Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera vuotaa tankatessa alleen, ei muuten

Aloittaja Mökkimicra88, kesäkuu 17, 2013, 14:42:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mökkimicra88

Hei,

Onko Primera W11 vm. 2000 (2.0 l) bensatankin täyttöputken/ilmausputken vuoto korjattavissa ulkokautta pyöräkotelosta käsin? Soitin Autokeskukseen, ja kaveri ei osannut sanoa. Putket ovat kuulemma ehkä muovia ja klemmareilla tankin tötsään/täyttöaukkoon kiinni. Ilmeisesti liitokset ovat löystyneet tai huohotinputki, joka voi olla metallia, ruostunut puhki.

JJM

#1
Putki on metallia ja alhaalla on kuminen jatkopala jolla on tankissa kiinni. Voi sieltä vuotaa. Yleensä ruostuu puhki, kun kerää pyöränkotelosta ravat ympärilleen jos ei putsaa. Romikselta uusi tilalle jos putki vuotaa.

Putken näkee hyvin kun ottaa sieltä sen suojamuovin pyörän takaa irti.

Alppu


Romikselta tuli hankittua ehjä putki Almeeraan. Toki sekään ei olisi pitkäikäinen, ellen olisi hionut sitä huolella

ja maalannut muutaman kerroksen Hammeriteä päälle.

Siellä pyörän kaaressa oli ilmeisesti joku muovisuoja, mutta jätin sen pois, jotta saa paremmin pidettyä

paikat puhtaana ja seurattua jos alkaa uudelleen ruostumaan.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mökkimicra88

Kiitos kovasti näistä tiedoista. Mikä olisi paras hakuosoite netissä näille varaosille? Pyörin pääkaupunkiseudulla, ja en jaksaisi Tattarisuon romiksia soitella ja kierrellä, taas...
Käykö tähän W11-P144 malliin varaosiksi myös sedanit ja eri vuosimallit väliltä xxxx samoilla osilla?

JJM

#4
www.varaosahaku.fi

http://nissan4u.com/parts/primera_wagon/el_wp11e/2000_1/type_27/fuel_and_engine_control/fuel_tank_and_fuel_piping/illustration_1/

Farmarissa näyttäisi olevan oma putkensa, sedan/5-ovisessa on sitten sama. p11 ja p11-144 näyttäisi vielä olevan eri varaosanumerolla, mutta enpä tiedä onko noilla oikeasti eroa.

Se muovisuoja kannattaa ottaa irti renkaidenvaihdon yhteydessä aina keväällä/syksyllä, saa putsattua paskat pois.

Scally

Minulla ois vm 2000 farkun täyttöputkisto jouten..