Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jape4x4

Juu voi olla, en enää muista.

Btw se sun myymäs kytkin on toiminut hyvin..  :)
Ja savutus katos suodattimen vaihdolla.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tare

Lainaa
Tarelle: Auto on Patrol eikä Cedu  8-)

Sitä suuremmalla syyllä, akussa pitää olla Amppeeritunteja ja virransyöttö- kapasiteettia.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

Joojoo tiedetään  :P
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

razz3

tarvii varmaa meikäläisenki ostaa uus akku, tän hetkinen 68ah ja ei tartte ku kerran hehkuttaa ja jos joutuu uusiks hehkuttaa nii se on siinä sitte  ;D eli tommone 110ah vähintää?
R33
K11

Miikka

Lainaa

ainaki b310 keskiö passaa y30 ceduun ::)
eikä tuo lämmityslaitteen puhallin mikään tehokas näissä ole :-/ melko hönkäys tulee mullakin cedus paikka jokuvuos sitte oli levällään kaikki lämmityslaitteen osat ja putsattu samalla ::)

Minä pistin N14 nynnyn moottorin orkkiksen tilalle, puhaltimen koppaan reikä ja läpipulteilla moottori kiinni ja siihen hansikaslokeron alamuoviin toinen, ei näy ulospäin ja on tehoa..
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

Suh0

juu, startaxilla on kahta eri mallia cedricin puhaltimeksi, kumpikaan ei ole sitten sinne päinkään mitä alkuperänen. itse yhden talven taistelin niin että hakkasin kojelaudan alaosaa että lähtee pyöriin. Viimetalvena purin,putsasin ja vaihdoin hiilet. Viime talvena vaihdoin 72ah akun paikoilleen, hyvin tuntu lähtevän -30 asteessa ilman lohkolämppäriä lähtevän käyntiin parin hehkun jälkeen.....tiiä sitte
- Nissan Cedric -86 turbo

Vellu

Täältä löytyy hyvä startti jos jollakin on vielä tarvetta..
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Jape4x4

LainaaTäältä löytyy hyvä startti jos jollakin on vielä tarvetta..

sait yvtä
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

y30harrastaja

Lainaa

Siinä olis molemmat Cedut! Beigeen pitäs jostai ettii ilmamassa mittari ni sais senkii liikenteesee :P

Onko tämä ECL Cedu millainen tapaus ja millainen historialtaan? Auto vaikuttaa jotenkin tutulta?
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Nuutinen92

No ei nyt ole sen kummempaa historiaa tiedossa kun että Lahdesta kävin hakemassa ja ilmeisesti korin kunnostukseen käytetty aikaa, rahaa ja vaivaa :)

razz3

kellään mitään konstia ton keskuslukituksen katkasijan fiksaukseen ? mulla menee auki nätisti mut nyt lakkas menemästä kiinni napista =/
R33
K11

Miikka

Lainaakellään mitään konstia ton keskuslukituksen katkasijan fiksaukseen ? mulla menee auki nätisti mut nyt lakkas menemästä kiinni napista =/

Meneekö vielä avaimella kuskinovesta kaikki lukkoon?

Sen katkaisian voi purkaa siitä, saa kontaktit näkösälle. Puhdistus ja muistaakseni itellä piti jotain kontaktia vähän väännellä.. Ei kovin tarkkaa muistikuvaa kun 2007 korjasin tuon eikä ole temppuillut sen jälkeen..
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

razz3

Lainaa

Meneekö vielä avaimella kuskinovesta kaikki lukkoon?

Sen katkaisian voi purkaa siitä, saa kontaktit näkösälle. Puhdistus ja muistaakseni itellä piti jotain kontaktia vähän väännellä.. Ei kovin tarkkaa muistikuvaa kun 2007 korjasin tuon eikä ole temppuillut sen jälkeen..

ei oo koskaa mun aikan menny kuskin ovesta kaikki lukkooo :O aina pitäny laittaa napista, sillon ku auton ostin nii ei menny lukkooo napista mut sit alko toimii ja nyt lopetti taas :/ koitin purkaa sitä katkasijaa mut ei nää itsekatkasijaa ellei sitä ala leikkelemään :/
R33
K11

Miikka

Lainaa

ei oo koskaa mun aikan menny kuskin ovesta kaikki lukkooo :O aina pitäny laittaa napista, sillon ku auton ostin nii ei menny lukkooo napista mut sit alko toimii ja nyt lopetti taas :/ koitin purkaa sitä katkasijaa mut ei nää itsekatkasijaa ellei sitä ala leikkelemään :/

Avaimella pitäs mennä lukkoon, mutta vain napilla aukeaa. Siellä ovessa on semmonen ykstoiminen kytkin vivunpäässä keskuslukolle..

Ja kyllä se katkaisin paketti purkaantuu, tais olla jollai muoviklipsuilla takakansi kasassa.
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

razz3

Lainaa

Avaimella pitäs mennä lukkoon, mutta vain napilla aukeaa. Siellä ovessa on semmonen ykstoiminen kytkin vivunpäässä keskuslukolle..

Ja kyllä se katkaisin paketti purkaantuu, tais olla jollai muoviklipsuilla takakansi kasassa.

okei, tarviipi tutkia jos sais avaimesta lukkoon setin toimii, juu sain ton katkasijan auki nii atomeiks ku vaan rikkomatta sai, mut itse sitä vivustoa ei saa näkyvii =/
R33
K11

Miikka

Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

razz3

No #!@#¤%, olenko mä ollu niin sokee etten oo huomannu et sen saa vielä enemmän atomeiksi o.O pitääkin huomenna tutkia. Kyl mä meinasin et näissä vanhemmissa vehkeissä lähes kaikki ois purettavissa ja korjattavissa 8)

e. purin, mutta en löytäny mitään rikki olevaa  :-? taivutin vähän sitä kiinni latikkaa mut eipä auttanu, #!@#¤%
R33
K11

Cedricisti

LainaaNo #!@#¤%, olenko mä ollu niin sokee etten oo huomannu et sen saa vielä enemmän atomeiksi o.O pitääkin huomenna tutkia. Kyl mä meinasin et näissä vanhemmissa vehkeissä lähes kaikki ois purettavissa ja korjattavissa 8)

e. purin, mutta en löytäny mitään rikki olevaa  :-? taivutin vähän sitä kiinni latikkaa mut eipä auttanu, #!@#¤%

Sepä on tuo Cedun keskuslukitus hieman erikoinen laitos, siinä on käytetty kahta eri tapaa.

Lepotilassa moottoreiden käämien johdot ovat siis maissa, ja jos siis muistan oikein niin ne kulkevat erillisen lukitusreleboksin sekä kuskin ovessa olevan luikitus/avaus painikkeen kautta.

Avauksen hoitaa käyttäjä eli painamalla nappia kuskin ovessa joka sitten vaihtokoskettimensa avulla irroittaa keskuslukitusmoottoreiden toisen käämin maista ja yhdistää sen plussaan, mutta lukitus hoituu niin, että erilliselle releboksille annetaan maadoituspulssi (kuskin oven lukkosylinterissä oleva kytkin jättää johdon maihin), tuo boksi sitten tekee ajastuksen eli antaa keskuslukitusmoottoreille sen alle sekunnin kestävän pulssin, eli se katkaisee taas moottorin käämin toisen puolen maissa olevan piuhan ja kytkee siihen plussaa.

Tämä teettää aina vähän töitä, kun keskuslukituksen ohjausta suunnittelee hoitavansa hälyttimellä tai vastaavalla. Kuskin oven johtosarja pitää saada irti kojelaudan alta ja siniseen liittimeen tulee vain yksi ohut karva jolla maadoitetaan eli annetaan lukituskäsky, mut se avaus tehdään valkoisen liittimen yksi johdin katkaisemalla ja väliin liittymällä, ja sit tietysti pitää kuskin oveen viedä kaksi uutta karvaa ja asentaa sinen oikea ovimoottori, ei sellaisia kuoria jotka sisältävät vain kytkimen.

Jape4x4

onko ld28ssa vakiona erillistä siirtopumppua?
mulla ei oo ja mietin että tartteeko laittaa, ois hyllyssä tollanen uudehko huco pumppu.(120l/h)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Timppa

Lainaaonko ld28ssa vakiona erillistä siirtopumppua?
mulla ei oo ja mietin että tartteeko laittaa, ois hyllyssä tollanen uudehko huco pumppu.(120l/h)

ei oo eikä tarvi :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Jape4x4

jep näin muistelinki.. kävi tietämättömät väittelee viime vklna  ;D
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Nuutinen92

Tuollane tul viikonloppuna käytyyn hakemassa, jos tuon vaikka tässä lähiaikoina yrittäs kammeta cedun keulalle :P

Jape4x4

^^ mä just myin tollasen kesäl pois..(L28)  :P
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

razz3

mitäs tollasessa LD28:ssa pitäis öljynpaineita olla esim lämpimänä tyhjäkäynnillä ?
R33
K11

Nozzz

Vähintään 0,7bar mielellään enemmän. Painetta saa nostettua lisäämällä prikan öljy pumpun jouselle.

razz3

onks siihen jouseen paha päästä käsiks ??

sekä mikäs mahtaa olla ku ohjaus on nii perkeleen jäykkä, "tehostamaton" vaihoin tänää uuden hihnanki mut ei auttanu..
R33
K11

Nozzz

Öljypumpunhan saa irti ottamatta edes öljyjä pois koneesta.
siinä koneen etuosassa öljypohjan kohdilla, sieltä se jousi löytyy kun vähän aikaa purkaa, muistaakseni jopa vain yhden isomman pultin kannan alta? ei muista enää ennenkö näkee pumpun käjesä.

razz3

tänää aamulla oliki siistiä ku löin auton tulille -15 astetta pakkasta ja öljynpaineet nousi ikuisuuden ja välillä välkähti valo, mut sit ku jonkun aikaa odotteli nii valo sammu ja paineet nous :/ normaalia ? vai onks delvakin 1400 super liian paksua ölppää ? 15w40
R33
K11

Nozzz

Lyö heti 5w40 koneeseen. 15w40 liian kankiaa talaveksi siihe myllyy, kesällä taitaa mennä nekin.

vaikkapa 5w40 Teboilin diamond diesel, ainakin itellä pelannu kys. ööli hyvästi monessa koneessa ld28 lisäksi.

razz3

joo pitääpä käydä hakemassa ölppää huomenissa jos aamulla pääsee ees töihin lähtee, tosin laitoin ajastimella kahdeks tunniks lämpeemään lohkarin kanssa ennen töihin lähtöä et jos vaikka lähtis kivemmin tulille :/
R33
K11