Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Laturin ristiinsopivuus P10 , 1,6 GA16DE 1996.

Aloittaja Simm, toukokuu 17, 2013, 20:50:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Simm

Laturi levisi ruuhkassa keskellä Pietaria. Joo, kotona Suomessa olisi tehdaskorjattu laturi. Auto vaan ei lataa pätkääkään..

Täällä huutavat järkkyjä hintoja uudelle (lue tehdaskorjatulle) laturille 125-160€. Suomessa moinen lähtee Motonetista 88€.

Purkaamokamalle taas hintaa huudetaan päälle 90€ !

Perustelu vanjalla on, että 1996 on "liian vanha". Ei pideta valikoimassa.

Kysyisinkin, käykö muiden Primera ja Almera yms. versioiden laturit tuohon? Siis autojen joissa on käytetty samaa tai samansukuista konetta?

Itse olen Almeran 1,4 litraista katsellut, ja samalta peruskoneelta se näytti..   Samoin kai tuo sama 1,6 jatkoi elämäänsä vielä P11 Primerassa.

Eli neuvoja, mistä muusta Nissanista / nuoremmasta mallista yms. sopii laturi??

Ei huvittaisi maksaa 90€ vanhasta paskalaturista, mutta pakko on maanantaiksi päästä kotiin.

Laturin ei tarvitse olla samantehoinen, riittää, että sopii paikoilleen ja jaksaa potkia sähköä ajamiseen..

Ja PS. Mulla taitaa jäädä se tehdaskorjattu laturi Suomessa tarpeettomaksi. Voisi olla myynnissä.. :(

Mies

Jos sama/saman mallisarjan kone niin pitäis olla täysin bolt-on sopivuus. Todella monissa nissanin/datsunin bensakoneissa ristiinsopivat laturit...hihnapyörä ja jotkut liitännät saattaa olla eroavaisia mutta nekin pystyy modaamaan.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

Itse kerran sovittelin ga14de Almeraani toista ga14/16de moottorisen käytettyä laturia ja kiinnityksessä oli jotain eroa,
olisikohan kiinnityspultti pitänyt vaihtaa pidempää tms. mutta sopi se sitten paikalleen.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Simm

Ratkaisin ongelman viikonloppuna. Etsin latureihin ja starttimoottoreihin erikoistuneen korjaamon. "OOO AGM", jolla oli yksi tpoimipiste Obvodby kanalilla, sopivan lähellä pelkällä akulla sinne ajeltavaksi.

Kaikki uusiksi - laakerit, kollektori, diodisilta ja jännitteensäädin vanhasta laturista maksoi hivenen alle 70 €.  2880 ruplaa.

Laturin irrottaminen autosta olisi maksanut 800 ruplaa (20€) ja takaisinlaittaminen toiset mokomat. Lainasivat työkaluja, joten otin itse irti ja laitoin takaisin. Tuli hyvä tuntipalkka, kun alle 10 minsaa sen irrottaa, tai laittaa paikoilleen.

Pelkkä korjaustyö, siis laturin uudelleenrakentaminen maksaa 20-25€, jos vie tarvittavat osat mukanaan. Meinasin fiksauttaa yhden vanhemman laturin siellä, jota ei saa tehdaskorjattuna, mutta korjaussarjaa saa parilla kympillä..

Suomessa tosiaan Motonetin tehdaskorjattu maksaa 88€ pantti palauttaen.. Eli eipä ollut paha risti. Ja tosiaan, nyt on ekstralaturi hyllyssä..