Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

liikennevirasto aihe

Aloittaja jyppe, heinäkuu 12, 2013, 18:31:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jyppe

eli jännä juttu että miksi liikennevirasto laittaa muistutus maksu jutun vaikka olen maksanut liikenneveron autosta aikoja sitten. nyt tulostin pankin sivuilta kuitin että olen maksanut

onko samanlaisia kokemksia?

BA

Käytit varmaan oikeaa viitenumeroa?

Tsun-Tee

LainaaKäytit varmaan oikeaa viitenumeroa?

Nimenomaan...

Kokemuksesta tuo viite on tärkeä olla oikein, lisäksi jos maksu menee päivänkään myöhässä niin automaattisesti erääntyy korko joka on minimissään kolme euroa.

--> siitä seuraa että päivänkin myöhässä maksetun veron kokonaissumma on vero+3e ja jos muuta maksettu --> ajokielto ja punaisella näkyy poliisille ja muille viranomaisille hakua tehdessä tiedot.

Lisäksi jos on maksettu useammissa erissä, niin yhdenkin erän myöhästyminen eräännyttää maksuun koko loppusumman...

Nämä huomioitaviksi seikoiksi kaikille.

Monesti myöhässä maksetun (1-muutama pvä) veron korko ei aina eräänny maksettavaksi, mutta jos tuon erääntymisen aikana sattuu ratsiaan ajamaan niin seuraamus on monesti kilvet pois ja sakko.

Maksun näkymiseen järjestelmässä ja varsinkin jos myöhässä maksettu, sen punaisen hälytyksen poistumiseen menee jopa 4 pankkipäivää...

Eli kuitti mukaan jos haluaa välttyä selvittelyiltä.

-J-

ps. jos epäselvä selvitys niin kysykää, koitan täsmentää... :)

jyppe

joo no mulla autossa kuitti maksusta ja eivät ole poliisit kyselleet verojupakasta.  :)