Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Virranjakajan vaihtaminen micra K11

Aloittaja paskapeikko, heinäkuu 23, 2013, 06:22:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paskapeikko

Neuvoisko joku miten onnistuu? Ikinä en ole virranjakajaa vaihtanut, mutta olen kuullut että olis kuitenkin melko helppo homma.

Auto on vm.-93 micra 1.3 moottorilla.

Mitä tarkemmat ohjeet, sen parempi ;D
kiitos etukäteen

toukopouko

Jos et käytä vanhaa virranjakajan kantta, pidä huoli että tulpatjohdot tulevat uuteen kanteen oikein. Yksi kerrallaan kun vaihtaa niin ei pitäisi mennä sekaisin.

Jotta sytytysennakko ei pahasti muuttuisi, merkkaa asento, jossa vanha jakaja suhteessa sylinterinkanteen on, ja laita uusi jakaja merkkien mukaisesti samaan asentoon
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

Mies

K11 micrassa ei sytytystä säädetä sillä että pelkästään käännetään virranjakajaa, ja itse jakaja on 2x 12mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Lisäksi jakajassa olevat liittimet kun ottaa irti niin jakajan saa vedettyä pois.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

LainaaK11 micrassa ei sytytystä säädetä sillä että pelkästään käännetään virranjakajaa, ja itse jakaja on 2x 12mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Lisäksi jakajassa olevat liittimet kun ottaa irti niin jakajan saa vedettyä pois.

On siis sama mihin asentoon sen jakajan laittaa..  :D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

No itseasiassa ei ole. Jakajassa ei ole ratasta.

Sen saa joko oikealle kohtaa, tai 180 astetta väärin. Jakajan akselissa kun on vaan hahlo joka vastaa suoraan nokka-akselin päässä olevana kohoumaan (vai oliko kohouma jakajassa ja hahlo nokassa, mutta joka tapauksessa.) Jos se on väärin päin niin sytyttää nelosessa kun pitäs ykkösessä, muuta vahinkoa ei tule mutta auto ei käy...

ikidrifter

Lainaus käyttäjältä: BA - heinäkuu 28, 2013, 10:11:19No itseasiassa ei ole. Jakajassa ei ole ratasta.

Sen saa joko oikealle kohtaa, tai 180 astetta väärin. Jakajan akselissa kun on vaan hahlo joka vastaa suoraan nokka-akselin päässä olevana kohoumaan (vai oliko kohouma jakajassa ja hahlo nokassa, mutta joka tapauksessa.) Jos se on väärin päin niin sytyttää nelosessa kun pitäs ykkösessä, muuta vahinkoa ei tule mutta auto ei käy...
itseasiassa jakajaa ei saa väärin,koska jakajan tapit ei mene kun yhdessä asennossa nokan hahloihin. Jakajaa kääntämällä kylläkin saa ennakkoa säädettyä.

ikidrifter

Lainaus käyttäjältä: Mies - heinäkuu 27, 2013, 22:26:13K11 micrassa ei sytytystä säädetä sillä että pelkästään käännetään virranjakajaa, ja itse jakaja on 2x 12mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Lisäksi jakajassa olevat liittimet kun ottaa irti niin jakajan saa vedettyä pois.
kyllä ennakko säädetään jakajaa kääntämällä. Suorasytkä koneessa on sit eri asia.