Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

LD 28 kannentiiviste

Aloittaja twincam6, toukokuu 11, 2013, 08:30:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

twincam6

Saako LD 28 moottoriin kannentiivistettä enää;
Motonet ei tunne kys osaa vaikka sieltä jotain muuta
vielä saa.
Tarvitseeko kenties muuta osaa/tiivisteitä kun kansipahvi
tuntuu menneen :-[

twincam6

Tossa löysin jonkun Saksan sivun mikä myy kannentiivistettä,
Moottorini on vaihdettu joten en tiedä tarkkaa vuosimallia,
Epäilen sen olevan n.80-81?, ainakin Motonetin suotimet yms
on käyneet sen mukaan.
Mistä tietää etukäteen että kansipahvi on sopiva?
Toi Saksan sivu kauppaa tiivistettä tiedoilla: vm. 1/82 alkaen,
sekä paksuudet: 1,15, 1,2 ja 1,25. hintaa 75e

Eikö tosiaan Suomessa mikään myy tiivisteitä? :-/

BA

Koivuselta pitäs saada Reinzin tiivistettä, ainakin Fixus liikkeet myy.

twincam6

Ok, kiitos
Fixus myy Payen merkkistä tiivistettä joka on 1,30 paksu,
onko 1,30 mm tiiviste liian paksu?
Saksalainen firma jota en enää netistä löydä myi
1,15 ja 1,20, ja 1,25 tiivistettä.
Onko tolla normi vakio motitssa merkitystä minkä
tiivisteen laittaa?
Pitääkö tuo LD28 kansi muuten jälki kiristää?

twincam6

Moi!
Onko LD 28 moottorissa tyypillistä että olisi kansi halki,
kun olen ymmärtänyt ettei valurautakansi noista yleensä halkea?

Painetta eli kuplia tekee syyläriin/paisuntasäiliöön kylmänä, ja kuumana myös, ehkä kuumana vähän enemmän?,
vedet ja öljyt ei ole sekaisin eikä öljykorkissa ole möhnää.
Eli onkohan pelkkä kansipahvin liekkirengas vaan palanut?
Osaako joku viisas sanoa? :-/

Pastori

Vuotaako vesi ulos kannesta? 2 vuotta sitten mulla meni tiiviste, kupli syylärissä, vedet ja öljyt EI menneet sekaisin, tiiviste oli halki 6 sylkän takaa josta vuosi vettä pihalle. Ei tarvi olla iso reikä että alkaa tihuuttaan vettä.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Vellu

Voi se olla halkikin,jos on joskus kunnolla ylikuumentunut. Itsellä teki juuri noin eräs ld28,venttiilien välistä halki.
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Nozzz

ei muutako kansi pöydälle niin rupeaa tietämään. jakopään kanssa on muuten kolmion mallinen soppeli puukiila hyvä kapistus ketjujen väliin niin ei tarvi jakopäätä köytellä kiinni mihinkään  ;)

itse olen pari kantta lyönyt vain uudella pahvilla takaisin koneeseen kun ei aikaisemmin ole oireita ollut että tekisi painetta, tuossa tapauksessa käyttäisin oikasussa, tarkastuksessa, venttiilien pyöräytyksessä ja ohjarin kumien vaihdossa.

matti43

Minulla on tiiviste LD28:aan hyllyssä. Tilasin viime vuonna, kun joku
kyseli sellaista, mutta se oli liian kallis hänelle. Se maksaa 138 euroa.
Voin tuoda sen kesätapahtumaan, jos tulen sinne. Ei ole vielä varmaa.
Täällä on vähin saatavana jotakin vanhempiin Datsun/ Nissan autoihin.
Kannattaa kysellä. Mutta ne ei ole mitään alennusmyynti tavaroita.
Täällä osaavat hinnoittaa varaosat. Kyselkää ja tilatkaa osia autoihinne.
Matti ruotsista.

twincam6

Pastori: Ei vuoda vettä ulospäin, eikä vesi näytä vähenevän.
Öljyä hieman hikoilee suuttimien puoleiselta puolelta.
Eikä ole ainakaan tietoisesti keittänyt mulla ollessa, mitä nyt
olen neljä vuotta sillä ajellut :(