Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

2003 Almera 1.5 laatikkoremppa. Paljonko?

Aloittaja tthn, toukokuu 22, 2013, 08:42:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tthn

On alkanut pitää lievää ääntä. Laakerit menossa? Toimii vielä muuten hyvin.
Missä kannattaa teetättää Etelä, tai Itä-Suomessa?
Ja onko tämä joku Renun laatikko? Jos on, olisko antaa laatikon tyyppi? Kysyisin myös Renu experteiltä.
Kiitos!
---------
Sorry - lisätty otsikkoon

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

vivamanTT

Ei liity renuun mitenkään, vaan on Nissanin oma loova. Noista loppuu pienen vetopyöränlaakerit, kannattaa korjata ajoissa ennenkuin laatikko on pilalla. Tuossa vaiheessa tarvii ainoastaan pari ihan perus laakeria, jotka saa mistä tahansa laakerikaupasta. Laita YV:tä, jos haluat lisätietoa ja hyvän korjaajan irtolaatikolle Pohjois-Suomesta. Matkahuollolla 35€/suuntaansa.

T. Terje

micramies

En muista ennenwanhaan vaihdelaatikkoja hajonneen juuri milloinkaan mutta nyt tämän ekohaihattelun myötä ihmisiä on opetettu autokouluissa ajamaan kaupungissakin jollain viitosvaihteella matalilla kierroksilla vedättäen niin johan on alkanut laatikoita hajoilla vaikka viherpiiperryksen sumuttamat opettajat ja media yrittävät väittää että "nykyautojen vaihdelaatikot kyllä kestävät", no käytännössä eivät kestäkään. Ehkä vieläpä nykyään koetetaan säästää materiaaleissakin asiakkaan kustannuksella, tehdään vaan juuri ja juuri takuuajan kestäviä tuotteita että mahdollisimman pian joutuisi taas uuden ostamaan.

Vituttaa kun niin moni asia on nykyään tällaista kusetusta ja disinformaatiota sekä puolitotuuksia levitetään josta tavallinen kuluttaja sitten kärsii.

Se on vaihdelaatikkoremontti huomattavasti kalliimpi kuin säästää muutama tippa bensaa, puhumattakaan siitä vaivasta kun auto on remontin ajan poissa käytöstä.
Ja vaikka huolto-ohjelmissa ei vaihteistoöljyn vaihtoa olisikaan niin mielestäni kannattaisi kuitenkin joskus vaihtaa se, tämäkin on helpompi ja halvempi kuin vaihdelaatikkoremontti.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

ILVES-Joe

#4
Hieman aiheen ohi mutta pakko kommentoida tuosta vaihteiston kestämisestä.

Ei ole kuljettajan tai minkään viherpipertäjän syy jos auton vaihteisto hajoaa ajaessa vitosella esim. 60kmh.

Syy on vain ja ainoastaan alimitoitetusta vaihteistosta eli suunnittelijoille on tullut suunnitteluvirhe jota valmistaja yrittää peitellä/siirtää vastuuta käyttäjälle sanomalla että ei saa ajaa vitosella alle 100kmh.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

Mikäs sunnittelijan/valmistajan virhe se on jos vaihteisto ja moottori on sunniteltu käytettäväksi tietyllä kierroslukualueella ja joku paukapää käyttää niitä väärin, tuskin minkään auton ohjekirjassa lukee että pitää vedättää kutosella kahtakymppiä.

Nykyautoissa on niin pitkät välitykset että vitoset ja kutoset on tarkoitettu maantieajoon vaikka se kone vetäisikin niillä vaihteilla tyhjäkäynniltä lähtien, järkeä saa ja pitää käyttää autollakin ajaessa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

NNisti

Mites se loota ääntää? Itsellä alkoi edellisessä kuulumaan aika kovaa rohinaa joutokäynnillä vaihdelootan suunnalta joka hävisi kun painoi kytkimen pohjaan. Eli ei varmaankaan mikään kytkimen painelaakeri ainakaan jos sen pitäis oirehtia päinvastoin ja kuulua vasta kytkintä painaessa. Ajossakin kuului "resonointia" kun 1-3 vaihteillä vähänkään kiihdytteli. Niin ja noilla vaihteilla moottorijarruttaessa loota ulvoi niinku papan vanhassa Valmetissa.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Alppu

#7
LainaaHieman aiheen ohi mutta pakko kommentoida tuosta vaihteiston kestämisestä.

Ei ole kuljettajan tai minkään viherpipertäjän syy jos auton vaihteisto hajoaa ajaessa vitosella esim. 60kmh.

Syy on vain ja ainoastaan alimitoitetusta vaihteistosta eli suunnittelijoille on tullut suunnitteluvirhe jota valmistaja yrittää peitellä/siirtää vastuuta käyttäjälle sanomalla että ei saa ajaa vitosella alle 100kmh.

No pitääkö sitä laatikkoa uhalla rasittaa ja testata sen kestävyyttä?

Voi tulla sitten avautumaan, miten paska laatikko on ja paljonko tuli maksamaan..  ;D

Almeran ohjekirja suosittelee vitoselle vaihtamista 70km/h nopeudessa, vanhemmissa nissaneissa on ollut 80km/h suosituksia?

Itse tulee ajeltua vitosella 60km/h nopeutta kun eteneminen on lähinnä rullausta.

Öljytkin on pari-kolme kertaa tullut vaihdettua.

Kohta 250tkm mittarissa, eikä laatikko osoita väsymisen merkkejä. :)




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

#8

Eikös vaihdelaatikko ongelmat ole olleet lähinnä N16 koristen Almeroiden ongelma ei niinkään N15 koristen Japanissa valmistettujen ongelma.
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3396
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2601090
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1345573950
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

BA

Onhan noita vitosvaihteita hajoillu niin E-, GA-, CG-, SR-, kun QG-sarjojen moottoreillakin olleista autoista, oli auto tai laatikko mikä tahansa.


Mulla on nyt ollu tän viikon alla kuukauden vanha 1.2TSI Beetle, kuusvaihteisella manuaalilla. Se pyytää suoraan mittariston näytössä vaihtamaan kutoselle jossain n.60km/h kohdalla jos ajaa tasaista nopeutta. Jos niin tekee, on kierroksia vähän päältä tuhannen.  ;D Ja ravistaa sitten ihan hieman mallikkaasti. Nelosta voi käyttää, mutta vitonenkin on ihan väärä vaihde.

Datsuuna

LainaaEi liity renuun mitenkään, vaan on Nissanin oma loova. Noista loppuu pienen vetopyöränlaakerit, kannattaa korjata ajoissa ennenkuin laatikko on pilalla. Tuossa vaiheessa tarvii ainoastaan pari ihan perus laakeria, jotka saa mistä tahansa laakerikaupasta. Laita YV:tä, jos haluat lisätietoa ja hyvän korjaajan irtolaatikolle Pohjois-Suomesta. Matkahuollolla 35€/suuntaansa.

T. Terje
Joo ei taida olla nyt 5. vaihteesta kuitenkaan kyse ....
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

BA

Niinno, vetopyöränlaakereiden voiteluun ei taas pienet kierrokset vaikuta.
Keskustelun tasokin on taas mitä on ja lähes aiheessa muttei kuitenkaan ihan...  ;D
En itsekään kommentoinut millään tapaa keskustelun aloitusta vaan tätä muuta jeesustelua tässä jatkona.

Alppu

Lainaa
Keskustelun tasokin on taas mitä on ja lähes aiheessa muttei kuitenkaan ihan...  ;D

No kuitenkin näin monta viestiä ja ainakin melkein pysytty asiassa, ei saa olla liian vaativa.  ;D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

vivamanTT

#13
No en pysty isosti tähän aiheeseen osallistumaan, mutta käsissäni on ollut N16 2004 70tkm ajettu laatikko, N16 2005 130tkm ajettu, ja 2003 180tkm ajettu laatikko, kaikista samat laakerit loppu, mutta kaikki kunnostettavissa, ja niin myös on tehty. Tuohon 70tkm ajettuun ei oltu vaihdettu öljyjä, mutta enempi ajettuihin oli, mutta lopputulos oli sama. Ja mitä ajotavan vaikutukseen noiden laakerien loppumiseen tulee niin uskoo ken tahtoo! Nuo laakerit on vaan alimitoitettuja tai tehtaalta lähteneet laakerit huonolaatuisia, fakta mikä fakta. Ja eipä tuommonen 1.5 koneinen jaksa viitosella kulkea alle 80km/h. Sama vika on 1.8:ssa, koska laatikko on sama, ja tuo 180tkm ajettu olikin sellainen........  Ja joo N15 kopassa en ole moista ongelmaa tavannut

micramies

Nissan ja Renaultkin on tehneet autoja niin kauan että tuollainen laakerien alimitoitus kuulostaa kyllä melko kummalliselta, joltain aloittelijalta voisi sellaista odottaa.
Talousosaston nippelinlaskijat ovat saaneet liikaa valtaa joka paikassa...  ::)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Tero-75

LainaaNissan ja Renaultkin on tehneet autoja niin kauan että tuollainen laakerien alimitoitus kuulostaa kyllä melko kummalliselta, joltain aloittelijalta voisi sellaista odottaa.
Talousosaston nippelinlaskijat ovat saaneet liikaa valtaa joka paikassa...  ::)
Talousosaston nippelinlaskijoiden saamien ohjeiden mukaan 10 vuotta vanha 160 000km ajettu auto on romuttamokamaa, eikä siellä huomioida että jossain tiukan verotuksen peräpohjolassa autoilla ajetaan kolminkertaisesti valmistajan laskemaan elinikäodotteeseen nähden.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

Lainaa
Talousosaston nippelinlaskijoiden saamien ohjeiden mukaan 10 vuotta vanha 160 000km ajettu auto on romuttamokamaa, eikä siellä huomioida että jossain tiukan verotuksen peräpohjolassa autoilla ajetaan kolminkertaisesti valmistajan laskemaan elinikäodotteeseen nähden.

Fordilla ei pääse edes noin paljoa:



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

Lainaa

Fordilla ei pääse edes noin paljoa:




;D
Onneksi en ollut vielä olemassa tuon mainoksen aikaan, ei varmaan olisi ollut varaa autoon jos sadan tonnin välein olisi jo vaihtomoottori pitänyt laittaa :P
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Datsuuna

#18

Eihän monet autot kestäneet ilman koneremppaa kun 100 tkm ennen vanhaan Mersut ja USA autot oli kestävimmästä päästä. Öljyt on parantuneet valtavasti samoin koneistustarkkuus ja pintojen "sileys" tasapainoituksetkin on aivan toista luokkaa kun muutama vuosikymmen sitten  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti