Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Bluebird vm.89 Jännä ääni kytkin ylhä

Aloittaja ZaZZZ, toukokuu 02, 2013, 15:17:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ZaZZZ

Moi!

Autona tommoinen Nissan Bluebird 2.0 kaasari vm.89 ja vika tämä: Auto pitää vaimeaa, kahinan tapaista ääntä kytkimen ollessa ylhäällä (vaihde vapaalla tietenkin), mutta kun kytkimen painaa pohjaan niin ääni loppuu, missä vika?

toukopouko

Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

ZaZZZ

Joo, itsekin epäilin tuota painelaakeria kun vaihdelaatikko itsessään toimii mainiosti ja keppikään ei tärise ollenkaan vaihteen ollessa silmässä (tai vapaalla).  :D

AkiH

Eikös painelaakeri kahise silloin, kun kytkin on painettu pohjaan? Laatikko itsessään voi kahista silloin, kun kytkin on ylhäällä, vaikka se toimisikin muuten mainiosti.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

ZaZZZ

Hmm.... voisikohan tuo ääni sitten johtua siitä, kun on tuo vaihteensiirtäjän stefa lirautellut muutaman tipan öljyä pois laatikosta talven aikana, eli olisi laatikossa muutama tippa liian vähän vaihteistoöljyä? Ei kyllä sitäkään tietoa milloin tuonne olisi uudet vaihteistoöljyt vaihdettu vai onko ollenkaan.

Paljon muuten tulisi maksamaan tuo vaihteensiirtäjän stefan vaihto korjaamolla? aika helpossa paikassa ainakin näyttäisi olevan?

AkiH

Tahi sitten laatikko alkaa vaan muuten kulua. Paljonko tuolla on ajettu?

Kannattaa toki tarkistaa lootan öljytilanne, ei siitä haittaakaan ole.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

ZaZZZ

Onhan tuolla jo ajettu melkoisesti. 345tkm. Missäs tuosta muuten löytyy se täyttöproppu mistä voisi tarkistaa nestetason?

AkiH

Siellä laatikon kyljessä se perinteisesti on. Öljyn tason näkee kohtalaisen hyvin myös ottamalla mittarinvaijerinpyörittäjän irti.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

nissan-man

LainaaSiellä laatikon kyljessä se perinteisesti on. Öljyn tason näkee kohtalaisen hyvin myös ottamalla mittarinvaijerinpyörittäjän irti.
täällä 400tkm ajettu ja on kahissut pitkään kytkin ylhäällä. Kunhan siellä öljyä on niin ei se hajoa siitä mihkään, joko kytkin- tai pääakselin laakeri se ääntää, ei painelaakeri.
P10 GA16DS

ZaZZZ

Tjoo, pitääpi vaihdella laatikkoon öljyt kun ei tietoa onko sellaista edes tuohon luupäähän tehty. Onkos tosta Motonetin Motox vaihteistoöljystä mihinkään? On kuitenkin Api GL4 ja 80W-90. Auton ohjekirja suosittelee kyseisiä luokituksia.  :D

AkiH

Katso vaihtaessasi, että ovat synteettiset, muuten vaihdat talvipakkasilla liikkeelle lähtiessäsi vaihdetta kaksin käsin.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppu

#11
LainaaTjoo, pitääpi vaihdella laatikkoon öljyt kun ei tietoa onko sellaista edes tuohon luupäähän tehty. Onkos tosta Motonetin Motox vaihteistoöljystä mihinkään? On kuitenkin Api GL4 ja 80W-90. Auton ohjekirja suosittelee kyseisiä luokituksia.  :D


Tai sitten vähän parempaa synteettistä.

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-9511



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ZaZZZ

Saisiko vielä vähän jeesiä tuohon että mikä ihme noista on oikea vaihdelaatikon tyhjennysproppu? On vielä sen verran Nissanin anatomia hukassa  ;D

AkiH

Sieltä pitäisi löytyä sellainen neliönmuotoisella kannalla oleva tyhjennystulppa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

zedric

C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130x3-B10, ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004