Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Niisan Primera p12, vm 2002 1.6l

Aloittaja Primula, lokakuu 09, 2014, 17:26:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primula

Laitetaas tänne kyssäriä pitkästä aikaa ennenkuin vien pajalle.Tuossa ajelin motarilla kun huomasin että alkoi veto loppumaan koneesta ja moottorin vikavalo vilkkui jonkin aikaa.Sitten alkoi kone säksättämään ja tekee sitä edelleen.Mielestäni se on enempi säksätystä kuin nakutusta tms ja voimistuu kovemmaksi kun kaasua lisää ajossa.Mitään muuta nyt ei ole havaittavissa ja kärry ajossa.Oliskohan joku laakeri rikki,laturista ääni ei lähde.Koneeseen vaihdettu 1,5v sitten jakoketju ja asentotunnistin,ajettu kaikenkaikkiaan 240000km.Öljynkulutus noussut huomattavasti about litra/500km kesän jälkeen.Alustassa tai konehuoneessa ei ole mitään irrallisia osia havaittu. ....Osaisko joku kertoa näillä tiedoilla jotain itse kun en näistä tiedä?

Alppu

Vikakoodit?

On kyllä melko hulpea öljynkulutus... Kannattaa toivoa, että on vuotanut ulospäin(?)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Primula

Vikakoodeja ei ole vielä luettu.Joo ajattelin myös että olisi tiivistevuotoa tai edes pohjaproppu falskannut  mutta ei,taitaapi iloisesti öljy palaa.....

Primanissimo

Moi!

Onko moottorissa tehot tallella? Mulla on P12 -03 1.6 256tkm aivan samat oireet, paitsi ettei vikavalo pala. Ajattelin kokeilla motor flussia ja öljyn merkin vaihtoa ennen kuin alan konetta aukomaan.

Ettei olis venttilit?

Primula

Tehot on tallella eikä vikakoodeja ollut enää nähtävillä.Jospa kannen alle sitten seuraavaksi.....

Primanissimo

Hei Primula! Joko on selvinnyt, mikä oli vikana ?

Primula

Ei ole vielä selvinnyt.Saattaapi olla että moottori on jo ehtoopuolella että viitsinkö enää koneremppaan ryhtyä.Ja kun ennestään olis kärryssä korjattavaa,tuulilasi,jarrut yms.Pitänee harkita!