Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Suomi-auton uudelleenrekisteröinti

Aloittaja MidnightHawk, lokakuu 21, 2014, 22:44:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MidnightHawk

Morjens.

Kiinnostaisi hommata datsun harrasteaihioksi, mutta kysyn nyt että minkälainen prosessi on uudelleenrekisteröinti? Onko foorumilla porukkaa, joka on operaation tehnyt? Eli rekisteröinyt uudelleen ajoneuvon, joka on poistettu Suomen rekisteristä ennen vuotta 2007, jolloin tuli lakimuutos asiaa koskien. Nyt on kyse normaalista rekisteröinnistä, ei museokilvistä.

Lähinnä kiinnostaa rekisteröintikatsastuksen tarkastuskohteet. Autosta pitää tottakai löytyä valmistenumero, mutta mitä muuta? Valmistajan tyyppikilpi? Missä sijaitsee ja mitä pitää käydä ilmi? Onko jotain muita tunnistamiseen liittyviä kohteita?

Korirakenteet pitää olla kunnossa ja auto tieliikennekelpoinen. Tarkastetaanko muuta kuin normaalin katsastuksen kohteet?

Jos puuttuu turvavöitä tms. mistä on säädetty lailla vasta jälkeenpäin, tarvitseeko näitä varusteita olla, että saa täydet henkilömäärät otteeseen?

Tarvitaanko rekisteröintiin muita papereita kuin luovarit tai vaihtoehtoisesti omistushistorian selvitys?

Onko vielä jotain muuta huomionarvoista, mitä tulee mieleen?

Suurkiitokset etukäteen kaikille, jotka jaksavat vastata.
Mitä isompi vika, sitä isompi leka

810 SSS -79 raato
S13 -93 käyttis

140ypower

LainaaMorjens.

Kiinnostaisi hommata datsun harrasteaihioksi, mutta kysyn nyt että minkälainen prosessi on uudelleenrekisteröinti? Onko foorumilla porukkaa, joka on operaation tehnyt? Eli rekisteröinyt uudelleen ajoneuvon, joka on poistettu Suomen rekisteristä ennen vuotta 2007, jolloin tuli lakimuutos asiaa koskien. Nyt on kyse normaalista rekisteröinnistä, ei museokilvistä.

Lähinnä kiinnostaa rekisteröintikatsastuksen tarkastuskohteet. Autosta pitää tottakai löytyä valmistenumero, mutta mitä muuta? Valmistajan tyyppikilpi? Missä sijaitsee ja mitä pitää käydä ilmi? Onko jotain muita tunnistamiseen liittyviä kohteita?

Korirakenteet pitää olla kunnossa ja auto tieliikennekelpoinen. Tarkastetaanko muuta kuin normaalin katsastuksen kohteet?

Jos puuttuu turvavöitä tms. mistä on säädetty lailla vasta jälkeenpäin, tarvitseeko näitä varusteita olla, että saa täydet henkilömäärät otteeseen?

Tarvitaanko rekisteröintiin muita papereita kuin luovarit tai vaihtoehtoisesti omistushistorian selvitys?

Onko vielä jotain muuta huomionarvoista, mitä tulee mieleen?

Suurkiitokset etukäteen kaikille, jotka jaksavat vastata.

valmistenumero ja tyyppikilpi juurikin oltava, muuta eivät katso.
pääasiassa normaalit katsastuksen kohteet, vähän tarkempia tuppaavat vain olemaan. vöyt pitää olla kuin alkuperäisenä jos haluaa täyden henkilömäärän.
luovutustodistuksella pääsee jo aika pitkälle noinkin vanhassa tapauksessa, rekisteriote aina plussaa.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

MidnightHawk

Kiitoksia vastauksesta.

Googlettelin asiaa ja kohdalle osui:

http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/a49cc1eaf45dc60548b1a1094b489e65/4768-Valmistajan_kilpi_ja_kokonaismassan_maaraaminen.pdf

Tarkoittaako tämä että 1993 vanhemmissa autoissa ei tarvita tyyppikilpeä? Edes rekisteröintikatsastukseen?

Kiitos ja anteeksi.
Mitä isompi vika, sitä isompi leka

810 SSS -79 raato
S13 -93 käyttis

OH2KV

Datsuneissa taitaa ihan vuodesta 64 alkaen ainakin kaikissa olla kelpaava tyyppikilpi. Papereita sulla pitää olla omistusoikeuden toteennäyttämiseen tarvittava määrä. Jos edellinen rekisteriin merkitty omistaja on hukannut rekisteriotteet, voi edellistä omistajaa pyytää hankkimaan uuden nykymallin otteen itselleen, jolloin kaupantekohetkellä ja rekisteröintikatsastuksessa menee asiat kohtuu mutkattomasti. Mulla ainakin ajoneuvo meni ensin ex omistajan nimiin, mutta 12,40€ maksulla otteessa lukee nyt oma nimeni.

Katsastus melko normaalikauraa, huomautus tuli liian ylös suunnatuista ajovaloista, ehkä hieman tarkempaan katsovat.

Jossei turvavöitä ei alun alkaen ole takaistuimella ollutkaan, ei niitä myöskään vaadita rekisteröintikatsastuksessa, kuten mitään muutakaan hömppää mitä nykyautot pitavat sisällään. Peruutusvalokin pakollinen vain, jos sellainen on alunperin ollut, ym.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

C 110 ratsuni

No melkei oikein :).
Jos ei ole viimeiseltä rekisteriin merkityltä omistajalta luovutustodistusta se on hankittava.Jos ei ole rekisteriotetta ei ole pakollinen jos on luovari edelliseltä itelle.Trafilta saa tilattua tarvittaessa runkonumerolla kantakorti viimeisen omistajan paperin,joka on rekisteriotteesta kopio.Jolla voi jäljittää entisen omistajan,jolta saa luovarin,jos on elossa,perikunnan hommat usein kannataa jätää väliin jos ei ole tuttu.
Tyyppikilpi ei ole pakkoolla koska sen runkonumero ei kelpaa koska kilpi on helposti vaihdettavissa.
Jäikö jotain vaille.
primera 2,0 sport -00