juttu?

Suhteellisen harvinainen ja pieni ongelma kuitenkin, niin en ole vielä tehnyt asialle mitään.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

valpas

Lainaafinskille erittäin suuret kiitokset tuosta esimerkillisestä/selkeästä vinkistä, Näitä tarvitaan lisää...   Kouluarvosana 10 +   ;) 
Eetukin saa tuosta 10+:n  :)  (esimerkillistä kirjoittelua foorumille).

Datsuuna

Mun laittamassa kuvassa on GA14DE kone Nissan Almera 1.4 HB  vm. -96. Tyhjäkäynnin kuuluu kylmäkäynnistyksessä nousta n. 2000 r/min ja sitten koneen alkaessa lämmetä pudota pikkuhiljaa normaaliin tyhjäkäyntiin (700 - 800) kierrokseen. Mitä kylmempi kone on esim. talvella sitä hitaammin tyhjäkäynti laskee. Näissä on myös normaalia, että kaasutettaessa autoa tyhjäkäynti ei heti laske ala-arvoon vaan pysyttelee hetken 2 - 3 sekuntia n. 1500 kierroksessa ja sitten vasta laskee normaaliin tyhjäkäynti kierroslukuun.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mikan

EGR-venttiili on myös monen ongelman syypää. Täälläkin taisi olla joku topic diesel-almeran tukkeutumisesta.

Mulla kun oli aikoinaan T4-volkkari, niin aika nokinen oli imusarja kun sinne joskus kurkkasin. Joten fiksua on joskus putsata paikat.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

finski

LainaaTarviiko kaasuläppää jotenkin sopeuttaa, kuten jostain volkkari forumilta olin joskus lukevinani?

Tiiviste on tuossa kaasuläpän rungon ja imusarjan välissä, sen saa ehjä irti ja saman paikalleen, sehän ei saa vuotaa tuosta välistä.
35€ maksoi miun kaasuläpän putsaus, puolen tunnin työt meni autokorjaajalta, ei siis kallis korjaus ollut.
Sinne keräytyy huohottimimesta sitä töhnää, helppo tarkistaa kun tuon kumilutturan ottaa pois ilmansuodattimen kotelon ja kääsyläpän välistä, veikkaan että jos on ajettu +90 000km ja paljon lyhyttä ajoa, niin tuo on paskainen tuo läppä, jo kangasrätillä sormella pyörittämällä tuon saa aika puhtaaksi, mutta kokonaan jos irroittaa tuo mötikän, saa kaiken lian pois sieltä.
Tuota kaasuläppää ei kannata sitten akselistaan irrottaa, voi olla jotta sitä ei saa enää paikalleen niin, ettei se ala runkoon ahistamaan, ns kohdistus on pielessä helposti.
Nyt on pelannut rimera moitteetta, se epäluotettavuus on melkein jo poissa autoa kohtaan :)..