Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nyt se on täällä, uusi 7 000 euron Datsun

Aloittaja Alppu, heinäkuu 09, 2013, 17:29:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

Ei sitä Suomessa varmasti tulisi 5000 eurolla saamaan, onhan Daciakin joissain maissa 5000 euron auto mutta taitaa toisella kympillä olla hinnat alkaen Suomessa.
Suzuki Alto taisi markkinoille tullessaan olla Suomen halvin uusi auto, ainakin se perusmalli 1,0 GA mutta varsinainen myyntimalli taitaa olla tämä GL jossa on mm. ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus, jne. ja hinta vähän kalliimpi, toisella kympillä.
Tämä on tietysti ihan minikokoinen auto joka rajoittaa suosiota, eihän näin pienestä ole perheautoksi mutta kauppakassina ja työmatka-autona menettelee jollei tarvitse suuremmin tavaraa kuljettaa mukana.
Jos Datsun olisi vähän isompi auto tuolla hinnalla, kuten Daciakin niin menekki voisi olla aika hyvä, voisin itsekin harkita Datsunia Suzukin seuraajaksi :)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

cedricfan

Tuskin on eurooppakelpoinen kun katsoo markkinamaita. Ja hyvän esimerkin siitä, millaiseksi hinta kasvaa täkäläiset vaatimukset täyttävänä sai Tatan kohdalla. Eipä nimittäin tullutkaan yhtään mitään protoja enempää siitä hankkeesta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Alppu

LainaaTuskin on eurooppakelpoinen kun katsoo markkinamaita.

Mikä on eurooppakelpoinen?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

EU-alueelle tyyppihyväksytty.

Kato googlella mitä mahtaa pitää sisällään. Alkaen "pahimpana" turva- ja päästövaatimuksista ja päättyen vilkun värisävyyn...

Pastori

(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

micramies

Hyvin asiallisen näköinen peli. Saisi tuo Suomeenkin tulla :)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

mikkovaan

Nissan Micra 1.3 GX -99

Alppu

#8
LainaaJa pellin alla jylisee aito Lada tekniikka (System Porsche)  :D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288526956712.html

No tarvittavat parannukset on varmasti tehty, ei Nissanilla kehdattaisi sutta ja sekundaa suoltaa.

Mistäs tuo System Porsche tulee?

"Joidenkin tietojen mukaan ensimmäisen uuden Datsunin hinta olisi 3000-5000 dollaria eli Suomessa hinta jäänee 10000 euron paikkeille."

- Tämä siis tulee Suomeen??

-edit-

Linkin juttu julkaistu: 26.12.2012

Et sitten yhtään vanhempaa uutista löytänyt?  ::)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaSiinäpä uutta Yar..Datsunia kehiin





Delhi, India (July 15, 2013) — Datsun today unveiled the first new Datsun car for the 21st century. The all-new Datsun GO will be on sale in India in early 2014.

Samaa dassea tehdään sitten Intiassa ja Venäjällä?

Montakos eri mallia niitä tulee?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mikkovaan

#10
Lainaa

Mistäs tuo System Porsche tulee?


80-luvun Seateissa, Ibizassa ja Malagassa oli takalasissa tuollainen iso System Porsche tarra kun moottori oli Porschen käsialaa. Samaten etuvetoisten Ladojen moottorit ovat Porschen käsialaa, perus konstruktio on vieläkin sama kuin 80-luvulla, toki kaasari on vaihtunut ruiskuun ja 8v -> 16v ja niin edelleen  :) Lada ei toki moista länsimaista hapatusta mainostanut  ;D
Nissan Micra 1.3 GX -99

cedricfan

Porschehan on myös julmetun iso suunnittelufirma eikä vain autovalmistaja. Tuossa niitä erikoisempia rönsyjä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Design_Group
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

cedricfan

TM 16/2013:
Sama perusrakenne kuin Nissan Micrassa
Moottori Micrasta tuttu 1,2-litrainen 3-sylinterinen
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Alppu

#13
LainaaTM 16/2013:
Sama perusrakenne kuin Nissan Micrassa
Moottori Micrasta tuttu 1,2-litrainen 3-sylinterinen


Ei löytynyt enää tietoa Nissanin sivuilta kun hehkuttavat vaan uutta tulevaa Micraa...

Mitäs muuta oleellista autosta kerrottiin, ei olisi linkkiä johonkin testiin? :)

Ja olikos tämä tulossa Suomeen vai ei?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Pikku-uutisissa, ja kuriositeettihan toi meidän lehdistölle on, koska ihan muu markkina-alue kuin Eurooppa. Eli älä unta näe että 5.000 euron auto tulisi Suomeen, ja ainoana Euroopan maana ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Alppu

LainaaPikku-uutisissa, ja kuriositeettihan toi meidän lehdistölle on, koska ihan muu markkina-alue kuin Eurooppa. Eli älä unta näe että 5.000 euron auto tulisi Suomeen, ja ainoana Euroopan maana ;D

Mitä autosta puuttuu, jotta se voitaisiin tyyppihyväksyä euroopassa?

Suomi on kohta niin köyhä, että kysyntää voisi ollakin.  ;D

Ja en ole nähnyt unia autoista, enkä kuvitellut että dasse maksaisi sen 5k€. :)





"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

LainaaMitä autosta puuttuu, jotta se voitaisiin tyyppihyväksyä euroopassa?

Ehkä tuo selviää sinullekin helpoimmin kun googlaat, miten JDM-auto saadaan rekisteröityä Suomeen. Tai oikeastaan riittänee kun perehdyt käsitteeseen koko ajoneuvon EY-tyyppihyväksyntä ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

micramies

Ei tosiaankaan saattaisi Suomessa olla kovinkaan suurta hintaeroa Micraan nähden, Micrahan on kokoluokkansa edullisemmassa päässä muutenkin.

Tuolle Datsunillekin pitäisi sitten taata varaosa- ja huoltopalvelu ainakin kymmeneksi vuodeksi puhumattakaan EU tyyppihyväksynnän kustannuksista joten kannattavuuteen taitaa kaatua tämän auton eurooppaan tulo.

Muissakin asioissa alkaa olla kannattavuusongelmia EU:n pykälä- ja vaatimusviidakossa, ikäänkuin niitä luodaan kaikenmaailman nollatoleranssien vuoksi kustannuksista piittaamatta, no kyllähän nollatoleranssit saatetaan saavuttaa kun mikään toiminta ei enää kannata ylivoimaisten kustannusten vuoksi...
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

AkiH

Datsunin mallisto laajenee, kirjaimellisessakin merkityksessä.

Datsun Go+, auto seitsemälle henkilölle.



http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/datsunilta-7-paikkainen-malli
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83