Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P11-144 vm 2001 ja 95E10

Aloittaja Nicd, heinäkuu 23, 2013, 12:37:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nicd

Terve kaikille foorumilaisille!

Olen juuri hankkinut vuoden 2001 P11-144 Primeran ja mietin, voiko siihen tankata 95E10-litkua. Osoitteessa e10bensiini.fi ja Nissanin omassa listauksessa sanotaan että vuoden 2001 P12:ssa voi käyttää. Toisaalta täällä joku on saanut viestin että moottori QG16 sietäisi sitä ja Autowikissä sanotaan että myös vuoden 2001 P11:ssä olisi tuo QG16 koneena. Voinko varmistaa tuon moottorin jotenkin (olen melko tietämätön autoista)? Vai luuletteko että vaikka se olisikin oikeanlainen niin paikat hajoaisi jostain muualta?

Huomasin että toisessa topikissa ainakin pari henkilöä on ajanut E10:llä. Mitä mieltä olette asiasta?
Primera P11-144 vm. 2001, 1.6 QG16DE

cedricfan

Tankkaatko suoraan moottoriin?
Eli koko bensalinjanhan olis kestettävä se isompi etanolimäärä.
Ja Nissanin mukaan ei siis ole aukotonta varmuutta, että kestäisi. Se, onko riski ottamisen arvoinen jää jokaisen itsensä päätettäväksi. Kukaan ei voi sanoa, aiheuttaako E10 kuinka suuria ongelmia ja millä ajanjaksolla. Vuodessa tai parissa: tuskin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Scally

Mulle sanoivat joensuun hartikaisella (nissanin myyntihuoltovaraosapuulaaki) että p12 korisessa ois ne e10 sopivat linjastot. Koneen puolesta kai kävis.

Eryo

Kestäähän kone pelkän E85:n, ei se siitä kiinni ole, vaan kuten Cedricfan sanoi polttoainelinjasto ei, ei edes useimmat vanhemmat polttoainetankit.

JJM

Yli vuoden ajelin p11-144 vm.2000 tolla 95e10:llä enkä huomannut missään mitään erikoista, sitten myinkin auton. Olenpa nyt ajellut -93 sunnylläkin yli vuoden ko. litkulla eikä siinäkään ole ollut mitään erikoista. Polttoainesuodattimen vaihdoin jonkun ajan kuluttua e10 aloituksesta.

NNisti

En ole muistaakseni tainnut kuulla tai lukea mistään että jollain olisi joku paikka sulanut sen e10:n takia, saatika että olis esim. moottori hajonnut. Onhan niillä väkevämmilläkin liemillä ajeltu vanhemmillakin kaikenlaisilla rotteloilla siellä ameriikoissa ja brasilioissa jo iät ajat.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Totenkopf

Itse tuli p10:ssä (SR20Di) kokeiltua aikoinaan tuota litkua. Pyörihän se, mutta tuntui kuin olisi vetänyt huonommin. Kulutus ainakin nousi. En muista paljonko, mutta nousi kuitenkin.

Mitä näihin tuhoihin tulee, niin ainakin itse muistan tapauksen jossa volvo oli palanut tampereella juurikin sen takia, että polttoaineletku ei ollut kestänyt tuota pirtubensaa.

Mitä tulee sitten esimerkiksi pienkoneisiin, niin hyvinkin monet ovat kranttuja nykybensan suhteen. Osa kaksitahtisista pyörii vielä 7 vuotta vanhallakin bensiinillä, kun osa ei meinaa suostua käymään nykybensalla laisinkaan. Olen myös omin silmin todistanut tapauksen, jossa kiertokangen alalaakeri on leikannut kiinni aika iloisesti johtuen 95E10 bensiinistä. Alkoholihan on tunnetusti aika hyvä liuotin...

Viimeisin oli siis aivan yleistä asiaa siitä miten berberistä tuo koko litku on, ennenkuin joku alkaa mussuttamaan asian vierestä puhumisesta.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Heinämies

LainaaTerve kaikille foorumilaisille!

Olen juuri hankkinut vuoden 2001 P11-144 Primeran ja mietin, voiko siihen tankata 95E10-litkua.

Terve terve!! :)

Älä tankkaa, ihan varmuuden vuoksi. Ei sit ainakaan tule mitään ongelmia.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

BA

LainaaItse tuli p10:ssä (SR20Di) kokeiltua aikoinaan tuota litkua. Pyörihän se, mutta tuntui kuin olisi vetänyt huonommin. Kulutus ainakin nousi. En muista paljonko, mutta nousi kuitenkin.

Mitä näihin tuhoihin tulee, niin ainakin itse muistan tapauksen jossa volvo oli palanut tampereella juurikin sen takia, että polttoaineletku ei ollut kestänyt tuota pirtubensaa.

Mitä tulee sitten esimerkiksi pienkoneisiin, niin hyvinkin monet ovat kranttuja nykybensan suhteen. Osa kaksitahtisista pyörii vielä 7 vuotta vanhallakin bensiinillä, kun osa ei meinaa suostua käymään nykybensalla laisinkaan. Olen myös omin silmin todistanut tapauksen, jossa kiertokangen alalaakeri on leikannut kiinni aika iloisesti johtuen 95E10 bensiinistä. Alkoholihan on tunnetusti aika hyvä liuotin...

Viimeisin oli siis aivan yleistä asiaa siitä miten berberistä tuo koko litku on, ennenkuin joku alkaa mussuttamaan asian vierestä puhumisesta.

Kun bensiiniin on sekoitettu alkoholia, siihen ei enää kakstahtiöljy sekoitu vaan öljy sakkautuu pohjalle. 

Mulla ui nyt sekalainen kasa sekä 90-luvun ruiskunissanin pa-linjan komponentteja, että 70-luvun kaasari-datsunin osia suljetussa astiassa ST1:ltä ostetussa 95E10:ssä. Kaasarin kumiosat kuoli alle vuodessa kaikki.  :-/
Ruiskuvehkeen osalta testi on ollut niin vähän aikaa ettei voi vielä sanoa, muuta kun että niissä on alumiini ottanut valkoisen kerroksen mitä ei 70-luvun valuseosalumiini tee.

take

Lainaa

Terve terve!! :)

Älä tankkaa, ihan varmuuden vuoksi. Ei sit ainakaan tule mitään ongelmia.
Tämä lienee paras neuvo. Lopettaa tankkaamisen kokonaan niin ei tule edes kulumisesta johtuvia vikoja. Ja fillari kulkee edullisemmalla polttoaineellakin. ;D

kurttu

Mä en tankkais ysivitosta vaikka primera kestäis sitä maahantuojan mukaan. Ja siis maahantuojan mukaan P11-144 ei kestä.

Syy: kulutus nousee ehkä pikkuisen ja se syö hintaedun saman tien. Kone myös vetää paremmin 98E5 bensalla.

Syy2: 95E10 on alkoholin väärinkäyttöä vielä suuremmassa määrin kuin 98E5

cedricfan

LainaaOnhan niillä väkevämmilläkin liemillä ajeltu vanhemmillakin kaikenlaisilla rotteloilla siellä ameriikoissa ja brasilioissa jo iät ajat.
Juu, ja niiden versioiden bensalinjatkin on olleet alkoholikestäviä ;)
Arvatkaapas miksi Volvo sallii E10-bensan jo museoikäisiinkin ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40