Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kipinä hukassa!!.

Aloittaja akg, helmikuu 23, 2013, 14:58:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akg

Eli kesken ajon käynti muuttui huonoksi ja sen jälkeen kun auton sammutti ei käynisty enään!.
Vikaa etsitty joka puolelta tulppiin ei tule ainakaan kipinää!,paitsi välillä voi heikko kipinä näkyä jossain tulpassa  :-/.
Sitten kun startailee käyntiin niin pensa haisee ja
mittarin valot yms räpsyy/vilkkuu!,eikä ees lupaile käyntiin  :(.
Onkos tuo normaalia virrat päälle ni pensa pumppu hurisee koko ajan ?, en muista olisko ennen hurissu koko aikaa ennenkuin starttaa.

Auto primera p11 1,6 vm:98..

sukeltaja-ankka

Kuullostais hieman, että akku on kuollut, jos ei mittaristo räpsyy eikä jaksa edes pyörittää.
Kokeile lähteekö toisella akulla. Jos jatkaa samanlaisena, niin ehkäpä jonkin sortin maavikaa moottorilta tai suoraan akusta.

Jos toinen akku auttoi, niin ajosta kun on sammunut, niin kannattaa tarkistaa, että laturi on kunnossa.
Onhan noita vanhoja akkuja nyykähdellyt siten, että laturi on ollut kunnossa ja aivan yht'äkkiäkin.
Ex: Sunny N13, 1,6l, 12V. Kolmas kolari oli liikaa.
Nyt alla Sunny Y10, koska labradorinnoutaja ei mahdu sedaniin.

akg

Kyllä tuossa akussa virta aikas hyvin piisannut,mutta ei ehkä taida olla täydessa kuosissa enään!.
Apu virtaa kyllä annettu toisesta autosta mutta ei sekään tuottanut tulosta :P , saman lailla valot vilkkuu..
Laturi on vajaan vuoden vanha kyllä että en heti uskoisi että laturi olisi hajonnut.

doope

#3
Virranjakajaa veikkaisin. Omassa allussa ainakin suuttimet rupesi naksuttelemaan kun laittoi virrat päälle ja kiekkamittari hyppi miten sattui vaikka auto ei ollut edes käynnissä. hal anturi paskana.
Kokeile irrottaa suuttimien piuhat. jos ei silti lopeta pumpun pyöritystä niin voi olla pumppu paska eikä jaksa nostaa painetta mitä vähän epäilen jos bensa haisee. en muista pitäsikö lopettaa jos ottaa jakajan piuhan irti. todennäköisesti kyllä.
Ei kyllä pitäisi vilkutella mittarin valoja, kosketus häiriö jossain? laita akun - navasta startti kaapeli moottorin runkoon niin näkee moottorin maadoituksen.

akg

Sitä virranjakajaa itsekkin epäilen  :P.
Täytyy vielä jatkaa vian etsintää!.
Missäs tuo hal anturi siaitsee?.
Ainakaan maadoitus vikaa ei ole ja pensaa tuli kun polttoaine letkun klemmaria löysäs ja starttasi.

doope

hal anturi sijaitsee jakajan sisällä ja on se mikä sieltä yleensä hajoaa. HATA Autosähkö Tampere tuolta löytyy jotain malleja.

Alppu

#6
LainaaEli kesken ajon käynti muuttui huonoksi ja sen jälkeen kun auton sammutti ei käynisty enään!.
Vikaa etsitty joka puolelta tulppiin ei tule ainakaan kipinää!,paitsi välillä voi heikko kipinä näkyä jossain tulpassa  :-/.
Sitten kun startailee käyntiin niin pensa haisee ja
mittarin valot yms räpsyy/vilkkuu!,eikä ees lupaile käyntiin  :(.
Onkos tuo normaalia virrat päälle ni pensa pumppu hurisee koko ajan ?, en muista olisko ennen hurissu koko aikaa ennenkuin starttaa.

Auto primera p11 1,6 vm:98..


Asiasta enempää tietämättä...

Muistan itselläni valojen räpsyneen startatessa joskus kovilla pakkasilla kun akku on kovilla...

Mittaa akun napajännite, pitäisi olla jossain 12,4 - 12,8 volttia.

Monet akkukaapelit on vaan niin paskoja, ettei niillä käynnistellä jos ei anna ensin latautua hyvän tovin,

ainakin itse muistan kun kaverille piti antaa virtaa, niin ei lähtenyt suoraan kaapeleilla (taisi olla kyllä täysin kuollut akku),

vaan kun jätettiin auto käyntiin ja piuhat kiinni ja kun tultiin myöhemmin kahvilta, niin sitten lähti.  :D,



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

akg

Maadoitukset tuntuis olevan ok, ja akun jännite myös!.
Rupeaa ideat oleen vähissä :o.
Kai se tuo jakaja sökö on!, saako tuon hal anturin vaihdettua
vai tarviiko koko jakaja vaihtaa ?.

Alppu

LainaaMaadoitukset tuntuis olevan ok, ja akun jännite myös!.
Rupeaa ideat oleen vähissä :o.
Kai se tuo jakaja sökö on!, saako tuon hal anturin vaihdettua
vai tarviiko koko jakaja vaihtaa ?.

Näyttäisi olevan jakajat alkaen 100€.

http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=175&pc1=120&vc[0]=175127100&vcx=2141&pc[0]=120102103

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.


akg

OK. Taitaa tuossa 2,0 litrasessa olla erilainen jakaja
kun noita katselin purkaamon sivuilta !?..

sukeltaja-ankka

Juu apukaapelit ei aina auta, jos akku on aivan kuollut. Saattaa joskus jopa imaista toisestakin autosta akun...

Ihmettelen itse tuota Hall-anturia. Hall-anturin tehtävähän virranjakajassa on korvata YKK-anturi vauhtipyörältä (korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tähän asti on näin ollut). Eli Hall-anturi ilmoittaa ruiskujärjestelmälle missä kohdassa nokka-akseli on, josta se sitten ymmärtää ohjata ruiskutusta yms. Tämän anturin on myöhemmin korvannut YKK-anturi tai toiselta nimeltään vauhtipyörän asentoanturi.

Tämä ko. hall kun menee rikki, niin auto sammuilee ajosta, starttaa, pyörittää, muttei vain syty, koska auto ei osaa säätää sytytystä ja ruiskutusta, kun se ei tiedä missä kohdassa nokka-akseli on.

Tämä siis eri merkkien aikasempaa kokemusta allekirjoittaneelta.
Ex: Sunny N13, 1,6l, 12V. Kolmas kolari oli liikaa.
Nyt alla Sunny Y10, koska labradorinnoutaja ei mahdu sedaniin.

akg

Onkos noissa n15 almeras sama jakaja jos sama kone GA16DE ?.

Alppu

#13
LainaaOnkos noissa n15 almeras sama jakaja jos sama kone GA16DE ?.

Jakajan kansi ainakin muuttuu facelifissä 1998-2000, joten eroa voi olla.

Kannattaa verrata vanhaan.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

akg

Ok, tuntuu olevan aikas vähän tarjolla noita jakajia  :-/.
Yks löytyis -Tyyppinumerolla 22100-82J02.
Itellä oleva on 22100-82J03 kai näissäkin joku ero on kummiskin!!..

doope

#15
http://nissan4u.com/parts/info/2210082J03/
tämän keskustelun perusteella pitäisi olla käydä tuo 2210082j02 http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1292054842

Anturin tyyppi taitaa olla rsb-53 minkä pitäisi löytyä hatan autosähköstä eikä ole paha vaihtaa.

akg

Hata autosähköstä sais kyseisen "rsb-53" anturin reippaaseen satkuun. Saisko tuon mitattua yleismittarilla että onko kunnon?,kuulin vain et vois vaihto ehtona olla puolakin sökö ehkäpä!!.
Olisko kellään ohjetta millain mitata nuo ?..

nissan-man

LainaaHata autosähköstä sais kyseisen "rsb-53" anturin reippaaseen satkuun. Saisko tuon mitattua yleismittarilla että onko kunnon?,kuulin vain et vois vaihto ehtona olla puolakin sökö ehkäpä!!.
Olisko kellään ohjetta millain mitata nuo ?..
Eihän tuossa ole erillistä puolaa? tai sit se on vaa siellä jakajan sisällä..
P10 GA16DS

Tare

#18
LainaaHata autosähköstä sais kyseisen "rsb-53" anturin reippaaseen satkuun. Saisko tuon mitattua yleismittarilla että onko kunnon?,kuulin vain et vois vaihto ehtona olla puolakin sökö ehkäpä!!.
Olisko kellään ohjetta millain mitata nuo ?..

Hall-anturin voi mitata yleismittarin ohmi-asteikolla tai piippauksella. Piuhat anturin päihin ja magneetia heiluttaa anturin yli pitäisi mittarin asteikon näyttää jotain ja O.L väliltä, piippauksella katkoo piippausta. Magneettia on kuljetettava sopivan matkan päästä anturista, jotta rauta-lanka reagoi magneetti kenttään, 0,5cm-->1,0cm, riippuen tietenkin magneetin suuruudesta(T/cm3).
Puolan pitäisi näyttää joitain kymmeniä kilo-ohmeja.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

akg

Ehjä jakaja vaihdettu, mutta tulos on sama  ei kipinää  :-[.
Nyt rupee olemaan ideat lopussa!!.

NNisti

#20
En ole omaa pahemmin tutkinu asian tiimoilta, mutta kaippa näissä kampiakselitunnistinkin löytyy? Yleensä hukkaa kans kipinän käsittääkseni jos jotain häikkää.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

akg

Taas kun kiinnostus jatkui tuli tuossa ronkittua/tutkailtua primeraa!, tuli vaihdettua pyöriä ja kansi uusiin.
No eipä se siitä käynistynyt!!, mutta kun oli tuo 80a pääsulake irti niin läks käyntiin mutta ei käy tyhjä käyntiä :P.

Mikä perhana voi olla rikki tai oikkarissa??..

Väpä

Jokin johto vetää maihin suoraan, hapettumia liittimessä jne.. Onhan niitä vaihtoehtoja mikä siinä vois olla, mutta sähkövialta se ainakin vaikuttaa.