Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Pikkukysymykset

Aloittaja beewee, syyskuu 05, 2013, 17:24:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

beewee

Ainakaan haulla en heti löytänyt topiccia, jossa saisi kysellä ns. pieniä kysymyksiä, jotka ei omasta mielestä tarvitse omaa topiccia.

Tämmösiä kysymyksiä olisi:

- Mikä voisi olla todennäköisin vika, kun ajaa soratiellä ja on vähä töyssyä ja täryyttävää tietä, niin kuskin puolen etupyörän suunnalta kuuluu sellaista "kalinaa ja kolinaa". Voisiko kyseessä olla väljä koiranluu tms? Iskaria en epäilisi, koska ne hiljattain vaihdettiin. Tietysti se selviäisi asiaan paneutumalla, mut näin perstuntumalta.
Millaista ääntä muuten väljät laakerit pitää?

-N13 GA16i sunny käy kylmänä turhan kovaa tyhjäkäyntiä, ennen kuin aaltoilemalla tasoittuu sinne <1000 rpm. Tässähän tyhjäkäynti säätyy sen ohjausboksin avulla, toisin kuin puhtaassa kaasariversiossa.
Niin ikäänkuin varmistukseksi, eikö imuvuodot alipaineletkuissa aiheuta samoja oireita 1-pisteruiskussa ja kaasarissa? Mitä muita tyhkäkäyntiä häiritseviä tekijöitä voisi olla tässä GA16i:ssä, kuin imuvuodot? Onko täs ensimmäisessä ruiskuversiossa vähemmän kaikkia alipainekelloja yms verrattuna kaasariin?

Kyseessä oli siis N13 sunny 2D 1.6LX -91 ja GA16i.

Ohjatkaa muuten oikeaan paikkaan, jos jossain on pikkukysymyksille oma topicci.



Tsun-Tee

LainaaAinakaan haulla en heti löytänyt topiccia, jossa saisi kysellä ns. pieniä kysymyksiä, jotka ei omasta mielestä tarvitse omaa topiccia.

Tämmösiä kysymyksiä olisi:

- Mikä voisi olla todennäköisin vika, kun ajaa soratiellä ja on vähä töyssyä ja täryyttävää tietä, niin kuskin puolen etupyörän suunnalta kuuluu sellaista "kalinaa ja kolinaa". Voisiko kyseessä olla väljä koiranluu tms? Iskaria en epäilisi, koska ne hiljattain vaihdettiin. Tietysti se selviäisi asiaan paneutumalla, mut näin perstuntumalta.

Koiranluulta kuulostaisi.

OH2KV

#2
Jäsenien puolella on alue, jossa voi esittää pieniä kysymyksiä. Mutta tässä sun tapauksessa tämähän on nyt ihan oikealla alueella. Tuolla jäsenosion vastaavalla saa kysellä vaikka helppokäyttöistä videomateriaalinleikkausohjelmaa tai hyvää muuraria savupiippua tekemään. Toki kysellään siellä ihan D/N- kysymyksiäkin.

Mutta on siellä omat osastot alustan ja moottorin ongelmiinkin. Ja moniin muihinkin. 20 kertaa enemmän luettavaa.

Ja vastauskin kysymykseen 2: Noissa on esiintynyt paljon alipaineletkuvuotoja, melkein hankkisin suoralta kädeltä riittävästi letkua, ja vaihtaisin kaikki yksitellen. EI BILTEMAN letkua !! Kuvassa vuoden käytettyä:

Bilhelvetestä ei siis kannata hankkia....
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

micramies

Vau missä kunnossa nuo letkut!  :o On mahtanut suhina tai vinkuna kuulua auton käydessä jos noilla letkuilla on autoa edes käyntiin saanut :D
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

beewee

Nuo letkut meneekin vaihtoon ensitilassa.

Osaisko joku kertoo, että onko jalkatilan kohilla edessä olemassa joku "kumitulppa" lattiassa? Sateella ajaessa repsikan puolelta lattia kastuu ja kuskilta ei. Reikää epäilin, mutta mielestäni kuskin puolella olisi selkeä tulppa tms. ja täten repsikalta se olisi pudonnut...


Alppu

No jos vaikka katot sinne maton alle?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

LainaaNuo letkut meneekin vaihtoon ensitilassa.

Osaisko joku kertoo, että onko jalkatilan kohilla edessä olemassa joku "kumitulppa" lattiassa? Sateella ajaessa repsikan puolelta lattia kastuu ja kuskilta ei. Reikää epäilin, mutta mielestäni kuskin puolella olisi selkeä tulppa tms. ja täten repsikalta se olisi pudonnut...



Tuskin on lattian kumitulppien vika, kannattaa putsata etusiipien taka-alareunat mihin kerääntyy maa-aines ja loppujen lopuksi saattaa tulla vedet sisään sateella tms.

Saattaa olla myös ruostereikä jalkatilan suunnalla.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

beewee

Lainaa


Tuskin on lattian kumitulppien vika, kannattaa putsata etusiipien taka-alareunat mihin kerääntyy maa-aines ja loppujen lopuksi saattaa tulla vedet sisään sateella tms.

Saattaa olla myös ruostereikä jalkatilan suunnalla.

Tuli tarkasteltua tilannetta. Se kumitulppa siis puuttuu ja siihen kohtaan on pieni reikä päässyt (tulpan alle) iskemään. Siitäpä taitaa vesi tulvia sisälle. Onko siellä taka-alareunojen seuduilla sitten joku paikka mistä se vesi voi päästä sisää, vai viittasitko ruostereikään maa-aineksen alla? No kuitenkin sitä maata ei siellä ollut.

ILVES-Joe

LainaaEI BILTEMAN letkua !! Kuvassa vuoden käytettyä:

Bilhelvetestä ei siis kannata hankkia....
Letkun ostopaikalla ei ole merkitystä, tuollaista letkua saa myös "kalliista ja maineikkaasta" varaosakaupasta laatumerkkisenä. Jossain vaiheessa noissa letkuissa oli ongelmia, minullakin meni "hyvälaatuinen" letku vastaavaan kuntoon parissa vuodessa.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/