Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan, uusi tuttavuus

Aloittaja Primera1.8-2004, heinäkuu 25, 2013, 22:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primera1.8-2004

No niin. Tuli ostettua tuollainen vajaa 200000 ajettu Primera 2004 farkku 1.8 bensa. P12 kai?

Ihan vekkuli peli, mutta tänään noin tuhannen minun kilometrin jälkeen aloitti oikuttelun.  Eli ei reagoi kaasupolkimeen, kun pitäisi lähteä.
Ihan kuin olisi jokin rajoitin päällä.

Selailin vanhoja viestejä ja siellä oli sellaista juttua, että voi johtua takavalojen maadoituksesta!!!

Mulle sopisi, sillä oli 'uudesta' asti oikea takavalo pimeä ja eilen sitten reippaana vaihdoin polttimon.  Samalla syttyi pimeänä ollut rekisterikilven valo :-?

Suoritin testiajon auton oltua pihassa hetken ja lähti kuin jänis makuulta, mutta n. 10 minuutin jälkeen aloitti taas tämän tussuttelun.

Pitänee räplätä noita valoja..  Vai onko jollain jo oikeaa/varmaa tietoa, mistä tällainen ominaisuus johtuu?
Laitan sen palaneen polttimon takasin, jos muu ei auta ::).

AkiH

Voisi taas johtua siitä perinteisestä P12-vaivasta eli heikosta takavalojen maadoituksesta, joka osaa aiheuttaa kaikkea hassua oiretta maan ja taivaan väliltä. Selaile noita vanhempia Primera-ketjuja, pitäisi löytyä lisäinfoa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Primera1.8-2004

Moi

Ongelma ratkaistu...
Primera kulkee taas ja ehkä paremmin mitä koskaan minun käsissäni.
Kävin paikallisessa Nissan huollossa ja kaveri siivosi jonkin ilmantunnistushässäkän ja laittoi testerin kiinni. Ei vikaa.

Jätkä teki koeajoringin ja sanoi, että nyt pelittää. (40€)

Pelitti hetken, mutta kohta sama juttu toistui.
Samalla kyllä huomattiin, että pakoputki menossa poikki takavaimentimen edestä.

Hainpa Motonetistä uuden takapöntön ja laitoin takavaloihin maadoitukset.

Pienen koeajolenkin jälkeen Nisse kulkee paremmin kuin ikinä.
Kun painoin kaasua töpäkämmin asfaltilla sen renkaat jopa vikaisi ;D

Kaikki hyvin siis.  Mutta kannattaa omaa päätä käyttää. Autoaasin kaveri olisi tilannut mulle pakoputkea katista perään asti, heillä 280€. Huh. Nyt selvisin alle satasella.

Autoaasin kaveri sanoi, että Motonetin putkista huonoja kokemuksia.. Eivät muka kestä niin hyvin mitä heidän, mitä tilaavat AD-ketjulta. Bullshit, sanon mää.

BTW. Kummallisia nuo tämän Nissen käyntihäiriöt liittyen takalamppujen maadoitukseen :-?

Mutta autot on vaan autoja.  Ja nyt tosta Nissestä tuli läheisempi kaveri mulle, kun mä sitä ite pikkusen remppasin.
Tuossa pihassa hymyilee ja odottelee, koska mentäis taas.. ;D

Mies

LainaaMoi

Ongelma ratkaistu...
Primera kulkee taas ja ehkä paremmin mitä koskaan minun käsissäni.
Kävin paikallisessa Nissan huollossa ja kaveri siivosi jonkin ilmantunnistushässäkän ja laittoi testerin kiinni. Ei vikaa.

Jätkä teki koeajoringin ja sanoi, että nyt pelittää. (40€)

Pelitti hetken, mutta kohta sama juttu toistui.
Samalla kyllä huomattiin, että pakoputki menossa poikki takavaimentimen edestä.

Hainpa Motonetistä uuden takapöntön ja laitoin takavaloihin maadoitukset.

Pienen koeajolenkin jälkeen Nisse kulkee paremmin kuin ikinä.
Kun painoin kaasua töpäkämmin asfaltilla sen renkaat jopa vikaisi ;D

Kaikki hyvin siis.  Mutta kannattaa omaa päätä käyttää. Autoaasin kaveri olisi tilannut mulle pakoputkea katista perään asti, heillä 280€. Huh. Nyt selvisin alle satasella.

Autoaasin kaveri sanoi, että Motonetin putkista huonoja kokemuksia.. Eivät muka kestä niin hyvin mitä heidän, mitä tilaavat AD-ketjulta. Bullshit, sanon mää.

BTW. Kummallisia nuo tämän Nissen käyntihäiriöt liittyen takalamppujen maadoitukseen :-?

Mutta autot on vaan autoja.  Ja nyt tosta Nissestä tuli läheisempi kaveri mulle, kun mä sitä ite pikkusen remppasin.
Tuossa pihassa hymyilee ja odottelee, koska mentäis taas.. ;D

Pienestä se on P12 korisissa kiinni, yleensä vaan parista lisämaadoitusjohdosta  ;)

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

micramies

Hyvä kerrankin saada lukea mikä ratkaisi ongelman :) Mukavia kilometrejä kunnossa olevalla autolla.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Primera1.8-2004

Onneksi oli noin pieni juttu :).  Ja tältä foorumilta sain lisävinkkejä. Asia varmistui sitten Nissanin huollossa, missä huoltomies kertoi, että näin merkillinen on usein hyytymisen syy. Sanoi, ettei itsekään asiaa uskonut, kun ensimmäisen kerran kuuli, mutta totta on. Johtosarjoja seurailemalla selitys löytyi.  Takavalot on kytketty jossain yhteen luistoneston kanssa ja sitä kautta huonon maadoituksen kera aiheuttaa ongelmia.
Takasumuvalo/rekisterikilven valot kannattaisi kai myös lisämaadoittaa.  Myös vetokoukun sähkösarjan käski tsekata, ettei sen maapiuha ole hapettunut, tai kytketty muuden huolimattomasti.
Jakoketjun venyminen olisi sitten ollut seuraava tutkinnan aihe, mutta ei nyt vielä ainakaan tarvitse sinne kajota.

espi

LainaaOnneksi oli noin pieni juttu :).  Ja tältä foorumilta sain lisävinkkejä. Asia varmistui sitten Nissanin huollossa, missä huoltomies kertoi, että näin merkillinen on usein hyytymisen syy. Sanoi, ettei itsekään asiaa uskonut, kun ensimmäisen kerran kuuli, mutta totta on. Johtosarjoja seurailemalla selitys löytyi.  Takavalot on kytketty jossain yhteen luistoneston kanssa ja sitä kautta huonon maadoituksen kera aiheuttaa ongelmia.
Takasumuvalo/rekisterikilven valot kannattaisi kai myös lisämaadoittaa.  Myös vetokoukun sähkösarjan käski tsekata, ettei sen maapiuha ole hapettunut, tai kytketty muuden huolimattomasti.
Jakoketjun venyminen olisi sitten ollut seuraava tutkinnan aihe, mutta ei nyt vielä ainakaan tarvitse sinne kajota.

Ps. Ei noissa kaikissa ole luistonestoa, mutta maadoitusongelma löytyy kyllä...

BA

ABS:t kylläkin löytyy -> sama anturi takapyörällä -> sama johtosarja ja ongelma.