Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P11 Sytytyskatkokset sylinterissä 4

Aloittaja Edu, joulukuu 09, 2013, 10:38:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Edu

Minulla on Primera P11, vm. 2000 2.0 bensakoneella, ja siinä on jo pitkään ollut seuraava ongelma:
Moottorin vikavalo syttyy, antaa vikakoodin P0304, eli 4. sylinterin sytytyskatkos.
Tähän mennessä olen vaihtanut tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja viimeksi koko virranjakajan toiseen käytettyyn, ilman mitään vaikutusta. Vikavalo palaa aikansa ja sammuu itsestään.
Kylmänä kone käy siististi ja matka-ajossa kulkee mielestäni ihan normaalisti. Kuumana tyhjäkäynti kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella sylinterillä.
Onko kellään hyviä ehdotuksia mistä vikaa pitäisi hakea? Itse olen viime aikoina alkanut epäillä 4. sylinterin ruiskusuutinta, mutta hiukan ihmetyttää sekin, koska maantiellä kulkee niin kuin pitääkin.

eepo

Kokeile ottaa se 4. sylinterin suuttimen sähköliitin irti kun tuntuu käyvän kolmella, jos käynti ei muutu niin vika on siinä. Vois kokeilla myös crc:tä suihkia niihin suuttimien liittimiin jos ne on päässyt hapettuun.

Alppu

Mitenkä esimerkiksi tässä moottorissa ecu tunnistaa että juuri 4. sylinterissä on katkoksia?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Edu

Tuohon en kyllä osaa vastata, mutta viimeinen numero kertoo mistä sylinteristä on kyse.

take

LainaaMitenkä esimerkiksi tässä moottorissa ecu tunnistaa että juuri 4. sylinterissä on katkoksia?

Helposti päättelemällä. Moottorin pyörintä ei suinkaan ole tasaista vaan joka työtahdilla käyntinopeus kiihtyy ja työtahtien välissä taas hidastuu. Jos nopeus ei nouse kun 4.pyttyyn annetaan kipinä, ei se sytytä.

Jyde82

Lainaa
Helposti päättelemällä. Moottorin pyörintä ei suinkaan ole tasaista vaan joka työtahdilla käyntinopeus kiihtyy ja työtahtien välissä taas hidastuu. Jos nopeus ei nouse kun 4.pyttyyn annetaan kipinä, ei se sytytä.

Ja useimmiten käsittääkseni nokka-akselin asentotunnistin hoitaa tuota tehtävää. Sekin kannattaa muistaa että oikea termi ei oikeastaan ole "sytytyskatkos" vaan "palamiskatkos", eli vika ei suinkaan aina ole sytytysjärjestelmässä.
Primera P11 -97 1.6