Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P11.122 vs P11.144 vs P12

Aloittaja helleri, lokakuu 06, 2013, 15:36:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

helleri

Tällä hetkellä autona WP11.122. Mietin että josko vaihtelisi jossain vaiheessa vähän uudempaan kun tuolla tuli pussattua toista autoa. Ainut vika että konepelti on vähän nuhrulla edestä ja lamppujen suuntaus on hankalaa.


Mietin sitten että onko P11.144 täysin sama auto mutta eri keula?
Ja tekniikalta onko P12 miten paljon parempi? Tai jos vaihtaa P12 niin onko sama GA16DE luotettava kuin ennenkin.
Vai onko syytä harkita isompaa konetta tietäen että ne toimii yhtä luotettavasti?

Entäs sitten nämä primeran automaatit. Kantsiiko jättää suosiolla kauppaan vai onko ne ihan hyvä vaihtoehto jos ei jaksa aina keppiä hämmentää? Nouseeko kulutus paljonkin?


Ja onkos P12 korissa jotain mitä pitäisi tietää ostaessa?

Saa myös vinkata mitä tommosesta 216tkm ajetusta WP11.122 saisi. Muuten hyvässä kunnossa mutta tosiaan tuo keulan pusu vähän haittaa. Etulamput on uudet. Konepelti kaipaisi vähän kampeamista ja etuvalojen kiinnikkeet ovat ehkä vääntyneet kun valot näyttää kovasti ylöspäin.

JJM

Kyllä se facelift on pääpiirteittäin sama auto kuin p11-122. Keula erilainen (valot, konepelti, puskurit), sisusta jne. Mutta tekniikaltaan hyvin pitkälle sama auto. Noihin tuli myös uusia moottoreita kuten 1.8 (QG18DE) ja 1.6 uusiutui 2001 malliin tyyppiin QG16DE. Viimeiset GA16DE koneet on olleet primeroissa vuonna 2000, eli facelift korissa kylläkin. P12 on sitten nuo edellämainitus QG -sarjan koneet (ja QR? 2-litraisessa). Omasta mielestä P11-122 on parempi laadultaan kuin facelift. Tyyppivikana tosin molemmista ruostuu etulokarit, jostain syystä kuskinpuolelta enemmän (?).

P12 on kaikin puolin laadullisesti aika heikko esitys jos vertaa näihin vanhempiin.

Vanha GA / SR pata keppilaatikolla, siinä on primera malliston kruununjalokivi, päättyen tuohon 2000/2001.

helleri

Onkos tuo QG16DE yhtä hyvä kun GA16DE?

Alppu

#3
LainaaOnkos tuo QG16DE yhtä hyvä kun GA16DE?

Olisko mahdollisesti ketjun venymistä lukuunottamatta?

Mahdollinen öljynsyönti koski 1.8 konetta?

Onko tuon uudemman 1.6 jatkona eri laatikko kun vanhemmassa? Niissä on ollut jonkin verran ongelmaa?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

espi

Lainaa

Olisko mahdollisesti ketjun venymistä lukuunottamatta?

Mahdollinen öljynsyönti koski 1.8 konetta?

Onko tuon uudemman 1.6 jatkona eri laatikko kun vanhemmassa? Niissä on ollut jonkin verran ongelmaa?



Kuinka yleistä tuo ketjun venyminen oikeesti mahtaa olla, onko 8:ssa kymmenestä 230tkm mennessä vaihdettu, näitähän on  vissiin alkaen 160tkm?
Onko se sitten paha yks ketjuremppa 200tkm välein?

Omassa P12 1.6 ja koneremppa tehty 179tkm kohdalla, voimakkaan öljynsyönnin takia.

Laatikko ongelmia ja esim. nettivaraosassa on jatkuvasti eräällä firmalla tarjolla korjattuja rimsun laatikoita.

jne... Käytetty on aina käytetty, yksilöt vaihtelee...

helleri

Itsellä oli P10 joskus vuosimalli -96. Se on vieläkin äitillä ja hyvässä kunnossa. 250tkm mittarissa ja koneessa ei mitään sivuääniä tai öljyn kulutusta.

Oma WP11.122 ketju rallattaa mutta en oo antanu häiritä. mittarissa oli pikkusen päälle 200tkm kun ostin ja nyt 216tkm.

JJM

LainaaOnkos tuo QG16DE yhtä hyvä kun GA16DE?

Väittäisin että ei... Toki GA:ssa on jakajaongelmia olllut jonkun verran mutta muuten on pomminvarmaa tekniikkaa.

Öljynsyönti lienee yleisempää vasta P12 1.8 QG18DE koneissa.

Alppu

#7
Lainaa

Kuinka yleistä tuo ketjun venyminen oikeesti mahtaa olla, onko 8:ssa kymmenestä 230tkm mennessä vaihdettu, näitähän on  vissiin alkaen 160tkm?
Onko se sitten paha yks ketjuremppa 200tkm välein?

On se paha jos omalle kohdalle sattuu. Onko tuota jakopäätä rakennettu silleen että remppa on helppo tehdä (työkalut,aika,kustannukset)?
Nyt talouden N15 GA moottorisessa 240tkm mittarissa ja ei ainakaan ihan pian ole luvassa jakopäärempaa.

Lainaa
Omassa P12 1.6 ja koneremppa tehty 179tkm kohdalla, voimakkaan öljynsyönnin takia.

Mikä aiheutti öljynsyönnin? Edelleen, GA kone, 240tkm mittarissa ja ei syö vaihtovälillä.
Voihan se pidostakin johtua.



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

On se paha jos omalle kohdalle sattuu. Onko tuota jakopäätä rakennettu silleen että remppa on helppo tehdä (työkalut,aika,kustannukset)?
Nyt talouden N15 GA moottorisessa 240tkm mittarissa ja ei ainakaan ihan pian ole luvassa jakopäärempaa.


Mikä aiheutti öljynsyönnin? Edelleen, GA kone, 240tkm mittarissa ja ei syö vaihtovälillä.
Voihan se pidostakin johtua.



Jos GA-koneeseen on vaihdettu aina vähintään 15tkm välein kunnon öljyt niin ei varmasti syö ennen puolta miljoonaa, jos senkään jälkeen..  :)
P10 GA16DS