Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Maxima A33 happitunnistin - mistä saa edullisesti

Aloittaja eim, syyskuu 30, 2013, 09:27:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eim

Meidän vm 2000 Maxima A33  VQ30-moottorilla on ollut hyvin luotettava, nyt 220 tkm. Pari happitunnistinta on vaihdettu alussa ja taas sadantuhannen paikkeilla, silloin Autokeskuksella.
Nyt P0420-koodi tulee taas esiin silloin tällöin, sammuu kun sammuttaa OBD-lukijalla mutta tulee taas viikon-parin päästä. Luulen että HO2S1-B1 on tulossa tiensä päähän - mitä arvelette?
Koska Autokeskus veloittaa nykyisin reilusti yli 200 Eur tunnistimesta, kysyn mistä saa "heittämällä" paikalleen menevän halvemmalla? Kun vaihdetaan pienellä yleiskorjaamolla, se olisi paras.Selvittelin sopivaa  mallia, ja Bosch 13355 = Nissan 22690-2Y920/921 ilmeisesti on alkuperäisen mallinen. Boschin omaa varsinaista numeroa en löytänyt.
Asun pääkaupunkiseudulla, verkkokauppa tietysti myös OK. Apua kaivataan!

virtama

Itse olen ostanut RocAutosta A32:n. On tullut Bosch kamaa esim. katin jälkeinen anturi Autokeskus nosti kädet pystyyn eivät pystyneet toimittamaan,käskivät etsiä nettimaailmasta.Mun auto on tuota USA:ta Siinä on 3 anturia,EURO QX on kai 4 ? Jokatapauksessa RocAutossa on hyvä "hakukone" tavara on tullut 3_5 päivässä kotiovelle .Noin vuosi setten takimmainen 4 johtoanturi maksoi 56e rarteineen silloin tulli ei "iskenyt"siihen näppejään.

eim

Kiitos vastauksesta!
Kysymyksen kirjoittamisen jälkeen kysyin vielä Hessumobiilista, ja tarjosivat (tilaamalla) Walkerin anturia, vähän yli 100 Eur. Oli minulle tuntematon valmistaja, mutta nettisivut hyvät ja kaikki neljä happianturia A33'een löytyy.

Halvimman Bosch-tavaran löysin Amazonista, koko 4 anturin setti n 300 USD. Tietysti sitten toimituskulut, tulli ja alvi päälle, valtio rokottaa kun muuten olisi liian halpaa.

Boschin Euroopan sivuilla on vain yksi malli, ehkä niiden USA'n valikoima on toinen koska pitää vastata sikäläiseen kysyntään. Tässä luettelossa mainitaan anturin käyttöiäksi 160.000 km, eli ovat ns kuluvaa tavaraa.

Muuten, Maxima.org-sivustolla (USA) oli mielenkiintoinen väite: P0420 johtuu pääasiassa ECU'n turhan tarkasta toimintavälistä. Lyhytkin tilapäinen poikkeama sytyttää valon. Jos sen sammuttaa ilmestyessä ja ajaa vain (jos auto muutoin toimii normaalisti) ei tapahdu mitään pahaa ja katti sekä päästöt pysyvät kyllä kunnossa. Kaverilla oli n 2000-mallinen auto, jossa oli 300.000 mailia ja moottorin häiriövalo oli ollut päällä silloin tällöin vuoden ikäisestä. Aina sammutettu OBD-lukijalla ja hyvin pelaa. Mitenkähän on?

nissan-man

LainaaKiitos vastauksesta!
Kysymyksen kirjoittamisen jälkeen kysyin vielä Hessumobiilista, ja tarjosivat (tilaamalla) Walkerin anturia, vähän yli 100 Eur. Oli minulle tuntematon valmistaja, mutta nettisivut hyvät ja kaikki neljä happianturia A33'een löytyy.

Halvimman Bosch-tavaran löysin Amazonista, koko 4 anturin setti n 300 USD. Tietysti sitten toimituskulut, tulli ja alvi päälle, valtio rokottaa kun muuten olisi liian halpaa.

Boschin Euroopan sivuilla on vain yksi malli, ehkä niiden USA'n valikoima on toinen koska pitää vastata sikäläiseen kysyntään. Tässä luettelossa mainitaan anturin käyttöiäksi 160.000 km, eli ovat ns kuluvaa tavaraa.

Muuten, Maxima.org-sivustolla (USA) oli mielenkiintoinen väite: P0420 johtuu pääasiassa ECU'n turhan tarkasta toimintavälistä. Lyhytkin tilapäinen poikkeama sytyttää valon. Jos sen sammuttaa ilmestyessä ja ajaa vain (jos auto muutoin toimii normaalisti) ei tapahdu mitään pahaa ja katti sekä päästöt pysyvät kyllä kunnossa. Kaverilla oli n 2000-mallinen auto, jossa oli 300.000 mailia ja moottorin häiriövalo oli ollut päällä silloin tällöin vuoden ikäisestä. Aina sammutettu OBD-lukijalla ja hyvin pelaa. Mitenkähän on?
Oikeasti? 4 anturin setti???
P10 GA16DS

eim

Joo, ei tosin myydä settinä, mutta kaikki löytyy:
Bosch 13350   73 USD
  "      15955    45   "
   "     13374    64   "
   "     13348    69   "   Summa 251 USD!
Toimittaja ei välttämättä ole Amazon, enkä tarkistellut toimittavatko Suomeen, mutta ehkä ... eikä ole hinnalla pilassa.

eim

Tarkistin, eivät toimita Suomeen. Pitää tuntea joku siellä ja pyytää ottamaan lähetys vastaan, Sitten  lähettämään edelleen tänne, lahjana, niin ei ole tullia tai veroja!

wanharouva

Oletko kokeillut puhdistaa lambdaa varovasti. Omalla korjaamolla tehtiin tämä toimenpide + rasvattiin kierteet ja taas pelittää. Korjauksen jälkeen ajettu 5000km, eikä valo ole syttynyt. Korjauksen hinta oli omalla korjaamolla 30€.

Lambdat on näissä Maximoissa kulutustavaraa, etenkin etummaiset. Nissan -liikkeessä etummaiset maksoivat 250€/kpl, tarvikkeena 100-110€/kpl, riippuen kumpi etummaisista on kyseessä.

Oma Maxima on 3,0 ja vm. 2004

virtama

Jos esim.Roc Auton kamaa katsoo,siellä kannattaa huomata ero maxima ja maxima Qx välillä,tavaraa löytyy paremmin maximoihin vaikka ovat samaa kamaa,on USA malleja,kun niistä penkoo ja tunnistaa omansa hinta on n. 25-40e per anturi +mahd.tulli+alv.rokotus.